דף הבית עסקים שיווק ופרסום על מותגים ומה שביניהם
על מותגים ומה שביניהם
אסף כהן 11/10/12 |  צפיות: 2542

הצרכנים של היום מצפים להרבה יותר. עבור הלקוח, האתר שלכם, המודעות ובעיקר יחסי הציבור יהוו משקל רב להחלטה היכן להוציא את הכסף. לעיתים תהיו מופתעים לגלות את הפער בין מה שהעסק מוכר, לבין מה שהלקוחות קונים. תוכלו לגלות זאת אם תהיו לרגע בנקודת המבט של הלקוח. איפה "הארלי דייוידסון" היה היום אם היה מוכר רק אופנועים ולא גם סגנון חיים הרפתקני?

האם אתם יכולים לתאר את העסק בכמה מילים? לא מלמדים את זה בקורסים לניהול והקמת עסק וזה קשה לפעמים גם עבור יזמים מנוסים אבל זה הכרחי כדי להעביר את המסר של מה החברה או המותג מספק. ליתר דיוק, כמה לקוחות ייהנו ממה שאתם מציעים. כדאי להיפטר מהמילים "שלנו" ו"אנחנו", ולהחליף אותם במילים "אתה" ו"שלך." סגנון השפה הזו מושך יותר לקוחות פוטנציאליים. משפט שהתחיל בעבר עם "אנחנו מספקים", צריך לפתוח במילים "אתה תתגבר". אל תשכחו למחוק מילים חלולות כמו "פתרונות".הפרסומים והסיסמאות שתצרו, חייבים להכיל את המהות של העסק. הלב והנשמה של מה שאתה מציעים בתור מותג, צריכים לחוות התפתחות איטית יותר. זה עלול לקחת שישה חודשים, שנה או יותר עבור הלקוחות כדי להפנים את המהות. קשה לשנות תפיסות ישנות ולכן צריך גם סבלנות.

אם תציעו מוצר נהדר, יהיה לכם עסק מצליח? זהו שלא. יש מותגים מצליחים המציעים מוצר שולי, בעוד מותגים כושלים מציעים מוצר נפלא. ההצלחה של המותג תלויה בגורמים נוספים מאשר רק האיכות שלו. אחרת, תישארו רק עם המחמאות. אם תפרסמו יותר, תרוויחו יותר. לא נכון. אם אתם עושים צעד בעסק רק בגלל שזה מה שכולם עושים, אתם בצרות גדולות. יש דרכים הרבה יותר חכמות בכדי לבנות מותג. אל תבינו לא נכון: יש מקום לפרסום במיתוג - אבל זה תחזוקת המותג, לא בניית המותג.

פרסום מפה לאוזן יבטיח עסק מצליח? מיתוס זה הוא הגורם העיקרי לכישלון עבור מותגים. בעלי עסקים חדשים טוענים כי הם לא מוציאים אגורה על פרסום או כל שיטת מיתוג אחרת, כי הם מחכים לפל"א שיבנה את המותג שלהם. לפני שנים זה היה אפשרי, בתעשייה קטנה בלי הרבה תחרות, הימים האלה עברו. הבעיה העיקרית עם "פה לאוזן" היא שזוהי משאלת לב, לא תוכנית עסקית מציאותית.

עלויות בניית מותג הן עצומות. כל כך הרבה אנשים מאמינים במיתוס הזה עד שזה הפך כמעט לעובדה. היום בעידן האינטרנט אפשר להגיע לחשיפה גדולה בעלות זולה מאוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אסף כהן


 


מאמרים נוספים מאת אסף כהן
 
טיפים להכנת תכנית עסקית
מהי תכנית עסקית ולמה היא נחוצה? נדמה שהשאלה הזו התחלפה בשנים האחרונות לשאלה על איך עושים נכון תוכנית עסקית - היעילות והחשיבות של תוכנית כזו מוכרת כבר לכל בעל עסק. לפניכם טיפים חשובים לאיך עושים תוכנית נכונה וטובה לעסק.

על מותגים ומה שביניהם
הצרכנים של היום מצפים להרבה יותר. עבור הלקוח, האתר שלכם, המודעות ובעיקר יחסי הציבור יהוו משקל רב להחלטה היכן להוציא את הכסף. לעתים תהיו מופתעים לגלות את הפער בין מה שהעסק מוכר, לבין מה שהלקוחות קונים. תוכלו לגלות זאת אם תהיו לרגע בנקודת המבט של הלקוח. איפה "הארלי דייוידסון" היה היום אם היה מוכר רק אופנועים ולא גם סגנון חיים הרפתקני?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI