דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר הימים שבין פורים לפסח - חרות וגאולה.
הימים שבין פורים לפסח - חרות וגאולה.
מ.ס 04/07/12 |  צפיות: 2583

כיודע, השנה העברית נפתחת בחודש ניסן. אם כך פסח הוא החג הראשון בשנה העברית ופורים הינו החג האחרון בשנה. ואכן פסח הוא החג הראשון שקבלו עם ישראל מה' והוא גם הראשון בחשיבותו. שהרי בלעדיו, אילו לא יצאו ישראל ממצרים לא היו מתקיימים שאר החגים. בנוסף לכך עם ישראל, לכאורה, לא עשה דבר למען גאולה זו ואיפלו לא היה עושה דבר בכל מקרה הניסים שנעשו במצרים היו קורים. פורים לעומתו, שנחגג אחרון הינו חג שלא מצווים מן התורה לחגוג אותו, ויתרה מכך, בכל מגילת אסתר שם ה' אף לא מוזכר. אפשר ח"ו לחשוב שפעולותיה של אסתר הם שהובילו לביטול הגזירות בפרס ולא יד ה'. אלא שמרדכי בדור המן היה בעצם כמו משה בדור מצרים. שליחו של ה' לעם ישראל. לחזקם ולהובילם.

לא לחינם נקרא חג פסח גם 'חג החירות'. אך מדוע פורים, לאור כל הנ"ל  לא זכה לשם דומה?  כנראה משום שעם ישראל נשאר בגלות-בפרס. גם לאחר השחרור מגזירת המן קיומם הפיזי של ישראל לא נגאל.

אם כך ימי הגאולה - אלה שבין פורים לפסח הינם בעצם כמו גשר. ימים בהם עוברים ישראל בגשר משחרור פיזי של ישראל מגזירות אויב לשחרור מלא של ישראל מגלות. שחרור ופניות פיזית ורוחנית של עם ישראל לעבודת ה' מחוץ לגבולות ארץ וכעם אחרים. גם מצרים וגם פרס. ובדרכם לגאולה אמיתית ושלמה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מ.ס


 


מאמרים נוספים מאת מ.ס
 
הימים שבין פורים לפסח - חרות וגאולה.
בין פורים חג בו נגאלו ישראל מידיו של המן ואחשורוש לבין פסח חג בו נגאלו ישראל מפרעה במצרים יש כשלושים יום בלבד. ימים אלו ראוי שיכונו 'ימי הגאולה' או 'ימי החירות'!
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI