דף הבית אינטרנט והחיים ברשת קופירייטינג עד כמה הקופירייטינג שלך באמת עובד?
עד כמה הקופירייטינג שלך באמת עובד?
קופירייטינג 02/11/11 |  צפיות: 7606

בתיבת המייל ממתין לך המסמך: "טקסט פרופיל חברה" או "טקסט תוכן לאתר". פתיחתו של המסמך מגלה לך את כותרת הטקסט - המבחן הראשון לאופי הטקסט שלפניך. לאט לאט נשקפים מהי השורות המסרים והתיאורים השונים של העסק שלך.

מהכותרת, הטקסט עצמו, כותרות הביניים וחלוקת התוכן משתקף ה-DNA של מושא הכתיבת (טקסט חברה, מוצר או שירות). קופירייטר טוב ידע להעביר את המסרים בצורה בהירה. קופירייטר טוב יותר , ידע גם לצבוע את המידע הזה בצבעים הנכונים ולספק לקורא את התחושות הנכונות.

האם המסרים שלך משכנעים?

רבים חושבים שיש להם מוצר מעולה, שירות מהיר, טכנאים עם נימוסים בריטיים ואחריות חסרת תקדים. רבים רוצים לספר על כל אלה. אלא שמסרים כאלה צריכים הוכחה, אחרת הם נתפסים לא אמינים. טקסטים שיווקיים שמציירים עולם נפלא, משתמשים באופן מוגזם במחמאות ובמשפטים ללא תכלית, דוגמת "החברה מייצרת מוצרים יוצאי דופן ובאיכות מעולה..." הם צפויים ונתפסים כחסרי בסיס, אם הם אינם מגיעים עם תימוכים.

בנוסף, כושר שכנוע נובע מהזדהות עם עולמו של הלקוח. הבנה כי הוא ניצב בפני בעיה הדורשת מענה או שהוא מעוניין להתקדם באיכות חיוו יוצרת מעגל שלם של מסרים מעניינים, שלבטח ישכנעו את הלקוח הפוטנציאלי שאיתך הוא יכול למצוא מענה.

בסופו של דבר, אחרי קריאת הטקסט, חשוב להביט בעין אובייקטיבית בתוצאה, ולשאול האם הטקסט ייצר פיתרון משכנע לבעיה אמיתית והאם הדינמיקה בו שמרה על אמינות לאורך כל הדרך.

האם הטקסט שלך ייחודי?

טקסטים שיווקיים יכולים להיות כתובים באופן זורם, נוח ונעים לקריאה - ובאותה נשימה לא לומר כלום. הקריאה בהם דומה בעייני לניסיון להחזיק מים. אין מסר או משפט שניתן לאחוז בו ליותר מרגע. טקסטים לא ייחודיים, שבלוניים או קלישאתיים הם בדיוק הטקסטים שברגע שמסיימים לקרוא אותם, לא זוכרים מהם מילה.

לכן הכלל החשוב ביותר הוא לייצר משפטים בעלי משקל סגולי: שימוש בנתונים, הצגה של עובדות בדך מעניינת או שימוש ב"הוקים", משפטים שתופסים את העין וגורמים לקורא לחשוב לשנייה.

האם הקופירייטינג שלך רלוונטי?

אחד הפרמטרים הראשונים לבחון קופירייטינג וקריאייטיב, הוא יצירתיות ורלוונטיות. כותרות קריאטיביות למשל, מושכות את הקורא להמשיך לשורה הבאה. מאידך, כותרות יצירתיות שאינן תורמת לבהירות המסר או ההבטחה, למעשה מסיחות את הדעת ומבזבזות "זמן אוויר". לכן, המשחק בין הרלוונטי למסר שלך לבין היצירתי והלא שיגרתי צריך להתאזן וליצור יחד מהלך אחיד והרמוני.

אלה הם פרמטרים ראשוניים שכל טקסט ורעיון צריכים לעבוד לפיהם. אחרת, הקופירייטינג שלך לא באמת ישרת ויבדל אותך מהמתחרים. במילים אחרות, הוא לא יעורר תחושה ייחודית וייצור עולם תוכן מרתק בראשו של הקורא.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קופירייטינג


 


מאמרים נוספים מאת קופירייטינג
 
עד כמה הקופירייטינג שלך באמת עובד?
היופי בקופירייטינג בפרט ובקריאייטיב בכלל הוא היעדר חוקים או נוסחאות. עשרה קופירייטרים שונים יספקו עשר סיסמאות, טקסטים או רעיונות לאותו בריף. זה היופי, וזאת גם הבעיה: אילו מבין הפתרונות הוא המתאים ביותר ולך איך יודעים אם הפתרון שעומד לפניך יהיה אפקטיבי?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI