דף הבית אימון אישי אימון זוגי קורס ייעוץ זוגי – השינוי האישי
קורס ייעוץ זוגי – השינוי האישי
ד"ר כרמי אומרו 14/09/11 |  צפיות: 2865

קורס ייעוץ זוגי חושף את התלמיד, בדרכו להיות יועץ זוגי, בפני ידע מהותי הדרוש להצלחת קשר זוגי. בני הזוג, בכדי לשפר את הקשר, אמורים לדעת לתקן את יכולתם לתקשר. להכיר את הרגישויות שלהם שמקורן במערכות יחסים קודמות. לזהות את השפעת העבר שנוצרת בעקבות חשיפה לאירועים משמעותיים, אותם חוו בילדות. במיוחד מתוך חיים משותפים עם ההורים והמודל הזוגי אותו הם הציגו מול ילדיהם. קורס ייעוץ זוגי מקנה ידע כיצד ליצור את החיבור הזוגי מתוך גמישות הבאה לספק את צורכי בן הזוג. מתלווה לה ויתור על הצרכים האישיים. קורס ייעוץ זוגי שם את טובת הזוגיות מעבר לחשיבות הצרכים האישיים. מתוך הנחה כי קשר זוגי טוב הינו הכרחי ליצירת תחושת אושר אישית.

קורס ייעוץ זוגי -מעודד ראיה מחודשת של הקשר הזוגי האישי

הכללים הנלמדים במהלך קורס ייעוץ זוגי, מעודדים את התלמיד בדרכו להיות יועץ זוגי, לחקור את מערכת היחסים אותה הוא פיתח עם בת הזוג. לבחון מחדש את יכולתו והמיומנות שלו כבן זוג. התבוננות שכזו מציבה בפניו את החולשות והחזקות שלו. במהלך קורס ייעוץ זוגי התלמיד נחשף בפני חולשות המלוות אותו מזמן היותו ילד. הוא יוכל להבחין במצבים בהם הוא משכפל התנהגויות להן נחשף בילדותו, בבית הוריו. קורס ייעוץ זוגי ממחיש כי חלק גדול מהקושי בקשר הזוגי מקורו בהתנהלות אישית לקויה. מכאן נוצר אצלו צורך להתמודד וליצור שינוי אישי על מנת לחזק את הקשר הזוגי שלו

קורס ייעוץ זוגי – מגדיל את האחריות האישית

החשיפה לידע הנלמד. ההבנה שהשלכת האחריות על הבעיות לעבר בן הזוג, אינה מקדמת את הקשר הזוגי אלה מדרדרת אותו. אלו מייצרים אצל התלמיד גישה אחראית כלפי הקשר הזוגי שלו. משיעור לשיעור נראה שהידע מחלחל לתוך החיים האישיים. מגדיל את המיומנות האישית המאפשרת התמודדות עניינית יותר בקשר הזוגי שלו. קורס ייעוץ זוגי מביא את התלמידים לידי מוכנות ליצור שינוי אישי פנימי, מתוך רצון להשתפר כבני זוג. המוטיבציה לשינוי מקורה הן ברצון להיות בני אדם טובים יותר, תוך רצון לחיות חיים מהנים ומספקים שיאפשרו לשני בני הזוג להרגיש טוב יותר. בנוסף, המוכנות לקחת אחריות מוגברת בקשר הזוגי מונעת מתוך השאיפה לשמש דוגמה מוצלחת יותר לאלו שיבואו לקבל ייעוץ זוגי ועזרה בעתיד. חשוב לציין שאין ציפייה במהלך קורס ייעוץ זוגי שהתלמיד יביא זוגיות אידאלית משלו, על מנת שירכוש את הזכות להעביר תהליך של ייעוץ זוגי לאחרים. אולם, יועץ זוגי לעתיד, כן צריך להיות אדם המוכן לאתגר את עצמו ואת הזוגיות שלו, על מנת שירכוש את הזכות לבקש זאת מבני זוג שיגיעו אליו לייעוץ זוגי בעתיד.

קורס ייעוץ זוגי – יוצר התפתחות אישית והעצמה זוגית

במהלך קורס ייעוץ זוגי מתרחשת חשיפה אישית ושל חיי הזוגיות בפני הקבוצה. המידע נמסר, במינון שנוח לאותו תלמיד לשתף את הקבוצה. לעיתים נראה שהשיפור בחיים האישיים והזוגיים מתרחש ביחס ישר, לכמות הפתיחות האישית המובאת לתוך הקבוצה. נתון זה מדגיש את חשיבות הרגישות והפתיחות הקבוצתית במהלך קורס ייעוץ זוגי, הנדרשת על מנת לאפשר לכל אחד מחברי הקבוצה להרגיש מספיק נח על מנת להיפתח ולהשתתף בתהליך הכללי אותו עוברת הקבוצה.

קורס ייעוץ זוגי מגיע לידי סיום. ההתפתחות האישית והזוגית ממשיכה להתרחש עוד תקופה ארוכה גם לאחר סיום ההכשרה והפיכת התלמיד ליועץ זוגי. במקרים רבים בני הזוג, של התלמידים המשתתפים בקורס, יביעו את הנאתם כלפי השינוי המתרחש בחיי הזוגיות שלהם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI