דף הבית חינוך ולימודים חינוך ולימודים - אחר TOEFL- מבחן למעוניין בחו"ל
TOEFL- מבחן למעוניין בחו"ל
אולגה 09/04/13 |  צפיות: 2905

ישכאלו שנדמה שישראל, והאופציות הקיימות בה לתעסוקה, לקריירה, ללימודיםאקדמאיים ולהתפתחות עתידית עצמית, קטנה עליהם ומגבילה אותם לסוג של פרדיגמהמחשבתית מאוד מונוטונית וחסרת מעוף. אותם אנשים, צעירים בדרך כלל, מחפשיםאת המוצא החוצה, אל העולם הגדול, הרחב  והפתוח יותר, מכל הבחינות שהוצגו,בו יוכלו להביא למקסימום את יכולותיהם ואת כישרונם. רבים עושים זאת באמצעותהטיול של אחרי הצבא או של לפני הלימודים וכאשר הם פורקים את מסעם, הםחוזרים לישראל ונכנסים לתלם הנורמטיבי וישנם כאלו, שרואים את עתידם במדינותאירופה או ארה"ב ומעבר להשגת הויזה הנכספת גם נאלצים לעבור מבחן TOEFL הבוחן האם רצונם תואם את יכולותיהם מבחינת הבנת השפה האנגלית על בוריה,וזהו מכשול רציני שפוגע בהרבה מאוד ישראלים שחולמים על מגורים ולימודיםבבוסטון ובסוף נאלצים לגור במעונות בוסטון בירושלים.

מהו מבחן טופל?

עבור אלו שנבחנו בבחינה הפסיכומטרית לשם השגת זכאות ללימודים אקדמאייםלתואר ראשון בישראל מדובר על מודל די דומה, רק שהוא נעשה אל מול מסך מחשב(TOEFL IBT) ולגמרי באנגלית. ארבעת חלקי המבחן, הכוללים את כל מה שנדרש,בעצם, מכל אדם החי, עובד, לומד ופועל במדינות דוברות אנגלית וזה דיבור,כתיבה, הבנה וקריאה, כך שתוצאות מבחן הטופל מהווים איזשהו מדד, לגורם המקבל את התוצאות ואת הציון, למידת יכולתו שלהנבחן לעמוד בתנאים בסיסיים של הבנה ושל עמידה ביעדים הנדרשים, כמו גם אתמידת ההשקעה שהוא יצטרך להשקיע במועמד על מנת להביאו לסטנדרטים מקובליםאצלו.

לעיתים יעדיפו מוסדות וארגונים לוותר גם על אדם בעל יכולות פוטנציאליותגבוהות רק בשל מידת השקעת האנרגיה והזמן שלהם בהפיכתו לבעל ידע מספק בשפההאנגלית, אם כי, לעיתים, באם יש ביד הארגון מספיק ממון, כוח אדם, יכולותורצון, הם יכולים להסתמך על הפוטנציאל ולקחת בחשבון גם פער מסוים בשפההאנגלית, אך לא כדאי לסמוך על זה.

איך ניגשים למבחן TOEFL?

ההרשמה למבחן  TOEFL IBTהיאדרך אתר האינטרנט של TOEFL, שם צריך, בנוסף לרישום הרגיל והסטנדרטי, הכוללגם תשלום של בין 150 דולר ל-225 דולר, גם לסמן את פרטיהם של ארבעה מוסדותאליהם תרצו להעביר את תוצאות המבחן לשם בחינת אפשרות קבלתכם או הרשמתכםאליהם. התשלום כולל גם את המשלוח של התוצאות למוסדות שבחרתם. בוחרים גם אתמועד הבחינה הרצוי ואת מיקומה המתאים לכם וכאשר מקבלים אישור הרשמהומדפיסים אותו, אפשר לנשום עמוק, להסתכל על עצמכם במראה ולהבין כי עכשיומתחיל האתגר האמיתי, שבסופו תוכלו לדעת עד כמה אתם מתאימים לחיים באנגלית.

חשוב מאוד להתכונן כראוי, ומראש, לחלקי המבחן. להכירם ולדעת להתגבר עלנקודות חולשה פוטנציאליות שלכם, כמו גם לחזק נקודות חזקות. זכרו, לכל מוסדיש סף כניסה משלו ונקודות שהוא רואה כחשובות יותר או פחות ואי אפשר לקחתכמובן מאליו שום חלק במבחן הזה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אולגה


 


מאמרים נוספים מאת אולגה
 
TOEFL- מבחן למעוניין בחו"ל
יש כאלו שנדמה שישראל, והאופציות הקיימות בה לתעסוקה, לקריירה, ללימודים אקדמאיים ולהתפתחות עתידית עצמית, קטנה עליהם ומגבילה אותם לסוג של פרדיגמה מחשבתית מאוד מונוטונית וחסרת מעוף.

האם חדר התינוקות בביתכם חסין מקרדיות אבק?
התינוק הקטן, החמוד וחסר הישע שלנו זקוק לטיפול ולהשגחה לאורך כל שעות היממה, גם כאשר הוא ישן הוא זקוק להגנה שלנו ואופיו מתעצב ככל שהוא חש תחושות הגנה וביטחון יציבות יותר. אנו, כהורים, נעשה הכל על מנת לשמור עליו ולהגן עליו,

עורך דין נזיקין, מתי נזדקק לשירותיו?
ישנם מקרים רבים המצריכים התערבות של עורך דין נזיקין, אחת הסיבות הפופולאריות בגינה פונים לעורך דין נזיקין היא במקרה של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית נגרמת כאשר הצוות הרפואי העניק טיפול שאינו הולם למטופל, ובעקבות טיפול רשלנו זה נגרם לחולה נזק
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI