דף הבית עסקים עסקים קטנים ובינוניים טיפים להצליח בעסקים קטנים ובינוניים
טיפים להצליח בעסקים קטנים ובינוניים
אפי להב 03/10/12 |  צפיות: 4122

1.      פולואפ- לא כל לקוח שתפגוש היום יהיה מוכן ובשל לביצוע עסקה, לעתים קרובות מדיי, בגלל לחץ זמן ועודף מטלות מסוגים שונים, בעסקים קטנים ובינונייםשוכחים לעשות פולואפ לאותם לקוחות ומפספסים לקוח שכבר קנה- ולו רק את הרעיון. אם מאז הוא הבשיל- הסגירה עשויה להיות קלה יותר מאשר עם לקוח חדש, איתו צריך לעבור את תהליך השכנוע מאפס. מבזבזים זמן על איתור לידים ולא על סגירת עסקאות. שימרו מעקב מסודר של לקוחות פוטנציאליים- הוא שווה הרבה כסף.

2.      היתרון הייחודי- לא לפעול מכוח אינרציה אלא לשוב, להדגיש ולחדד, את היתרון הייחודי שיש לעסק שלכם על פני המתחרים. בידול יעזור לאנשים לזכור אתכם מה שיקל עליכם לסגור עסקאות. במיוחד כשעסק גדל ונכנסים עובדים נוספים- יש להדגיש בפניהם מה החוזקות והיתרונות של העסק.

3.      בקרה תקציבית- עסקים קטנים נוטים שלא להבין את מצבם הכספי באמת, מה שלא מאפשר להם לנהל את כספם נכון. צריך לבנות מערכת בדיקה ובקרה, כדי לראות מה עובד ואיפה העסק נתקע, אילו הוצאות עולות על תרומתן בהכנסות ואיך לתמחר נכון הכנסות והוצאות. אתם שם בשביל הכסף- לא תלמדו לנהל אותו?

4.      פארטו- במאמר אחר דיברנו על חוק 80-20 אבל חשוב לזכור אותו בעסקים עם משאבים מוגבלים- 20% מהלקוחות יכניסו לכם 80% מההכנסות. גלו מי הם וטפחו אותם. גלו מה מבדיל אותם מהלקוחות האחרים שלכם, וחפשו עוד לקוחות כאלה.

5.      מערכת חברתית- בנו מערכת עסקית סביבכם אשר מאפשרת לחבריה עזרה הדדית בתחומים משלימים, זה כמו פארטו אבל בין עסקים שונים. אם לכםתוכנה לניהול זמן ולהם עסק לבניית אתרים, או תרגום מסמכים, חליפין בין העסקים יכול לסייע לשני הצדדים. כמו כן, כל עסק במעגל העסקים שלכם, יכול לספר עליכם ללקוחותיו- חליפין שכולם יכולים להרוויח ממנו.

6.     שביעות רצון לקוחות- מכיוון שהם המפרנסים של העסק והדלק במנוע יש להתחיל בשביעות רצונם ואת כל השאר למקם בעדיפות משנית.

7.      להגדיר בברור- מטרות עסקיות, תכנית עסקית, תפקידי עובדים, מה נחשב טוב ומה רע. כשהכול ברור, יש פחות מחלוקות ויותר מקום ליוזמה אישית, כי כל עובד יודע מה נדרש ממנו ומהם הגבולות של המעסיק.

8.      לבחור את האנשים נכון- בחירת אנשים מתאימים לתפקיד ולתרבות הארגונית (סגנון העבודה, סוג הקשרים הבינאישיים וכו') יקל בעתיד על ניהולם, ויחסוך לכולם לחץ ומוטיבציה נמוכה. בחירה נכונה גם תתרום להתמדה בתפקיד, מה שיחסוך כסף על איתור והכשרה של עובד חדש.

9.      הכירו את המתחרים- היום כשכל כך הרבה מידע נמצא בקצה אצבעותיכם, זכרו כי הוא כך גם עבור המתחרים שלכם, וקחו בחשבון כי הם עושים בו שימוש- עשו בו שימוש גם. לימדו לחפש מידע ברשת ולהכיר את המתחרים באמצעותו.

10.  אל תתמקדו רק בהווה- בהרבה מקרים רואים בשיווק מטלה שאת תוצאותיה קשה לראות באופן מיידי ולכן דוחים את ביצועה, קודם כל, יש היוםתוכנות ניהול עסקיות, אשר יורידו מעליכם את עולן של הרבה מטלות, ויפנו לכם זמן להצמיח את העסק. בנוסף זכרו כי שיווק היום יתרום למכירות וליציבות העסקית לאורך זמן, ולכן חשוב לשלב בשגרת העבודה גם מטלות ארוכות טווח ולא רק את כיבוי השריפות היומיומי.

11. עדכנו את המידע עליכם- בחומר המודפס, באתר שלכם או ברשתות החברתיות בהן בחרתם להיות פעילים. התחילו מדיוק, אחר כך תהיו יצירתיים. אין טעם בקמפיין יצירתי אם הטלפון ב"צור קשר" הוא של המשרד הישן אותו עזבתם שנה שעברה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אפי להב

אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com

סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק.

לסנזיי מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד



 


מאמרים נוספים מאת אפי להב
 
פתרון בעיות- שלבים במקום שיטות
בפתרון בעיות אין שיטת קסם, יש עבודה נכונה בדרך להבנת המקור של הבעיה ואיך אפשר לתכנן את הפתרון.

מולטיטסקינג- האם לבצע כמה משימות במקביל זה רעיון טוב?
19/02/13 | ניהול
זה נראה מפתה ונראה לנו כי זה מעיד על כשרון ניהולי יוצא דופן - אבל האם עבודה כזו באמת יעילה כפי שהיא נדמית והאם לפצל את תשומת ליבנו באמת משפר את הביצועים שלנו?

פתיחת עסק קטן למתן שרות
• היתרון הגדול בלהיות נותן שרות עצמאי הוא העובדה שאתה הבוס של עצמך • מי יכול לפתוח עסק כזה? כל אחד וכולם. כל אחד יכול להעניק איזשהו שרות, מתוך ידיעותיו, ניסיונו, השכלתו, הכשרתו עבורו אנשים יהיו מוכנים לשלם, או שיהיו מוכנים לשלם כדי ללמוד אותו.

תוכן שיווקי- טיפים לשיווק באינטרנט ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים
שיווק באינטרנט עוזר לא רק לאתר את הלקוח הבא אלא כדי לרתום ולחזק את הקשר עם לקוחות קיימים. ישנן הרבה דרכים להשתמש בתוכן כדי לשווק באינטרנט ויש כאן רשימה של טיפים שיעזרו לכם להצליח.

טיפים לפתיחת סטודיו
גם לפתוח סטודיו צריך לדעת איך- ישנם כמה שלבים חשובים בדרך אשר יסיעו לנו להצליח בהתמודדות עם פתיחת העסק החדש

ניהול בעזרת אסטרטגיה מנצחת
אסטרטגיה היא לא רק מילה תיאורטית היא תכנית הפעולה שלפיה יגזרו היעדים של כל עובד וסביבה תיבדק הצלחת העסק לנצח את מתחריו

טיפים להצליח בעסקים קטנים ובינוניים
עסקים קטנים ובינוניים מציבים אתגרים שונים מאלה שמציב עק גדו משופע בעובדים, כל אחד עם התמחות צרה וממוקדת בה הנוא מומחה. אך את הגודל אפשר להפוך ליתרון אשר יעזור לעסק לצמוח

ניהול מוצלח של עסק משפחתי
עסק משפחתי מאופיין באתגרים יחודיים שאינו נתקל בהם מי שלא עובד עם בני משפחתו מתוקף כך שהם... הבני משפחתו. זה יכול להיות הצלחה גדולה ולהביא סיפוק גדול- ככה עושים את זה:

מקורות מוטיבציה גם בעונת הקיץ המתישה
כן חוץ מלהדליק מזגן ולפתוח את הטלויזיה על הערוץ הסיבירי יש לנו עוד כמה רעיונות שיעזרו לכם לשמר את המוטיבציה שלכם לעבוד, גם בקיץ ארוך בו כל מה שבא לנו לרוב לעשות הוא לנזול אל תוך הפריזר ולחכות ליורה. אנחנו נוטים “לנדוד” אל מה שיהיה ולא להתרכז במה שעל השולחן לפנינו, לברוח אל חלומות על חופשה, על מקלחת קרה, על כל מקום שהוא לא העבודה. הרבה אנשים בקיץ סובלים מהאטה ביצירתיות, ממוטיבציה נמוכה ומתפוקה פחותה.

טיפים לעבודת צוות
צוות- קבוצת אנשים בעלי מטרה משותפת ובה כולם עובדים להשגת אותם יעדים. עבודת צוות יכולה לשפר את היחידים שעובדים בו ויכולה לסייע לארגון בהשגת המטרות טוב יותר ומהר יותר מאשר כשעובד אחד מטפל בהן לבדו. טיפים לעבודת צוות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI