דף הבית מחשבים וטכנולוגיה אבטחת מידע עשה ואל תעשה - אבטחת מידע לגולש המתחיל
עשה ואל תעשה - אבטחת מידע לגולש המתחיל
אלדד גפני 05/03/12 |  צפיות: 10586


גולשי אינטרנט רבים אינם מודעים לסכנות האורבות ברשת. רק לא מזמן התוודעו גולשי ישראל הרבים על המשמעות במתן כרטיסי אשראי לאתרי רכישה באינטרנט שאינם מאובטחים מספיק. על מנת שנוכל לגלוש בבטחה בדפי האינטרנט האינסופיים יש מספר כללים שלפיהם נצטרך לנהוג.


1. ודאו כי הרשתות החברתיות שלכם אינן מדליפות מידע

רשתות חברתיות הן מרכיב עצום בחיינו בימים אלו וקשה למצוא אנשים שאינם משתמשים בהן. אתרים אלו מספקים שפע מידע עליך, על המשפחה שלכם ועל מה שאתם עושים כרגע. רוב המידע הזה עשוי להיות שימושי עבור חבריכם ומשפחתכם, אבל לא לכל אחד שיכול למצוא אתכם ב"גוגל" או "בפייסבוק".

הקדישו קצת זמן על מנת להבין ולהחליט מהן הגדרות הפרטיות המתאימות לכם. לאחר החלטתכם בדקו שוב ועוד הפעם כדי להיות בטוחים. התנתקו מהרשת החברתית וחפשו את הפרופיל שלכם, וודאו כי הפרופיל מוצג לפי ההגדרות שבחרתם.

כשאתם כותבים על ה"קיר" של מישהו היו שמרניים ואל תגלו סודות: בלי מספרי טלפון, בלי כתובות ובלי מידע שיזהה אתכם באופן אישי.


2. אל תקבלו הצעות חברות באופן אקראי ברשתות החברתיות

עליכם להשתמש ברשתות החברתיות כדי לשמור ולבנות קשרים אמיתיים. אל תקבלו בקשות חברות חדשות אם אתם לא מזהים את השולח ובידקו פעמיים כל הצעה לפני שאתם מאשרים אותה. גניבת זהויות אינטרנטית נפוצה מאוד היום בעזרת רשתות חברתיות. גם בקשת חברות שאתם מזהים את השולח שלה עשויה להיות מבוימת, וודאו באמצעים אחרים כי אכן מדובר באדם שאתם מכירים.


3. שימרו על מחשבכם מעודכן

אל תבטלו את העדכונים האוטומטיים, כשמופיעה הודעה המבשרת על עדכונים זמינים היא באמת אומרת משהו חשוב. רוב הפריצות וסיכוני האבטחה הקיימים היום היו נכחדים אם אנשים היו ממלאים אחר מדיניות העדכונים המכילה כמובן עדכוני אבטחה, אנטי וירוסים, אנטי ספאם ועוד.


4. אבטחו את הרשת האלחוטית

אל תשאירו את הרשת האלחוטית פתוחה, אין זה מעיד על חוסר רצון שלכם לשתף אחרים, אך כאשר אתם משאירים את הרשת לא מאובטחת יכולים להתרחש מספר אירועים:

  • זרים יכולים לראות את כל המידע הנכנס והיוצא מהמחשב שלכם:מספרי כרטיס אשראי, שיחות צ'אט ועוד.
  • ניתן לגשת לקבצים המאוחסנים על מחשבכם: למשל טפסי מיסים,תיקיות אישיות, תמונות ועוד.
  • ניתן לשתול במחשבכם חומרים לא חוקיים ולהכניס אתכם לצרות.
  • ניתן לשתף ברשת האינטרנט חומרים לא חוקיים ולתת לכם לשאתבאשמה מאחר והרשת האלחוטית היוותה את המקור.
  • ניתן להשתלט על מחשבכם, על הרמקולים, המיקרופון והמצלמהולצפות בכל תנועה שלכם במשרד ובחייכם האישיים.

עליכם לקחת זאת ברצינות רבה ולוודא שציוד הרשת האלחוטית שלכם מאובטח, היעזרו בחברים או בטכנאי במידה ואינכם בטוחים כיצד לאבטח את הרשת.


5. היזהרו ב"הקלקות" שלכם

כניסות לקישורים והקלקות באינטרנט צריכות להיעשות בזהירות, במחשבה והבנה – אינכם במרוץ ואין מולכם שעון עצר.

אל תכנסו לקישורים שאתם מקבל באי-מייל או בצ'אטים, אפילו אם הם מגיעים מאנשים שאתם סומכים עליהם, יתכן שהמחשב שלהם נפרץ.

אנטי וירוסים מזויפים נפוצים מאוד באינטרנט ומציגים הודעה פיקטיבית שהמחשב שלכם נגוע בווירוס, לעולם אל תלחצו על כזה חלון. שימו לב, חלון שכזה לא יראה כמו חלון אינטרנט רגיל ולרוב יראה כמו תוכנת אנטי וירוס פופולארית – הקדישו תשומת לב רבה לפני שאתם לוחצים על משהו.


6. בחרו סיסמא חזקה!

בחירת סיסמא שמכילה יותר מ-10 תווים ומשלבת אותיות, מספרים ותווים (כמו #$%&) מבטיחה לכם שלא תהיו מטרה קלה להאקרים שיעדיפו להתקדם למישהו עם סיסמא פשוטה מאשר להתעכב עליכם.


7. תחקרו כל דבר

האקרים מנצלים לרוב את התכונות האנושיות שלנו, וידוע לכל כי אדם מרגיש טוב עם עצמו כשהוא עוזר לאחרים. האקר ינצל הנחה זו ויתכנן עבורכם מצב בו תנסו לעזור לאדם במצוקה. הדרך היעילה ביותר למזער את הפגיעות הזו היא פשוט בשאילת שאלות והסתמכות על האינסטינקטים שלכם, כל מי שעבר התקפה כזו אמר בדיעבד: "משהו הרגיש לי לא נכון..." אבל למרות האינסטינקטים החזקים הלחץ החברתי והרצון לעזור גברו על החשש והרצון להגן על עצמו. בעזרת השאלות הנכונות והסתמכות על התחושה שלכם רוב המתקפות החברתיות יכשלו.

8. שמרו על המידע שלכם כאילו חייכם תלויים בכך

שמרו על המידע האישי שלכם והימנעו מלפרסם אותו ברשתות חברתיות. אל תפרסמו את כתובת המייל שלכם, את מספר הטלפון, כתובת המגורים ואת שמות בני משפחתכם באף רשת חברתית.

זיכרו, "גוגל" שומרת אינדקס של כל המידע שהיא מוצאת לנצח.

חפשו את עצמכם בגוגל וראו איזה מידע כבר נמצא עליכם ברשת.



9. השתמשו בהיגיון הבריא שלכם ואל תיכנעו ללחץ חברתי ופיתויים.


גילשו בבטחה...


לאתר ספקטרונט www.spectronet.co.il

 

 

חברת ספקטרונט נוסדה בינואר 2004 ומאז הקימה וליוותה מאות רבות של פרויקטים קטנים וגדולים כאחד בתחום המחשוב עבור ארגונים מכל התחומים והסוגים. ספקטרונט מתמחה בייעוץ, בהקמת ובתחזוקת מערכות מחשוב ורשתות תקשורת מחשבים, מתן תמיכה בשרתים ועמדות קצה ציוד תקשורת, בסיסי נתונים ותוכנות נלוות נוספות. בין שירותיה נמנים חסימת תכני רשת, אספקת מנהלי IT לחברות, ניהול פרויקטים, הקמת תשתיות, שרתים ועוד...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלדד גפני


 


מאמרים נוספים מאת אלדד גפני
 
רשתות חברתיות – איום קיומי על העסק שלך
כמה פעמים חלפת על פני עובדי המשרד ושמת לב לתנועות מהירות ולחוצות? לא, הם לא מתרגשים מעצם נוכחותך לידם, יש מצב שהם מנסים לסגור במהרה את הדפדפן עם הרשת החברתית בלי שתשים לב לכך.

עשה ואל תעשה - אבטחת מידע לגולש המתחיל
גולשי אינטרנט רבים אינם מודעים לסכנות האורבות ברשת. רק לא מזמן התוודעו גולשי ישראל הרבים על המשמעות במתן כרטיסי אשראי לאתרי רכישה באינטרנט שאינם מאובטחים מספיק. על מנת שנוכל לגלוש בבטחה בדפי האינטרנט האינסופיים יש מספר כללים שלפיהם נצטרך לנהוג.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI