דף הבית בידור ופנאי מוסיקה סיפור חיי של זוהר ארגוב(עורקבי)
סיפור חיי של זוהר ארגוב(עורקבי)
רפי 01/01/12 |  צפיות: 5281

שנות השמונים

יהודה קיסר, שהתרשם מקולו של ארגוב, החליט להפיק את אלבומו הראשון, "אלינור".על אף שההקלטה נעשתה באמצעות טייפ פשוט (במועדון "הברווז" ביפו), האלבוםהצליח מאוד, מכר עד אחרי מותו כ-3 מיליון עותקים ונחשב לאלבום העברי הנמכרביותר בכל הזמנים. האלבום נחשב, גם עשרות שנים לאחר מותו של ארגוב, למצליחואיכותי. בעקבות הצלחת האלבום ב-1980, הפך ארגוב לזמר מבוקש בהופעות חיותברחבי ישראל. ב-1981 יצא אלבומו השני, "היו זמנים" שכלל בתוכו מספר שירים אשר ארגוב חידש בביצועו היחודי והמדהים, כגון "ברצלונה" שהיה ידוע בביצוע של ג'ו עמר; "את לי לילה" שהיה ידוע בביצועו של בועז שרעבי; "להלה יזיד אקטר" שבמקור היה שיר עממי מרוקאי ו"שיר אהבה בלב" ('ממש מראה נהדר') שהלחן שלו הושר הרבה שנים קודם לכן בפי חוזליטו, ילד הפלא הספרדי. בניגוד ל"אלינור", הוקלט והופק אלבום זה באולפן הקלטות מקצועי ובאיכות גבוהה, וגם הוא הצליח במכירות.

ב-1982 הצליח המפיק מאיר ראובני להכניס את ארגוב לפסטיבל הזמר המזרחי, עם השיר "הפרח בגני" (שיועד מלכתחילה לשימי תבורי). את השיר כתב והלחין אביהו מדינה ועיבד ננסי ברנדס. ארגוב לא אהב את "הפרח בגני" אך במוצ"ש וחול המועד פסח (10.4.1982) עמד ארגוב מעל במת בנייני האומה בירושלים, ביצע את השיר "הפרח בגני" באופן שהרשים רבים וקטף את המקום הראשון. הזכיה בפסטיבל (ששודר בשידור ישיר בערוץ 1 בכל מדינת ישראל), הזניקה את הקריירה של ארגוב מעלה, וארגוב הפך לזמר מבוקש מאוד באותה תקופה. באותה שנה, יצא האלבום "נכון להיום",שהכיל את השירים: "הפרח בגני", "בדד", "נכון להיום", "כבר עברו השנים","עוד דקה את נעלמת", ועוד. האלבום זכה לפופולריות גם בקרב קהל ישראלי שלאשמע מוזיקה מזרחית עד אז, וכך תרם לפריצת דרך של המוזיקה המזרחית אל קהלחדש. באותה העת, נודע כינויו של ארגוב כ"מלך של המוזיקה המזרחית". האלבום"נכון להיום" הצליח במכירות, הגיע לאלבום פלטינה ומכר מעל 350 אלף עותקים;שנים אחר כך, בשנת 2008, נבחר כאלבום החשוב ביותר במוזיקה הישראלית של שנות ה-80 ‏‏[1]. כמו כן השיר "הפרח בגני" זכה בשנת 1998 במקום השביעי (מתוך מאות שירים) בתוכנית 'שיר היובל' בערוץ 1, כאשר במקום הראשון זכה השיר ירושלים של זהב).

בתחילת 1983, יצא ארגוב למסע הופעות בארצות הברית, ושם הוא החל להשתמש בסם הקראק. כשחזר לארץ התארח ארגוב בתוכנית "ממני" בערוץ 1 בהנחיית מני פאר, ושם, נוסף לראיון, שר את "סיימתי מילואים" ו"הפרח בגני".באותה תוכנית עדיין תפקד ארגוב היטב והופיע כרגיל. אך כאשר חלפו ועברוהימים החלו הסמים בהדרגה להשפיע על תפקודו; הוא היה שקוע ימים ולילות בסם,לא הגיע להקלטות באולפן ולא מילא את התחייבויותיו להופעות. אף על פי שהיהבעל אמצעים, הונו בוזבז על הסם. גם גוון קולו נפגע מעט.

באוקטובר 1983 עבר תהליך של גמילה במשך שבועיים באילת.

בתחילת 1984יצא התקליט "כך עוברים חיי", עם הלהיטים "מרלן", "עד מתי אלוהי", "כמושיכור", "אמריקה שלי" ועוד. רוב השירים נכתבו על ידי עוזי חיטמן. לדבריחיטמן, השיר "עד מתי אלוהיי" נכתב בעקבות הביקור של חיטמן בביתו של ארגובכאשר ראה את מצבו האישי הקשה ואת ביתו המוזנח באותה תקופה (1983).התקליט "כך עוברים חיי" נחל הצלחה רבה, השיר "מרלן" הפך ללהיט והושמע הרבהבתחנות הרדיו. ובעיני הציבור נראה היה שארגוב חוזר לדרך המלך, אך לא כךהיה.

בסוף שנת 1984 יצא ארגוב לסיבוב הופעות בצרפת ובאמריקה.כשחזר לארץ המשיך לשקוע בסמים הקשים ולא יכל לתפקד בצורה יציבה. "האחיםראובני", אמרגניו ומפיקיו באותה עת, החליטו לשחררו מהחוזה כשנתיים לפניהמועד המתוכנן. ארגוב עבר לאמרגנים והמפיקים ניסים בן חיים מירושלים ואביגדור בן מוש והוציא בשנת 1985 את התקליט "ים של דמעות". באותה תקופה יצאה לאור קלטת עם קטעים מהופעתו בצרפת. באותה שנה עבר ארגוב גמילה בת 3 חודשים בירושלים בשכונת רמות, לאחר שהתעלף ממנת יתר של סמים. אלבומיו המשיכו להצליח במכירות, אך הביקוש להופעותיו של ארגוב ירד, בשל נטייתו שלא להגיע להופעות. באותה שנה, חזר להופיע ב"פסטיבל הזמר המזרחי", עם השיר "מלאך שטן" מהאלבום "ים של דמעות". השיר הגיע רק למקום ה-15 מתוך 16, בעוד שבמקום הראשון זכה חיים משה עם השיר "עד כלות הנשימה".

בשנת 1986כשהוא עדיין שקוע עמוק בסמים, הוציא ארגוב את האלבום "להיות אדם" עםהלהיטים: "להיות אדם", הנושא את שם האלבום, "אבי", "אדם שחקן", "יפה אהבה","כשאת לידי" ועוד. התקליט והקלטת נחטפו במהירות מהחנויות, אך פעילותו שלארגוב בהופעות דעכה, קולו השתנה, ושירתו נפגעה.

בינואר 1987 התראיין ארגוב בתוכנית "ממני" בהנחייתו של מני פאר, תוכנית האירוח המרכזית של הערוץ הראשוןבאותה תקופה, ובה דיבר בגלוי על התמכרותו לסמים, אך טען כי הוא נקי מהם,למרות שניתן היה להבחין בראיון שלא כך הדבר. באותה שנה הוציא ארגוב אתאלבומו האחרון, "הדרך הברוכה", בו ניכרת הירידה באיכות קולו כתוצאה מהשימושבסמים. לאחר מותו יצאו לאור האלבומים "אל נבקש", "בכרם התימנים" ו"בן בליבית" הכוללים שירים הלקוחים מן "הדרך הברוכה", הופעות חיות אותן ערך ארגוב בצרפת והקלטות אחרונות שביצע סמוך למותו. בנוסף, האלבומים הללו כוללים גרסאות כיסוי רבות.

מותו

במהלך שנת 1987 שב ארגוב והסתבך בפלילים בעקבות התמכרותו לסמים. הוא נעצר שלא באשמתו בחשד לגניבת ארנק, אך שוחרר כעבור זמן קצר. ב-23 ביולי אותה שנה, ארגוב ושניים מחבריו נעצרו בתחנת מגן דוד אדום בראשון לציון לאחר שעוררו מהומה כאשר ניסו לחפש תחליפי סם. ביציאתם מתחנת המשטרה לאחר שחרורם בערבות, גנבו אקדח שהיה על הדלפק. ארגוב נשפט ונגזר עליו חודש מאסר בפועל, שלאחר ערעור הומר לששה חודשי מאסר בערכאה עליונה יותר. כשיצא לחופשה לקראת סיום ריצוי המאסר, נעצר ארגוב שוב, לאחר שחברתו דאז של הזמר ישי לוי, איריס, התלוננה שהוא ניסה לאנוס אותה.

במהלך שהותו בתא המעצר, ב-6 בנובמבר 1987, נמצא ארגוב ללא רוח חיים כאשר סדין כרוך סביב צווארו, מה שנראה כהתאבדות. בן 32 היה במותו. רב פקד אהרון טל הודיע לאחר מכן, שארגוב לא התאבד אלא ניסה לאיים בהתאבדות ולסחוט מהסוהרים עוד ועוד תחליפי סם. הוא מת כתוצאה מאי ספיקת דם למוח כאשר הסדין התהדק על צווארו, ולא יכל להציל את עצמו עקב השפעה חזקה של תחליפי הסם שלקח.

לאחר מותו

לאחר מותו, יצאו על שמו אלבומי אוסף רבים: "שר יוונית", "זוהר וחברים","נעימות המלך", "חברים שרים זוהר", "זמרים שרים זוהר", "להיטי זהב","המיטב", "חייו ומותו של המלך" (DVD), "זוהר ארגוב - שירת חייו", "שירתהזמיר", "20 שנה למותו של המלך", ועוד. בכל שנה ביום מותו, נערך טקס לזכרושל ארגוב, תחת הכותרת "המלחמה בסמים", ובו זמרים שרים את מיטב להיטיו.

חייו של ארגוב היו נושא לשירים (שנכתבו עליו עוד בחייו), הצגות, מחזות זמר, ועוד. ב-1993 יצא הסרט "זהר", שכתבו אמיר בן-דוד ומשה זונדר וביים ערן ריקליס, בכיכובו של שאול מזרחי. שיריו של ארגוב זכו לביצועים רבים, של יוצרים מגוונים, ובהם גם מחוץ לתחום הזמר המזרחי. בין השאר, נודעו הביצוע של מאיר אריאל לשירו "כבר עברו השנים", והביצוע של נינט טייב לשיר "ים של דמעות" (אותו שרה בגמר תוכנית הטלוויזיה "כוכב נולד" וזכתה במקום הראשון). בספטמבר 2007, לכבוד מצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ, הקליטה להקת סינרגיה ביצוע חדש בסגנון רוקלשיר "בדד", במלאת 20 שנים למותו של ארגוב. להקת הרוק "דנה נמה" ביצעהגרסת רוק לשיר "נכון להיום", בשם "מוח רץ". במסגרת הפרויקט המוזיקלי "עבודה עברית", חידשו הראל מויאל את השיר "עוד דקה את נעלמת" ולהקת לוס כפרוס את "נכון להיום". באותה שנה, הוציא הזמר שלומי סרנגה "דואט" עם ארגוב בשירו "עוד יום יבוא", כשקולו של ארגוב נלקח ונדגם במחשב, וסרנגה הצטרף בשירה ביוונית. בחודש אפריל בשנת 2009, הונפק בול לזכרו של ארגוב.

לחצו כאן ותתחילו להוריד


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רפי

לרצינים בלבד הכנסו ..לחצו כאן!!!



 


מאמרים נוספים מאת רפי
 
תוכנות ממולצות2
תוכנות ממולצות

תוכנות ממולצות1
תוכנות ממולצות

תוכנות ממולצות
תוכנות ממולצות

הרבה תוכנות ממולץץץ!!
תוכנות ממולצות

הרבה תוכנות
הרבה תוכנות להורדה !!!
ממולץ!!!


לצפייה ישירה
כול מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול!!!
כול מה שרציתם לראות ולא ידעתם לאיפה לפנות !!!
והכוולללל בחייינם!!!!!!


סיפור חיי של זוהר ארגוב(עורקבי)
01/01/12 | מוסיקה
זוהר ארגוב,עורקבי,זמר,מפורסם,קורות חיים,מלך,אלבומים,שירים,הורדה,ישירה,לינט 1,

זוהר ארגוב (עורקבי)
01/01/12 | שירה
זוהר ארגוב (עורקבי)

סרטים לצפייה ישירההה,
01/01/12 | קולנוע
סרטים כיום כבר אינם מהוים מרכיב לשעות הפנאי

שיווק שותפים הוא כוח הרכישה הפופולרי
שיווק שותפים הוא כוח הרכישה הפופולרי
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI