דף הבית חינוך ולימודים מכינות, בגרות ופסיכומטרי לימודים עם מורה פרטי לפסיכומטרי
לימודים עם מורה פרטי לפסיכומטרי
מורה פרטי לפסיכומטרי 04/02/12 |  צפיות: 2765

בתקופה האחרונה החלה להתפתח תופעה מעניינת. תלמידים רבים זונחים את השיטה המקובלת של לימודים למבחן הפסיכומטרי במכון הכנה ובוחרים להיעזר בשירותיו של מורה פרטי לפסיכומטרי. תופעה זו מהווה שינוי מגמה מכיוון שלאורך תקופה ארוכה האופציה של לימודים למבחן הפסיכומטרי במכון הכנה היתה האופציה השלטת והכמעט יחידה.

אז מה גורם לתלמידים רבים להעדיף שיעורים פרטיים אצל מורה פרטי לפסיכומטרי?

יחס אישי בשיעור- הלימוד במרכז הכנה לפסיכומטרי מתבצע בקבוצה של 20 תלמידים במקרה הטוב. במקרים מסויימים מדובר בכיתה של 30 תלמידים. בכיתה גדולה אין אפשרות לתת לכל תלמיד את היחס האישי והליווי הצמוד. לא ניתן לקבוע את קצב ההתקדמות של הכיתה כך שיהיה מותאם לכל התלמידים. חלק מהתלמידים יתקדמו מהר יותר משאר הכיתה - דבר שיגרום לשיעמום. חלק מהתלמידים יתקדמו לאט יותר ולא יבינו את כל החומר. בשני המקרים מדובר על חוסר ניצול של הזמן והמשאבים.
כשמדובר על לימודים עם מורה פרטי לפסיכומטרי, קצב השיעור נקבע אך ורק לפי התלמיד. המורה יכול לקבוע את הקצב ולהתאימו באופן אבסולוטי. ניתן גם לשנות את הקצב תוך כדי השיעור ולהביא לניצול מקסימלי של הזמן.

מעקב בין השיעורים - גם במקרה זה, הסיבה שמדובר בקבוצה גדולה של תלמידים, תמנע ממדריך הפסיכומטרי את האפשרות לבצע מעקב צמוד אחר כל תלמיד ותלמיד. לעומת זאת, המורה הפרטי יוכל לבצע מעקב אחר התלמיד בין השיעורים הפרטיים ולהוסיף זמן ללימוד נושאים בהם התלמיד מתקשה עד לסגירת הפער.

לימוד נושא ספציפי - למי שלא מכיר, המבחן הפסיכומטרי מחולק לשלושה סוגי פרקים: עברית, מתמטיקה ואנגלית. כשבוחרים בלימודים במרכז הכנה לפסיכומטרי, לא ניתן לקחת קורס רק בנושא ספציפי אחד. קיימים מקרים רבים בהם תלמידים שניגשים למבחן הפסיכומטרי רוצים לחזק את אחד הפרקים ואפילו מקרים בהם הם מעוניינים בלימודי נושא אחד מתוך אחד הפרקים. במקרים אלו ניתן לקחת מספר קטן של שיעורים פרטיים לחיזוק הנושאים הספציפיים ואין צורך לשלם על קורס מלא.

אפשרות להחלפת מורה - במקרה זה כל מרכז הכנה לפסיכומטרי והחוקים שלו. בכל מקרה, האפשרות לביטול הקורס לאחר שהוא החל מכילה קנס כספי. תלמידים מסויימים לא בטוחים האם הם יגשו למבחן הפסיכומטרי במועד מסויים וכן קורים מקרים בלתי מתוכננים בהם נצטרך לבטל את הקורס למרות שהתכוונו לגשת. הלימודים אצל מורה פרטי גמישים בהרבה ונוכל פשוט להפסיק לקחת שיעורים פרטיים.

בהצלחה במבחן!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מורה פרטי לפסיכומטרי


 


מאמרים נוספים מאת מורה פרטי לפסיכומטרי
 
לימודים עם מורה פרטי לפסיכומטרי
לשיעורים פרטיים אצל מורה פרטי לפסיכומטרי יש יתרונות רבים. במאמר זה אסקור את הסיבות להעדפה של מורה פרטי לפסיכומטרי על פני מכון הכנה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI