דף הבית ביטוח ביטוח - אחר ביטוח בריאות חו"ל מול ביטוח נסיעות לחו"ל
ביטוח בריאות חו"ל מול ביטוח נסיעות לחו"ל
מושיקו שוקרון 01/07/12 |  צפיות: 5929


בישראל מערכת רפואה ציבורית מן המפותחות בעולם המערבי. הכיסוי הביטוחי של המערכת הציבורית הוא קרוב ל-100% ורובנו משלמים סכומים זעומים לקופות החולים עבור הכיסוי. את השלמת הביטוח הממלכתי לרוב עושים בביטוח פרטי, גם הוא לא במחיר גבוה. למרות הכיסוי הביטוחי הנרחב של תושבי ישראל, אף חברת ביטוח לא מכסה אותנו כאשר אנו יוצאים מחוץ לגבולות המדינה. לכן, יש צורך להצטייד בביטוח נסיעות לחו"ל או ביטוח בריאות חו"ל . אך מה ההבדל בין השניים? מתי צריך ביטוח נסיעות ומתי ביטוח בריאות?

מה ההבדל בין ביטוח בריאות חו"ל לבין ביטוח נסיעות מבחינת הכיסוי הביטוחי

ביטוח נסיעות לחו"ל וביטוח בריאות חו"ל הם שני מוצרי ביטוח שונים. מטרתו של ביטוח נסיעות היא לספק ביטוח רפואי במצבי חירום מחוץ לגבולות ישראל, ביטוח כבודה, ביטול כרטיסי טיסה, חזרה לארץ במקרה חירום וכדומה. הביטוח אינו מכסה בדיקות שגרתיות, ביקורים אצל רופא שלא בשל מצב חירום ועוד. מצד שני, ביטוח בריאות בחו"ל מטרתו היא לספק שירותי רפואה שותפים למבוטחים. הוא אינו מוגבל למצבי חירום בלבד וכלל כיסוי ביטוחי נרחב למדי.

תקופה – ביטוח בריאות חו"ל אינו מוגבל בזמן (ברוב המקרים). שלא כמו ביטוח נסיעות המוגבל תקופה של מספר שבועות עד שנה (ביטוח תרמילאים למשל). ביטוח בריאות חו"ל תקף כל עוד אתם ממשיכים את הפוליסה.

הכיסוי הביטוחי – כאן נעוץ ההבדל הגדול בין ביטוח בריאות חו"ל לבין ביטוח נסיעות לחו"ל. מטרתו של ביטוח בריאות היא לשמש מעיין קופת חולים בינלאומית בעוד שמטרתו של ביטוח נסיעות היא לשמש כרשת בטחון בזמן מקרי חירום. ביטוח בריאות מאפשר קבלת טיפולים שגרתיים, ביקורים אצל רופא, מרשמים ותרופות ועוד שלא במקרי חירום בלבד.

מיקום – ביטוח בריאות חו"ל ניתן לרוכש כך שתהיו מבוטחים בכל זמן בכל מקום בעולם. אמנם נהוג לרכוש פוליסה אך ורק לאזור בו אתם שוהים, עבור מי שנוסע ממדינה למדינה ניתן לרכוש כיסוי ביטוחי כולל.

ביקורי מולדת – ביטוח נסיעות תקף כל עוד הנכם בחו"ל, אם תחליטו לחזור לכמה ימים לארץ הביטוח לא מכסה אתכם. אם שהיתם בחו"ל לתקופה ארוכה סביר להניח כי אינם זכאים לשירותי רפואה חינם בישראל. לא כך בביטוח בריאות חו"ל.

למי מתאים ביטוח נסיעות ולמי ביטוח בריאות חו"ל ?

ביטוח נסיעות מתאים לכל מי שנוסע לתקופות קצרות לחו"ל למשל לחופשה, לביקור קרובים או לצרכי עבודה. ביטוח נסיעות לחו"ל מגן על המבוטחים מפני מצבי חירום שונים מכיוון שהביטוח הלאומי וקופות החולים לא מכסות את היוצאים מגבולות ישראל. לאומת זאת, ביטוח בריאות חו"ל מתאים לשוהים לתקופות ארוכות בחו"ל למשל מי שעושה רילוקיישן לצרכי עבודה, מי שמתכננן להתגורר בחו"ל תקופה ארוכה, לצעירים שעובדים בחו"ל, למטיילים תקופות ארוכות, לסטודנטים וכדומה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מושיקו שוקרון


 


מאמרים נוספים מאת מושיקו שוקרון
 
קניתם דירה חדשה? מה אם ביטוח דירה – כבר עשיתם?
אחד מאפיקי ההשקעה הנפוצים ביותר בישראל הוא רכישת דירה. זוגות צעירים רבים רואים ברכישת דירה את הבטחון המשפחתי והכלכלי שלהם לאורך שנים ובניגוד למדינות אחרות ששם רכישת דירה איננה אקט כל כך פופולארי בגיל כל כך צעיר, הרי שאצלנו הדבר כמעט מחוייב מעצם הרצון להתחתן, להתיישב ולהקים משפחה. ביטוח דירה הוא אחד האמצעים בהם אתם מבטיחים את עתידכם בדירה ונשארים עם ראש שקט.

ביטוח בריאות חו"ל מול ביטוח נסיעות לחו"ל
בישראל מערכת רפואה ציבורית מן המפותחות בעולם המערבי. הכיסוי הביטוחי של המערכת הציבורית הוא קרוב ל-100% ורובנו משלמים סכומים זעומים לקופות החולים עבור הכיסוי

הבונוסים הקטנים של ביטוח נסיעות לחו”ל
היום כולם יודעים, כי כאשר אנחנו נוסעים לחו"ל, חשוב כי נצטייד בביטוח נסיעות לחו”ל אשר יעניק לנו כיסוי ביטוחי בגין כל ההוצאות הרפואיות שעלולות להיות לנו בזמן השהות שלנו בחו"ל. זאת מהותו הבסיסית של ביטוח נסיעות לחו”ל. אולם, לעתים ניתן לקבל עוד שירותים רבים אחרים בעבור הנוסעים לחו"ל במסגרת ביטוח נסיעות לחו”ל. מהם השירותים הכלולים בפוליסת ביטוח נסיעות לחו”ל בדרך כלל, ומהם הבונוסים הקטנים אשר יכולים להפוך ביטוח נסיעות לביטוח נסיעות מעולה.

רכישת ביטוח אחריות מקצועית – על כל צרה שלא תבוא
ראשית, ביטוח אחריות מקצועית איננו מתאים לכל אדם. ביטוח אחריות מקצועית נועד עבור אנשי מקצוע (בד"כ מקצועות חופשיים) הנותנים שירות ללקוחות, ואשר עלולים להיתבע על ידם או על ידי גורמים שלישיים בשל רשלנות מקצועית וכו'. למשל, עורך דין אשר נתבע בקשר לאופן הטיפול שלו בעניין של לקוחו. ביטוח אחריות מקצועית יפצה את הלקוח (צד ג') במקרה שנגרם לו נזק בגין רשלנות מקצועית המטילה חבות על עורך הדין. רופאים, רואי חשבון, מהנדסים, אדריכלים, מתווכים, מנהלי תיקי השקעות ואפילו מתרגמים יכולים להיעזר בביטוח מסוג זה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI