דף הבית ביטוח ביטוח רכב מבוא לעולם ביטוחי הרכב
מבוא לעולם ביטוחי הרכב
neri bennun 15/01/12 |  צפיות: 3867

בעולם בו כמעט לכל אחד יש בבעלותו רכב פרטי אחד לפחות, אין זה פלא כי שוק ביטוחי הרכב הוא שוק רחב משגשג. בימינו, אין רכב אשר עולה על הכביש ללא ביטוח רכב. ביטוחי רכב נפוצים כל כך מכמה סיבות. ראשית, כל רכב אשר עולה על הכביש מחויב בביטוח רכב חובה. שנית, ביטוחי רכב באים לשמור על בריאותנו ועל רכושינו. כולנו מודעים לסכנות השונות אשר עומדות בפנינו כבעלי רכבים. בין אם מדובר בתאונות דרכים אשר עלולות להתחולל, ובין אם מדובר בגניבות או פריצות שונות, אשר לצערנו רווחות ביותר בארצנו. תפקידם של ביטוחי רכב הוא לשמור על עצמנו, ולסייע לנו בהוצאות הרבות אשר כרוכות במצבים בלתי צפויים.

ניתן לחלק את שוק ביטוחי הרכב לשלושה סוגים של ביטוחי רכב שונים:

  1. ביטוח חובה

במדינת ישראל, כל רכב אשר עולה על הכביש מחויב בביטוח חובה. תפקידו של ביטוח חובה הוא לדאוג לכל מה שנוגע לחיי אדם. ביטוח חובה בא לכסות כל נזק גופני אשר עלול להיגרם בעקבות תאונת דרכים או פגיעה מן הרכב. ביטוח רכב חובה מכסה כל נזק אשר נגרם לנהג, לנוסעים, לנהג אחר או להולך רגל אשר נפגעים במהלך תאונה בה מעורב הרכב שלנו. ביטוח רכב זה הוא ביטוח חשוב במיוחד. יחד עם זאת, הוא לא מספיק, שכן הוא לא מגן על הרכוש שלנו.

  1. ביטוח רכבמקיף

ביטוח רכב מקיף בא לבטח את כל המרכיבים אשר נוגעים לרכב שלנו כרכוש. תפקידו של ביטוח מקיף הוא לבטח אותנו במקרים בהם נגרם נזק למבנה הרכב, או לרכוש שבתוכו. ביטוח זה נוגע גם למקרים בהם ישנה פגיעה של הרכב במהלך תאונת דרכים, וכמו כן, מקרים של גניבה או פריצה לרכב. כשאנו רוכשים מכונית אנו מוציאים כסף רב. ביטוח רכב מקיף חשוב כל כך, שכן הוא מאפשר לנו להגן על ההוצאה הכספית שלנו.

  1. ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' בא לענות על כל מה שנוגע לפגיעות ברכוש שלא שייך לנו, אשר עלולות להתרחש בעקבות פגיעה של הרכב שלנו. כשאנו מעורבים בתאונת דרכים, עלולה להתרחש פגיעה ברכוש של אנשים אחרים, אותם עלינו לפצות. ביטוח צד ג' מאפשר לנו לפצות כספית את אותם נפגעים, על הרכוש שאיבדו.

כפי שניתן להבין, שלושת ביטוחי הרכב השונים אשר הוצגו במאמר זה חשובים מאין כמוהם. כל אחד מביטוחי הרכב הללו בא לענות על צרכים אחרים אשר קשורים לביטוח רכב. בשל חשיבותם הגדולה של כל ביטוחי הרכב, אנשים רבים לא מסתפקים בביטוח רכב חובה, ורוכשים פוליסות ביטוח נוספות עבור הרכב שלהם.

כשאנו באים לרכוש ביטוח רכב כזה או אחר, חשוב מאוד לעשות זאת בצורה מושכלת. ביטוחי רכב הם השקעה חשובה ביותר, אך גם בעלת משקל כלכלי בולט. על כן, אסור לנו לבחור ביטוחי רכב כבלאחר יד. חשוב מאוד לערוך סקר שוק מקיף ולבדוק את המחירים השונים אשר מוצעים לנו, על מנת שנוכל לבחור את ביטוח הרכב המשתלם ביותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 neri bennun


 


מאמרים נוספים מאת neri bennun
 
לימודי הנדסת מחשבים – לימודי הנדסה לכל דבר
לימוד מחשבים הפך בעשרות השנים האחרונות ללימודים מאד מבוקשים. עולם המחשבים זקוק לאנשי מקצוע מסוגים שונים ובעלי מיומנות שונה בכל תחום ספציפי. הנדסת מחשבים היא תת-תחום בענף במחשבים - מה לומדים במסלול זה?

הסבה מקצועית – לשיפור החיים
בעבר היה אדם מתקבל במקום עבודה והוא היה יכול להיות בטוח שמקומו מובטח לו עד הפנסייה. הזמנים השתנו ומקומות עבודה כאלה לא נשארו כמעט בכלל.

סוכרת – המחלה והטיפול
אורח החיים המלחיץ רבים מאיתנו גורם לרבים להזניח את אורח החיים הבריא, לתזונה לא נכונה הכוללת אוכל שומני ורווי סוכרים, לחוסר פעילות גופנית המביאים לעלייה לא מבוקרת במשקל ולצריכת חומרים ממכרים. אלה הם גורמי הסיכון המרכזיים לסוכרת מסוג 2.

סרטן השד – אבחון מוקדם מציל חיים
03/10/12 | סרטן
סרטן השד הוא סרטן מאד שכיח אצל נשים ומקורו ברקמות השד העוטפות את בלוטות החלב. סרטן השד ידוע כסרטן שיכול לשלוח גרורות לאברים חיוניים בגוף אם לא התגלה בשלב מוקדם.

חשיבות ביטוח בריאות פרטי
בשנת 1995 נחקק חוק בריאות ממלכתי הקובע כי כל אדם במדינת ישראל זכאי לביטוח בריאות מטעם הביטוח הלאומי.

סוגים שונים של ביטוח רכב
03/06/12 | ביטוח רכב
במדינת ישראל קיים חוק הנקרא 'חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים' אשר אומר כי כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי כספי בגין נזק גופני או נפשי אשר נגרם לו, הוצאות רפואיות ועוד.

השוואת ביטוח טובה בשבילכם!
24/04/12 | ביטוח רכב
לרוב האנשים ישנו לפחות סוג רכב אחד שהם חולמים שיהיה להם, ולרוב החלום מתחיל בהיותם צעירים. למרות שישנה דעה כללית כזו שאומרת שרק גברים אוהבים מכוניות, או שגברים יותר אוהבים מכוניות, הרי שבשטח לא כך הדברים, וכמובן שגם לגבי הסטיגמה שנשים נוהגות פחות טוב, ישנם אנשים רבים שיחלקו עליה.

ביטוח צד שלישי – כך תבחרו את הטוב ביותר
11/03/12 | ביטוח רכב
כמו שכולכם בוודאי יודעים, על הכביש אף אחד לא ממש בטוח, בין אם אתם נוהגים ברכב ובין אם אתם הולכי רגל. תאונות לצערנו קורות ואף אחד אינו מחוסן מפניהן. לכן, אם אתם בעלי רכב, עליכם לבטח אותו.

ביטוח צד ג – מה זה ולמי זה מתאים?
11/03/12 | ביטוח רכב
סוף סוף הגשמתם משאלה וקניתם רכב. אין זה משנה אם הרכב שקניתם הוא חדש או ישן, גדול או קטן. אתם צריכים לבטח אותו. קיימים שלושה סוגי ביטוחי רכב – ביטוח חובה, ביטוח מקיף וגם ביטוח צד ג. במאמר זה נעסוק בסוג השלישי, אך לפני כן, נציג סקירה קצרה של כל סוגי הביטוחים.

רכישת ביטוח רכב און ליין - לנסוע עם הזמן
15/01/12 | ביטוח רכב
תחילת המאה ה21 היא תקופה מרתקת מסיבות רבות. ללא ספק מדובר במעין תקופת מעבר, בה אנו עדים לשינויים מרחיקי לכת, אשר משנים מדי יום ביומו את עולמנו ואת הדרך בה אנו מתנהלים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI