דף הבית חינוך ולימודים לימודי תעודה ומקצוע לימודי ייעוץ זוגי - מעברים
לימודי ייעוץ זוגי - מעברים
ד"ר כרמי אומרו 25/09/11 |  צפיות: 2702

לימודי ייעוץ זוגי באים להקנות למי שעוסק בתחום ייעוץ זוגי מיומנות להתמודד עם שינויים המתרחשים בחיי היום יום. בני הזוג חווים שינויים במהלך הקשר הזוגי. חלקם דרמטיים ומשמעותיים וחלקם שגרתיים. המעבר מהעבודה אל הבית, החזרה הביתה בסיום שעות העבודה, הינו אחד המעברים היותר שכיחים. במהלך לימודי ייעוץ זוגי נבחנת השפעת העבודה על יציבות הקשר הזוגי. עודף התעסקות מחשבתית עם משימות שנשארו פתוחות גורם לאדם להיות מוטרד עם העבודה בהיותו בבית. לימודי ייעוץ זוגימדגישים את חשיבות ההפרדה בין חיי העבודה לבין חיי הזוגיות. נכון שהתייעצות זוגית בקשר לבעיות שהתרחשו בעבודה יכולה לתרום ולקרב בין בני הזוג. אולם עודף דיבור על חיי העבודה, עלול להביא את זה שמקשיב למאוס בהתעסקות בחיי העבודה של האחר. התעסקות עם העבודה בזמן הימצאות בבית מביאה את בני הזוג לידי התרחקות. במקום ליצור פעילות משותפת העבודה לוקחת אחד מבני הזוג או את שניהם, להתעסק במטרות המקדמות את חייהם המקצועיים. במקביל מתרחשת הזנחה בחייהם האישיים והזוגיים.

לימודי ייעוץ זוגי – מחיר העדר גבולות

חופש נוצר במסגרת גבולות. הידיעה היכן מתחיל דבר מה והיכן הוא מסתיים יוצרת גבול. בהעדר גבולות ישנה תחושת חוסר סדר ואנרכיה. לימודי ייעוץ זוגי מדגישים כי הגבולות ישמרו על בני הזוג מפני היסחפות למטלות חיצוניות. אלו עלולות לשאוב את מלוא האנרגיה ולהביא אותם מרוקנים מכוח אל הקשר הזוגי. לימודי ייעוץ זוגי מדגישים את הצורך להקצות זמן ואנרגיה לקשר הזוגי על מנת לאפשר לזוגיות להתפתח. ללא גבולות מתאימים ובהעדר השקעת תשומת לב, בני הזוג ימצאו את עצמם חיים בקשר שטחי המתחיל בבוקר טוב, שלום בזמן היציאה לעבודה ומפגש קצר בזמן החזרה הביתה. המשך הערב הזוגי עלול להראות כשקיעה מתמשכת לתוך המחשב המשמש ככלי עבודה. לחלופין, בהתעסקות במחשבות מטרידות בקשר למה שלא נעשה וצריך להתרחש בעתיד הקרוב. לימודי ייעוץ זוגי מדגישים את המחיר האישי והן את הנזק לזוגיות. ברמה האישית ישנו תהליך שחיקה ומתח מתמיד. קושי לפנות זמן לבילוי ותחביבים כתוצאה מהתעסקות מתמדת בעבודה. ברמה הזוגית, מוטרדות אישית מהעבודה מקטינה את היכולת לתקשר. ישנו קושי לפתח נושאי שיחה נוספים או לייצר התקרבות. חיי המין בעקבות המתח הקשור לחיי העבודה, עלולים להיפגע.

לימודי ייעוץ זוגי – מדגישים את הצורך ביצירת גבולות

לימודי ייעוץ זוגי מדגישים את הצורך ביצירת גבולות בחיי הזוגיות. יועץ זוגי בתהליך ייעוץ זוגי מעודד את בני הזוג לברר כמה מותר לעבוד מהבית? האם בכלל מותר לעבוד מהבית? האם כמות השיחות בקשר לחיי העבודה מוגזמת או אולי גם מועטה מידי? האם בני הזוג מייצרים תמיכה הדדית בקשיים האישיים שהעבודה מציבה בפניהם?לימודי ייעוץ זוגי מדגישים, בפני יועץ זוג, את הצורך לברר כיצד אדם מסיים את יום העבודה שלו. האם מתרחש סיום או העבודה נלקחת הלאה אל הבית בצורת מחשבה מטרידה. הברור מטרתו להגיע להסכמות שעל פיהן יוכלו בני הזוג לפעול בהמשך.

לימודי ייעוץ זוגי – רעיונות מאתגרים

יועץ זוגי במהלך לימודי ייעוץ זוגי מדגיש את הצורך ליצור את גבולות עוד לפני סיום שעות העבודה. אדםשמסיים את עבודתו רבע שעה לפני זמן הסיום, שנמנע מלהספיק הכול ברגע האחרון. יוכל לצאת בתחושה טובה בסיום יום עבודה. רצוי להימנע מלרכז משימות פתוחות שאין אפשרות לסיים אותן לרגע האחרון. במקרה שנשארו דברים מטרידים, אפשר לרשום אותם על דף. לייצר סדרי עדיפויות ליום המחרת ולשכוח מהן, תוך ידיעה שמחר מחכה יום חדש שיאפשר להמשיך ולקדם את הדברים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI