דף הבית חינוך ולימודים הפרעות קשב וריכוז מה יציל את ילדנו - אבחון הפרעות קשב וריכוז או אבחון פסיכודידקטי?
מה יציל את ילדנו - אבחון הפרעות קשב וריכוז או אבחון פסיכודידקטי?
noam 22/11/11 |  צפיות: 3688

פעם הם נחשבו לבעייתיים ולמופרעים וסולקו מכל מסגרת אפשרית, היום הם מוגדרים ומטופלים באופן כזה שמאפשר להם להשתלב בכיתות רגילות ולסיים את מערכת החינוך בהצלחה. אלה הם תלמידים הסובלים מבעיות למידה מסוגים שונים. אבחון פסיכודידקטי או אבחון הפרעות קשב וריכוז יכולים בקלות להפוך את חייהם למספקים יותר ואת חייהם של ההורים והמורים לנוחים יותר.

מדובר בתופעות שכנראה היו איתנו מאז ומתמיד, והושלכו לסל הכללי של ילדים מפריעים שאינם משתלבים בשום מסגרת. רק בעשורים האחרונים פותחו מבחנים שיעודם אבחון פסיכודידקטי, אבחון הפרעות קשב וריכוז ועוד סוגים של בדיקות – הכל במטרה להגדיר בדיוק רב את הקושי ממנו סובל הילד ובהתאם לגבש תוכנית טיפולית, תרופתיות או אחרות.

אבחון פסיכודידקטי או אבחון הפרעות קשב וריכוז? מה ההבדל?

אבחון פסיכודידקטי משלב בדיקה פסיכולוגית עם בחינה דידקטית בניסיון להבין את המקור לקושי של התלמיד מהצד הרגשי והפן הלימודי. זיהוי מדוייק בעזרת אבחון פסיכודידקטי יסייע להתאים תוכנית ולהפנות אותו לטיפול מתאים במטרה לממש את יכולותיו. אבחון פסיכודידקטי על ידי מאבחנים מורשים, מקובל בכל מוסדות החינוך ומאפשר התאמות במבחנים, מהקלות בזמנים דרך התעלמות מכושר התבטאות מוגבל ועד פטורים מחובות כאלה ואחרות.

אבחון הפרעות קשב וריכוז, לעומת זאת, בוחן ליקוי רב מערכתי הפוגע גם בכשרים הלימודיים אבל לא רק. אבחון הפרעות קשב וריכוז אומד את רמת התפקוד של הנבחן במספר תחומים: השכלי הרגשי, ההתנהגותי והחברתי. בעיית קשב וריכוז עלולה לפגוע בכל אחד מהשטחים או בחלק מהם. אבחון הפרעות קשב וריכוז גם מגדיר בדיוק האם מדובר בבעיית קשב (ADD) או גם בריכוז (ADHD).

שתי הדיאגנוזות העולות הן מבדיקת אבחון פסיכודידקטי והן מבדיקת אבחון הפרעות קשב וריכוז יתנו תמונה כללית ויאפשרו, כאמור, טיפול ותמיכה נאותים. שני המהלכים נעשים בדרך כלל בשנות הלימוד של הצעירים, הלכאורה בעייתיים, שכן אז המערכת עירנית יותר לתקלות התנהגותיות. אבל הבעיות קיימות כמובן גם בקרב מבוגרים. אבחון פסיכודידקטי וגם אבחון הפרעות קשב וריכוזנעשים במסגרת מבחנים שונים ומגוונים וכך גם הפתרונות הרבים הכוללים טיפולים פסיכולוגיים ותרופות כמו ריטלין.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 noam


 


מאמרים נוספים מאת noam
 
צלם חתונה יקר או זול?
13/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלמי אירועים במרכז, צלם אירועים במרכז וכמו כן, על צלם חתונה, למידע נוסף אודות צלמי אירועים במרכז היכנסו לכאן

חברות ניקיון | שירותי ניקיון משרדים במרכז
מחפשים חברת ניקיון במרכז ? שירותי ניקיון משרדים הינם לא עסק פשוט - אישורים , עבודה נקייה, עמידה בלו"ז . כדאי להכיר כמה פרטים לפני .

צלמים במרכז מקצועיות זה לא הכל
12/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר איתכם על צלמים במרכז וכמו כן, על צילום ארועים, למידע נוסף אודות צלמים במרכז ובכלל היכנסו לכאן.

שירותי ניקיון למשרדים
המשרד מלוכלך ? זה הזמן לקרוא לאנשי מקצוע! כל מה שצריך לדעת לפני הזמנה של ספק שירותי ניקיון - הכנסו והכירו את הפרטים

צלם חתונה מקצועי ואמין איך מוצאים?
12/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלם חתונה וכמו כן, על צילום אירועים במרכז, למידע נוסף אודות צלם חתונה היכנסו לאתר ותקבלו מידע רלוונטי

עטים עם לוגו + הדפסה על מוצרים
12/02/13 | מיתוג
בעולם הפרסום והשיווק של היום יש המון מסרים שיווקים . הדפסה על מוצרים, ועטים עם לוגו כדוגמא זו הדרך להגיע ללקוח שלכם.

על צלמי חתונות והדרך הקלה אליהם
11/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלמי חתונות, וכמו כן, על צילום בר מצווה והדרך הקלה למציאת צלמי חתונות מקצועיים. למידע נוסף אודות צלמי חתונות היכנסו לאתר.

הדרך הקלה למציאת צלמים לאירועים וחתונות
11/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלמים לאירועים ובעיקר על צילום חתונות, למידע נוסף אודות צלמים לאירועים היכנסו לאתר.

צילום בת מצווה על ידי צלם אירועים איכותי
10/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צלם אירועים והדרך למציאת שירות צילום בת מצווה איכותי ומקצועי. למידע נוסף אודות צלם אירועים היכנסו לאתר.

הכל אודות צילום אירועים איכותי ומקצועי
05/02/13 | צרכנות
במאמר זה נדבר על צילום אירועים וכמו כן, על צילום וידאו ברמה גבוהה, על מנת לדעת יותר על צילום אירועים היכנסו לאתר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI