דף הבית חינוך ולימודים השכלה ביתית פיתוח החשיבה- משחקים לילדים בני 4
פיתוח החשיבה- משחקים לילדים בני 4
דפי-צביעה 18/03/13 |  צפיות: 14004

ילדים הם משחקיים מטבעם. גם בלי יותר מדי גירויים הם מוצאים בדרך כלל דרך לשחק, להשתמש במה שנמצא בסביבה הקרובה, לדמיין, ולשחק סיטואציות מורכבות ותפקידים שונים. אולם, בעידן המחשב אין צורך לרכוש משחקים הנושאים על גבי האריזה טווח גילאים רחב אשר לא בהכרח מתאים לילד המסוים שעבורו נרכשו. מגוון האפשרויות הקיים ברשת הוא אינסופי כמעט, ורבים מהמשחקים הם בעלי ערך מוסף כמו מוטוריקה עדינה, חלוקת קשב, מיומנות שימוש במחשב, ועוד. כמו כן, רבים מהמשחקים הם בעלי דרגות קושי, לכן ניתן לאתגר את הילד בדיוק במידה שבה לא יהיה לו משעמם וגם לא קשה מדי. במאמר זה נדון בסוגי משחקים לילדים בני 4 וביתרונות של כל אחד מהם.

סוגי משחקים

אחד הסוגים הפופולריים של משחקים לגיל הרך הוא משחקי חשיבה. משחקים אלה מהנים עבור הילדים, בעוד שההורים מרגישים שיש למשחקים ערך מוסף והם מהווים חוויה חינוכית. בעולמנו הממוחשב מתאפיינים משחקי חשיבה מתאימים לילדים במוסיקליות, אנימציה, ואפקטים שונים אשר מרגשים את הילדים. בין היתר ניתן למצוא משחקי מבוכים ודרקונים, פאזלים, התאמת צורות, ועוד. למשחקים מסוג זה יתרון בולט וברור למדי: הם מפתחים את ההתמודדות עם בעיות שונות, את החשיבה וההבנה של תהליכים לוגיים שונים, ובו בזמן הילדים שואבים מהם סיפוק והנאה המוסיפים לביטחון העצמי ולתחושת המסוגלות.

סוג אחר של משחקים הוא משחקים לשם הנאה. כאמור, גם משחקי חשיבה הם מהנים, ועבור הילד פעמים רבות אין כל הבדל. משחקי ההנאה נקראים כך משום שאין להם ערך מוסף מכוון. כמו לפעילויות רבות, קרוב לוודאי שגם משחקים אלה מקנים מיומנויות מסוימות, או אופן חשיבה שונה, אך הכוונה העיקרית בתכנון היא הנאה.

סוג נוסף של משחקים לגיל הרך נקרא משחקי אחריות. זהו סוג חדש יחסית אשר התפתח בשני העשורים האחרונים. במשחקים מסוג זה על הילד להיות אחראי למשהו, בדרך כלל בעל חיים או דמות וירטואלית. יתרונם של משחקים אלה הוא שהם מפתחים תחושת אחריות בילד, ומבערים עבורו את המושג אחריות ומשמעותו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דפי-צביעה


 


מאמרים נוספים מאת דפי-צביעה
 
משחקי חשיבה לילדים להמשך תהליך הלימוד גם בבית
במסגרות החינוך מושקעים מאמצים רבים על מנת להעשיר את חוויית הלמידה של הילדים. על ההורים מוטלת האחריות להמשיך את תהליך הלימוד גם בשעות שבהן הילדים מבלים בבית. על מנת להעניק להורים את הכלים החינוכיים הדרושים לשם כך, פותחו אתרים מיוחדים לגיל הרך שמכילים משחקי חשיבה לילדים. משחקי חשיבה אלה, הם חלק בלתי נפרד ממסגרת החינוך הפורמאלית ובאמצעותם הילדים מתפתחים בסביבה הידידות עבורם. מה שעומד בבסיס רוב משחקי החשיבה לילדים, היא השאיפה להקנות לילדים את הכלים הדרושים להצלחה בלימודים.

לימוד בעזרת יצירה לילדים
29/04/13 | חינוך אחר
לימודים אינם חייבים להיות מטלה, חובה, או סתם פעילות בלתי מהנה. ילדים יכולים ללמוד ולאהוב את זה. למעשה כאשר משלבים בין פעילויות מהנות, למשל באמצעות דפי עבודה לגיל הרך, לבין מטרות לימודיות או חינוכיות, משיגים מטרה כפולה – גם לימודים וגם הנאה. דפי עבודה ופעילויות יצירה ניתן למצוא גם באינטרנט, אבל החוכמה היא למצוא את האתרים הנכונים.

פיתוח החשיבה- משחקים לילדים בני 4
ילדים הם משחקיים מטבעם. גם בלי יותר מדי גירויים הם מוצאים בדרך כלל דרך לשחק, להשתמש במה שנמצא בסביבה הקרובה, לדמיין, ולשחק סיטואציות מורכבות ותפקידים שונים.

מתי ילדים קטנים צריכים הכנה לכיתה א'?
לעלות לכיתה א' זה ללא כל ספק צעד מאוד מרגש בחיים. בין הגן ובין כיתה א' יש הבדל גדול, ובעיקר בגלל שמכיתה א' הילדים נדרשים ללמוד לקרוא ולכתוב, וכתוצאה מכך עולם שלם של עניין נחשף בפניהם.

לפתח לילדים את הדמיון והחשיבה עם דפי צביעה
יש הרבה דרכים שבהן אפשר להעסיק ילדים קטנים, וזה לא משנה אם מדובר על ילדים בני 4 או שמדובר על ילדים בני 6. אם גם לכם יש ילדים קטנים בבית, או שאתם שומרים על ילדים קטנים של אחרים, אתם בטח יודעים עד כמה זה לא פשוט להגיע למצב שבו הילדים יושבים במשך זמן רב מרוכזים ומשחקים במשהו, או עושים משהו מועיל.

הילד עולה מהגן לביה"ס? הוא צריך הכנה לכיתה א'
אם הילד שלכם גדל והוא עתיד בקרוב להתחיל את כיתה א', אין ספק שאתם בטח מאוד מתרגשים יחד איתו. יש משהו מאוד מרגש בכך שהילדים שלנו מתחילים את בית הספר, כי שם למעשה הם עתידים להכיר הרבה מאוד חברים חדשים, ומעבר לכך, שם הם עתידים להתחיל את החיים שלהם בתור אנשים בוגרים.

דפי צביעה - הפתרון הקל והזול לתעסוקה ופיתוח הילד
אין ספק שלהיות הורים זה עניין מאוד מאתגר. לא תמיד אנחנו יודעים איך לחנך את הילדים שלנו, ולא תמיד אנחנו יודעים איך לגרום להם להעביר את הזמן בכיף. האמת היא, שילדים מאוד אוהבים לשחק, אך הם משחקים חייבים להיות לא חינוכיים או מלמדים?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI