דף הבית עסקים שיווק ופרסום שיווק בוידאו - וידאו שיווקי
שיווק בוידאו - וידאו שיווקי
סיגו קרני 31/10/11 |  צפיות: 8850

מאז כניסתו של הטלפון הסלולארי לחיינו, עבר זה תהפוכות רבות ואף שינה את התקשורת הבין-אישית.

המהפכה הגדולה של העולם הסלולארי החלה עת התאפשר לנו לתקשר באמצעות מסרונים. הכל נהיה הרבה יותר פשוט וקל.

כיום, מאפשרת לנו התקשורת הסלולארית לגלוש באינטרנט מכל מקום ובכל רגע, והטלפונים החכמים מאפשרים לנו לצפות בסרטוני וידאו באיכות מצויינת. כך החל להתפתח ענף הוידאו השיווקי.

מה זה וידאו שיווקי?

האח הצעיר והמודרני של סרטי התדמית הוא הוידאו השיווקי, ולו מאפיינים ברורים ושונים מהותית מאחיו הבכור כאמור.

בספר היוצרים של יוטיוב, פורסם כי בתוך 15 שניות מחליט הצופה אם ברצונו להמשיך ולצפות בסרטון.

לאחר כ-2 דקות צפייה פוקעת סבלנותו. כלומר, מסר שלא הועבר בקצרה ובאופן מדוייק תוך 2 דקות - החמיץ את ההזדמנות.

השיווק בוידאו הפך מבוקש במיוחד בקרב הצופים, שכן כל אימת שנחפש לרכוש מוצר או שירות, הרי שאין כמו מראה עיניים, ואם תמונה אחת שווה אלף מילים - סרטון וידאו שיווקי שווה יותר. הרבה יותר.

אין זה משנה אם המציג בסרטון הוא חשמלאי, סוכן ביטוח, יועץ מס, רופא שיניים או חברה מסחרית גדולה. כשמישהו יחפש במנועי החיפוש - רוב הסיכויים שתוצאת הוידאו תמשוך אותו יותר מאשר התוצאות הרגילות, ולראיה ניתן להבחין כי לאחרונה החלה גוגל לקדם סרטוני וידאו בדף הראשון, על פי רוב בין התוצאות הראשונות בו.

כך למשל, אם תקליד במנוע החיפוש של גוגל "וידאו שיווקי לעסקים", הרי שבין התוצאות הראשונות יופיע גם סרטון וידאו שיווקי של עסק המתמחה בהפקות מסוג זה. גם הקלדת מילת החיפוש "קיקבוקסינג" בגוגל תציג תוצאת וידאו במיקום מצויין בעמוד הראשון, ואין זו בהכרח תוצאה של אתר מבוקש או עסק רשתי ברמה ארצית.

כמה עולה וידאו שיווקי?

ובכן, מבין החברות המתמחות בהפקת וידאו שיווקי, ראשית חשוב לבחור את אלו אשר שמות דגש על הפן השיווקי-מכירתי, ולא רק על הפן הטכני של צילום ועריכת הסרטון.

התחקיר, התסריט, הצילום והעריכה חייבים כולם לשדר ולדבר "שיווקית", ולא כל צלם/עורך ידעו להוציא מבית היוצר שלהם "וידאו שיווקי" נכון.

המחירים נעים בין כמה מאות שקלים לסרטון, לכמה אלפי שקלים ואף יותר.

הפקות בסיסיות לעסקים קטנים-בינוניים ניתן למצוא במחירים מפתיעים ב"סיגו וידאו", המתמחים בוידאו שיווקי ובשיווק בוידאו.

שיווק בוידאו - היתרונות:

וידאו שיווקי אמנם מתקשר טוב יותר עם הלקוחות הפוטנציאליים, אשר לרוב יחפשו אותו במנועי החיפוש "גוגל" ו"יוטיוב", הרי הם מנועי החיפוש הגדולים והמבוקשים ביותר בעולם (רק ביוטיוב למעלה מ 3 מיליון מבקרים ישראלים בשבוע) - אך עדיין יש צורך להשתמש בו נכון ולהפיק ממנו את מירב היתרונות השיוקיים-מכירתיים הטמונים בחובו.

הקפד לצרף לכל מייל יוצא וידאו שיווקי מדוייק

כמעט כל עסק מוציא מיילים על בסיס יומי, ובשנה מצטברים המיילים לכדי כמות נכבדה של פרסומות אם וככל שמשתמשים בהם גם לשם כך.

כך למשל, עסק המקפיד לצרף לכל מייל יוצא וידאו שיווקי רלוונטי, הופך את הפלטפורמה הזו לשטח פרסום לכל דבר ועניין, ועל פי רוב, מקבל המייל יצפה בסרטון ברצון.

שיווק בוידאו כעזר מכירה

זה לא סוד שרבים מהלקוחות רוצים ללמוד עוד על המוצר או השירות אותו ברצונם לרכוש, ולעיתים קרובות יערכו סקר שוק קצר.

וידאו שיווקי, מעבר להיותו רב-יתרונות מכירתיים, הרי שהוא מציב את העסק או נותן השירות ברף רצינות אחר. אחרי הכל - עסק שהשקיע בהפקת וידאו שיווקי נתפש כעסק מעודכן, רלוונטי וחדשני.

שיווק בוידאו - עלות מול תועלת

הפלטפורמה החינמית של יוטיוב, הופכת את השיווק בוידאו למשתלם במיוחד. ברגע שהועלה סרטון - הוא יהיה שם לעד. ככל שהמטה-דאטה (המידע המילולי) המצורף לכל סרטון ביוטיוב יהיה רלוונטי יותר ועדכני יותר - כך ישרת הסרטון נאמנה את מפיקיו לאורך זמן.

נצלו את המומנטום

הראשונים שהעלו אתר אינטרנט לאויר ונסרקו ע"י מנוע החיפוש של גוגל, זכו לקבל כניסות רבות משום היותם ראשונים, ולפיכך זכו לקידום אורגני לאורך זמן, דבר אשר גורם להם להשאר ראשונים בתוצאת החיפוש בגוגל פשוט משום שזהו מעגל המזין את עצמו: אתה ראשון - אתה נחשף - זוכה להרבה הקלקות - ונשאר ראשון.

אותו הדבר בדיוק מתחיל להתפתח גם ביוטיוב, ולפיכך רצוי לנצל את ההזדמנות ולהיות שם כבר היום.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 סיגו קרני


 


מאמרים נוספים מאת סיגו קרני
 
שיווק בוידאו - וידאו שיווקי
לאחרונה הולך וצובר תאוצה נושא השיווק בוידאו שיווקי.
אין ספק כי זהו כלי מכירתי חשוב וחזק ביותר, בין היתר משום שוידאו שיווקי מצליח להעביר בזמן קצר מידע רב וממוקד לצופה בו.
את תאוצת השימוש בוידאו שיווקי ניתן לייחס אף להתקדמות הטכנולוגית בטלפונים הסלולאריים, אשר מאפשרים לנו לגלוש באינטרנט במהירות כזו, שאיכות הסרטונים וזרימתם אינן נפגמות.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI