דף הבית אימון אישי אימון זוגי ייעוץ זוגי וההתמודדות עם אובדן במשפחה
ייעוץ זוגי וההתמודדות עם אובדן במשפחה
ד"ר כרמי אומרו 02/12/11 |  צפיות: 3017
ייעוץ זוגי בא לתת מענה במצבי אובדן

ייעוץ זוגי בא להתמודד עם אובדן של אדם קרוב המערער את המערכת המשפחתית. הידיעה שלא ניתן לפגוש את אותו אדם יקר עלולה ליצור תחושת כאב אישית. במקרה של אובדן ההורים, ייעוץ זוגי מזהה את הכאב אצל בן הזוג שאביו או אימו נפטרו. נוצר כאן קושי כפול עבור בן הזוג. מצד אחד הוא מתמודד עם הכאב האישי המלווה אותו, מנגד הוא אמור להיות חזק. במידת מה מנותק מהכאב שלו, כדי לתמוך בקושי של ילדיו, שהם הנכדים, המתקשים לעכל את הידיעה שלא יראו שוב את הסבא היקר להם. ייעוץ זוגי מזהה את הקונפליקט האישי אצל אותו הורה ובא לתמוך ביכולתו לעזור לעצמו ולילדיו.

ייעוץ זוגי בא ליצור יכולת תמיכה אצל ההורה

תמיכה מוצלחת עבור הילדים במקרה בו סבא נפטר, היא זאת שמגיעה מההורים.יועץ זוגי מדגיש את הקושי של הילד הדואג לעצמו ולהוריו. השאלה הטבעית שתגיע מימנו, האם גם אימא ואבא ימותו. לעיתים השאלה הזאת תאמר בצורה גלויה. טיפול זוגי יברר את אופן התגובה אצל אותו הורה. לעיתים מתוך חוסר יכולת להתמודד עם המצב תגיע תשובה מצד ההורים "אימא ואבא בסדר ושום דבר לא יקרה לנו, אימא ואבא תמיד יהיו איתך ואף פעם לא יעזבו אותך". הילד שזה עתה חווה אובדן של אותו סבא יקר, יתקשה להאמין להבטחה של אותו הורה. ייעוץ זוגי ידגיש כי צלילי הפחד האישיים אצל ההורה והרתיעה שלו מלענות תשובה ברורה וכנה עלולים להחמיר את מצבו של הילד. עזרה מגורם חיצוני עבור הילד עלולה להתמוסס במפגש של הילד עם ההורה. מטפל זוגי יעודד את ההורים לתמוך בילד מול הקושי האישי. לשם כך צריכה להתרחש אצל ההורה פעולת השלמה וקבלה. הורה אשר מקרין תחושת ביטחון ושלמות לתוך הילד במצבים אלו, יוכל ביתר קלות לעזור לילד להירגע ולחזור לחיי השגרה.

ייעוץ זוגי עוזר למצוא דרכים לחיזוק ההורים

ייעוץ זוגי מתאר בפני ההורים את נושא האבל ואת האפשרויות לקבל את הנוכחות הטבעית של המוות כחלק מהחיים. נחוצה קבלת ארעיות החיים והידיעה שהאפשרות לחיות איננה מובטחת לנו. מנגד, ייעוץ זוגי בא להדגיש את הצורך לקבל את הרצון לחיות וליהנות מחיי היום יום. אלו דברים שתלויים במעשים של ההורים והדרך שהם מובילים את המשפחה. אימון זוגי מדגיש בפני ההורים כי הכניעה לפחד, מייצרת אצלם בבית תחושת חרדה קיומית. כשזה קורה החיים מאבדים מעוצמתם בעוד שהפחד מרחף בבית ומקטין את יכולתם ליהנות מכל השפע והטוב שהחיים מזמנים עבורם. יעוץ זוגי מבקש מההורים לגייס את האמונה שלהם כדי שיוכלו להתחזק בעצמם ולעודד את ילדיהם.

ייעוץ זוגי מדגיש חשיבות התמיכה מצד בן זוג שלא עבר את האובדן

ייעוץ זוגי בא לאתגר את שני בני הזוג. ייעוץ זוגי מבקש מבני הזוג ללמוד כיצד לעזור לילדיהם. עדיין בן זוג שלא חווה ישירות אובדן, יותר פנוי רגשית לתמוך בבן הזוג שחווה את האובדן. בנוסף, יותר קל לו להסביר לילדיו כיצד אפשר להתנהג ואיך לקבל את המצב. ייעוץ זוגי מעודד את האפשרות לתמוך בבן הזוג שחווה את האובדן, לעזור לו לעבור את התקופה הקשה, תוך כדי קבלת תמיכה משפחתית. התמודדות לקויה עם האובדן עלולה להוביל את המשפחה לתהליכים של ריחוק וחרדה אצל כל בני המשפחה. חשוב ליצור תמיכה משפחתית, בכדי לאפשר להורים ולילדים לעבור את התקופה הזאת בשלום.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI