דף הבית אינטרנט והחיים ברשת קידום אתרים מימוש הפוטנציאל
מימוש הפוטנציאל
LoadSEO - קידום אתרים 06/12/11 |  צפיות: 2725

קידום אתרים - מימוש הפוטנציאל

כולנו שמענו בשלב כזה או אחר את המונח "קידום אתרים", במיוחד אם עוסקים בתחום האינטרנט, על אחת כמה וכמה בעלי אתרים ועסקים שמבוססים בעולם האינטרנט. קידום אתרים הינו מקצוע חדש יחסית, אשר הנסתר רב על הגלוי בו – והרושם שמצטייר הוא שיחידי סגולה בלבד עוסקים בתחום ונמצאים במעגל המצומצם של אותה קהילת בעלי מקצוע.
במסגרת מאמר זה, נסקור את מקצוע קידום האתרים, נעמוד על טיבם של אנשי המקצוע העוסקים בכך – והכל בצורה פשוטה וברורה עבור אדם שאינו עוסק בתחום זה כמקצועו הראשי.

מהו קידום אתרים?

לפי הגדרתו, קידום אתרים הינו המקצוע המתרכז בהבאת אתר נתון (בין אם הוא קיים ובין אם הוא חדש) למיקום הגבוה ביותר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש. הרעיון מתבסס על ההשערה – שזכתה לביסוס מחקרי ועובדתי – שמרבית החשיפה מגיעה לעשרת האתרים הנמצאים בעמוד הראשון של עמוד תוצאות החיפוש, כשהמקומות הראשונים זוכים בנתח הגדול ביותר.
יש להבדיל ולהבחין בין קידום אתרים לבין פרסום אתרים – מכיוון שהם מתמקדים בנושאים שונים לחלוטין. קידום אתרים עוסק בהתקדמות בתוצאות האורגניות (כלומר, לשכנע את מנוע החיפוש שהאתר הוא רלוונטי במידה הגבוהה ביותר למונח החיפוש) בעוד פרסום אתרים מתמקד בעיקרו ביצירת קמפיינים פרסומיים מוצלחים (במסגרת הופעה בתוצאות הממומנות).

קידום אתרים – הפעולות

במסגרת קידום האתר, נדרש המקדם לבצע פעולות רבות על מנת להשיג את מטרתו הסופית. ניתן לחלק את סך הפעולות לפי שתי קטגוריות עיקריות: פעולות המבוצעות באתר עצמו, ופעולות המבוצעות מחוץ לאתר. כל פעולה מתועדפת כך שעצם ביצועה ישרת את המטרה בצורה הטובה ביותר. היות וכל עסק מביא לשולחן סט שונה לחלוטין של שיקולים, נסיונו של המקדם הופך למצרך חשוב – על סמך הניסיון שלו, ניתן להחליט באילו נושאים יש לשים דגש מיוחד ואילו יהוו בזבוז זמן.
בין הפעולות המבוצעות באתר (באנגלית: OnSite) ניתן למנות אופטימיזציה של התוכן, עריכת תכנים כך שיתאימו לדרישות מנועי חיפוש, ניקוי הקוד של האתר לשם מיטוב איכות הסריקה, יצירת סכימת ניווט פנימית באתר ועוד.
בין הפעולות המבוצעות מחוץ לאתר (באנגלית: OffSite) ניתן למצוא פעולות כגון: החלפת קישורים, שיתופי פעולה עם אתרים אחרים, יצירת "באזז" סביב האתר, השגת קישורים לאתר מאתרים בעלי סמכות, ופעולות רבות נוספות.
קיימים גם מגוון גורמים נוספים המשפיעים על איכות האתר בעיני מנועי החיפוש: ותק דומיין, נוכחות ברשתות חברתיות, מיתוג ועוד. מקדם שמכיר את עבודתו, ידע להמליץ לבעל העסק כיצד להוציא את המקסימום גם מהגורמים אשר לא נמצאים באופן ישיר תחת שליטתו.

גישות שונות לקידום אתרים

קיימות שתי גישות עיקריות למלאכת הקידום: כובע לבן וכובע שחור.
גישת ה"כובע הלבן" (או: White Hat SEO) דוגלת בשימוש באמצעים אתיים בלבד – לפעול אך ורק לפי המלצות מנועי החיפוש, להימנע מפעולות שעלולות להיות בעייתיות ולהשתמש באמצעים כשרים בלבד.
גישת ה"כובע השחור" (או: Black Hat SEO) אינה בוחלת באמצעים: גישה זו מייצגת את הנכונות להשתמש בכל כלי, גם אם אינו אתי ואינו עומד בקנה אחד עם המלצות מנועי החיפוש, תוך נקיטת סיכון כלשהו.
כמובן שבין שני מצבי הקיצון קיימת סקאלה שלמה ועליה ממוקמים, במיקומים שונים, כל העוסקים בקידום אתרים. מרבית החברות והעסקים יטו, מן הסתם, לכיוון הבטוח של ה"כובע הלבן", בעוד פרילאנסרים ועצמאיים ירשו לעצמם במקרים מסויימים לחבוש "כובע שחור". באופן הגיוני, הפועלים בשיטות "שחורות" יכולים להגיע לתוצאות דומות ל"כובע הלבן" בזמן קצר יותר – אך הסיכון גדל שמאמציהם ייפסלו ויושקעו לשווא.
מכיוון שבעלי עסקים המקדמים את אתריהם לא ירצו לרוב לקחת על עצמם סיכונים מיותרים, קהל נותני השירות הזמינים לבעלי עסקים נוטה להיות מורכב ממקדמי "כובע לבן" בלבד. אנו סבורים שברוב המכריע של המקרים, עדיף להשקיע מספר חודשי עבודה ולהשיג מיקום ריאלי בתוצאות החיפוש, מלהגיע לשם תוך שבועות בודדים ולהיפסל מיד לאחר מכן.

מי זקוק לקידום אתרים, ומדוע?

מי זקוק לקידום אתרים, בעצם? קל לענות "כולם", אך בהזדמנות זו נרחיב קצת בנושא.
באופן כללי, המקדם דואג לכך, אם נבחר דוגמא מתחום הקניות הפיזיות, שקהל קונים גדול ייחשף לחנותך. בין אם מדובר בלהציב את חנותך במיקום אסטרטגי ולא בפינה נידחת של הקניון, לוודא שמי שמגיע לחנות מהווה פוטנציאל לרכישה (הרי אדם המחפש ארגז כלים לא ימצא את מבוקשו בחנות נעליים...), סידור החנות בצורה מעודדת מכירה, יצירת קשרים עסקיים עם בעלי חנויות אחרים שימליצו עליך – ניתן לראות שכמות הפעולות פה הינה משמעותית ביותר.
לכן, כל בעל עסק המפעיל אתר – והאתר מהווה את מרכז פעילותו העסקית באינטרנט – זקוק לשירות קידום אתרים מקצועי. מדובר בתחרות – על כל מילה, מונח, ביטוי ומיקום – ובעל עסק אינו חייב שיהיו לו את הכישורים, הידע והזמן להשתתף בתחרות זו. השוק מציע לבעל עסק להעמיד נציג מטעמו שישתתף בתחרות עבורו באופן רצוף ופעיל, ולא כלאחר יד.

קידום אתרים – כיצד להתחיל?

הדרך הטובה ביותר להתחיל בתהליך קידום אתרים היא למצוא איש קידום או חברת קידום מקצועית. בחנו את תיק העבודות של המקדם והתעניינו בלקוחותיו. אל תחששו ליצור קשר עם לקוחותיו ולהתייעץ עמם לגבי אופי העבודה מול אותו מקדם.
חפשו בלוג רשמי או עמוד מאמרים פרי עטו של המקדם – נסיונו של מקדם או של חברת קידום ניכר בתכנים הנכתבים, גם אם אינכם מבינים את המונחים הטכניים. רצוי לבחון גם, במהלך השיחה, את הנתונים אותם יציג המקדם: בקשו להתייחסות פרטנית לאתרכם ולא הצהרות כלליות, כולל התייחסות למידת התחרות המשוערת ומשך הזמן הדרוש לקידום יעיל. צפו לתהליך ממושך – קידום איננו מיידי, אך ברגע שמתחילים לראות תוצאות בשטח, הסבלנות מחזירה את עצמה עשרות מונים, כך שתרחיש בו מקדם נהנה מתקציב חודשי גבוה יכול להרתיע בהתחלה – עד שבודקים את היתרונות והתוצאות שהדבר מביא. שאפו למצב בו אתם מגדילים את תקציב הקידום, שכן הדבר מעיד על גידול בכמות הלקוחות ותוצאות העולות על המצופה.
מעל הכל – ראו במקדם שותף פעיל בהצלחת העסק. מדובר באדם שמתוקף תפקידו נדרש להאמין בעסק ולשים את הצלחת העסק שלך כנר לרגליו – על כן, מקדם שעושה את עבודתו כנדרש הוא נכס חיוני לכל בעל עסק השואף להצליח ברשת האינטרנט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 LoadSEO - קידום אתרים

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט.לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: [email protected]



 


מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים
 
עלות דק סינטטי
31/07/12 | גינון
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מחיר דק סינטטי
31/07/12 | גינון
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

התקנת דק סינטטי
31/07/12 | גינון
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

היתרון של דק סינטטי
31/07/12 | גינון
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

סוגי דשא סינטטי
31/07/12 | גינון
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

סרט הנצחה
30/07/12 | צילום
סרט הנצחה הוא סרט המספר סיפור אישי ומיוחד באופן אינטימי ואישי סרט הנצחה תמיד ילווה את הדורות הבאים ויספר את סיפורכם בכל עת

חיים שכאלה
30/07/12 | צילום
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

תהליך הפקת סרט זיכרון
30/07/12 | צילום
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

כמה עולה דשא סינטטי
12/06/12 | גינון
עלותו של דשא סינטטי כמובן תלויה בגודל הדשא והשימוש שלשמו הוא מותקן, סוג הדשא עם מילוי או בלי מילוי , מיקום הדשא פרטי או ציבורי ועוד

שטיחי דשא סינטטי
12/06/12 | גינון
שטיחי דשא סינטטי הפכו לאחרונה לפופולרים יותר גם בסקטור הפרטי וגם בציבורי ניתן למצוא דשא סינטטי בגינות פרטיות, גנים ציבוריים, מגרשים גדולים ועוד
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI