דף הבית תיירות ונופש תיירות ונופש - אחר הבילוי החדש במתחמי התחנה ההיסטורים
הבילוי החדש במתחמי התחנה ההיסטורים
יוסי בוזגלו 08/01/13 |  צפיות: 3001

ערים הן כאנשים, הן מזדקנות ומאבדות את חן נעוריהן, הן הופכות מקובעות והופכות פחות גמישות לקבל את מגמות החדש אל תוכן, כמו בני אדם הגיל המפליג מעניק להם עושר וניסיון, ניגודים ותיחכום, ערים בניגוד לאנשים יכולות לחזור ולהתחייות ולאחר שאיבדו מהאטרקטיביות שלהן בזמן העכשווי, הן יכולות להתחזק ולמצוא בתוכן את זיק ההתחדשות באוכלוסיה הצעירה ובאתגר של סיפוק צרכים חדשים. ירושלים היא דוגמא טובה לכך, בשנים האחרונות העיר הפכה דוגמא לעיר הסובלת מהגירה שלילית, שהסטודנטים הלומדים בה ממאנים להשאר בתחומיה עם תום לימודיהם, שתושביה מהמעמד הסוציואקונומי הגבוה, המשכלים יותר והחילונים בוחרים לעוזבה, ושהיא מאבדת את תושביה ואת ניצוץ התחדשותה.

וירושלים היא גם דוגמא לעיר שמבצעת מהפך, מעיר הסובלת מסטנגציה לעיר יזמית ומצעירה, אשר מקיימת בתוכה אופציות בילוי ותרבות ברמה גבוהה ובתדירות תכופה. עדות טובה לכך ניתן למצוא בשימור והסבת התחנה הישנה בירושלים.

מברווז לברבור, סיפור גילגול מתחם התחנה

מתחם התחנה הישנה בירושלים ידע כמה גילגולים, בראשיתו הוא נבנה כתחנת רכבת עות'מנית שנועדה לחבר בין תל אביב וצפונה של הארץ עם העיר, לעידוד תופעת עולי הרגל והמודרניזציה בעיר. עם תום השלטון העות'מני בארץ וההתחלפות בשלטון המנדט המשיכה תחנת הרכבת לפעול כסידרה, ואף לאורך רוב קיומה עד היום של מדינת ישראל, בשנת 1998 הוחלט להפסיק את תנועת הרכבות לתחנה. התחנה הופקרה לשיממונה ופסקה למלא פונקציה בונה וחיובית בחיי העיר, הזמן פסק מלכת בה ומלבד מספר אירועי תרבות ואומנות בודדים, חדלו הניסיונות למצבה מחדש.

בתל אביב בה נמצא מתחם תחנה של אותו קו רכבות התרחש תהליך דומה, אלא שבשנים האחרונות הוחלט על חידוש המתחם ומיצובו גבוה בסולם מרכזי הבילוי בה, התשתית עודכנה והמבנים שופצו ושומרו, והמתחם עלה כפורח, תנועת הקונים והמבלים בו הומה והוא מציג דוגמא של התחדשות עירונית ומסחרית על ערכי השימור. ירושלים למדה את מקרה מתחם התחנה של תל אביב והחליטה ללכת בדרכה. מתחם התחנה בירושלים שופץ בעלות של 35 מיליון שקלים, קרונות הוסבו לחללי תצוגה, חנויות יחודיות נקבעו לסחור בתחנה, מסעדות הפתוחות בכול ימות השבוע ותשתית מודרנית ומעודכנת הושמה בה. מתחם התחנה בירושלים צפוי למשוך אליו מבקרים רבים ולהיות חלק מהמעוררים את ירושלים מתנומה ומיצובה כעיר מובילה לציבור החילוני שהודר ממנה בעשורים האחרונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוסי בוזגלו


 


מאמרים נוספים מאת יוסי בוזגלו
 
אסטרולוגיה והתאמה זוגית
12 המזלות נשלטים בידי כוכבים ומייצגים טיפוסים שונים של בני אדם. נהוג לחלק את 12 המזלות לארבע קטגוריות

יסודות של אסטרולוגיה למתחילים
מתעניינים בעולם המסתורין של האסטרולוגיה? מסוקרנים לדעת מאין האסטרולוגים שואבים את המידע המרתק שלהם על בני אדם? לא מפתיע.

המלצה על "חברת פינוי דירות"
אני נשואה כבר 10 שנים ובזמן האחרון התחלתי להבחין כי בעלי מפתח בעיה של אגירת חפצים שונים וזבל שאין לנו שום צורך בו. בתחילה חשבתי כי מדובר במשהו שיעבור אך עם הזמן זה הפך להיות הרבה יותר חמור ובלי ששמתי לב המחסן של הבית שלנו, הגג והמרפסות הפכו להיות עמוסים בזבל וחפצים שונים אותם הוא מצא ברחוב.

בגידה בבסיס סגור
23/06/13 | בגידות
אל מרקוס סיפוקובס הגעתי לאחר ההחלטות קשה. מצד אחד, לא הייתי הטיפוס שמזמין חקירות אצל חוקר פרטי, מצד שני, הייתי חייבת לגלות את האמת והאמת הייתה קשה. המזל שלי היה שמרקוס הוא אחד האנשים האנושיים ביותר והחוקרים המקצועיים ביותר.

הורוסקופ כעיקרון ישים
מקורה של האסטרולוגיה מגיע אלפי שנים אחורה עד בבל העתיקה. עיקרה של תורה זו הוא חיזוי עתידו של האדם באמצעות הכוכבים. אחד הכלים המרכזיים של האסטרולוגיה הוא ההורוסקופ.

לרתק את הילדים באמצעות אטרקציות במרכז
אטרקציות זה הכוונה לבילויים מיוחדים שהם עולם שלם למוגרים ולצעירים. קשה מאוד לרצות ילדים והם דורשים גירויים מתמידים במיוחד בתקופת החופש הגדול וצריך למצוא להם את אטרקציות במרכז היכולים להתאים להם.

המערות בעיר העתיקה – עוד מגוון של אטרקציות בירושלים
אחת המערות הידועות ביותר בירושלים היא מערת צדקיהו, הבנויה תחת העיר העתיקה. הרבה אגדות סופרו על המערה הזאת עוד מתקופת בניית בית המקדש על ידי המלך שלמה על בריחתו של צדקיהו.

הורוסקופ וגלגל המזלות
הורוסקופ הוא מושג באסטרולוגיה. הוא לקוח מהשפה היוונית ופירושו "מבט לשעה". מדובר בסוג של פרשנות ותחזית אסטרולוגית שמתבססת על מיקומי השמש ביחס לגלגל המזלות.

פתרון לכאבי גב באמצעות מדרסים
כאבי גב. עשרות מאמרים, ואלפי מחקרים נעשו ועדיין נעשים, בבעיה הכואבת והנפוצה ביותר אצל בני האדם.

מדרסים- על רגל אחת
חשבתם פעם כמה לחץ מופעל על כפות הרגליים שלנו, בכל יום? הליכה, ריצה, עמידה הן רק חלק מהפעולות היומיומיות שאנו מבצעים שהאיבר העיקרי הפעיל בהן הוא כף הרגל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI