דף הבית בניין ואחזקה בתים משותפים פטנט – הפיכת רעיון מופשט למוצר מתפקד
פטנט – הפיכת רעיון מופשט למוצר מתפקד
עיצוב תעשייתי 19/05/13 |  צפיות: 4404

מאז המצאת הגלגל קבעו המצאות חדשות ומעניינות את מסלול ההתקדמות הטכנולוגי של האנושות. כל עוד היה השימוש בטכנולוגיה נדיר, גם אפשרויות החיקוי היו זניחות והממציא יכל לשמור על הייחוד שלו במשך שנים ארוכות. נכון להיום, כאשר המידע זמין וזולג במהירות רבה לרשת האינטרנט, נוצר הצורך להגן על הממציא ולשמר את האפשרויות שלו ליהנות מפרי המצאתו.

מהו פטנט

פטנט הוא כאמור המצאה של טכנולוגיה חדשה, מוצר או תהליך חדש לייצור. ההמצאה חייבת להיות מקורית וחדשנית. חשוב להדגיש, עם זאת, כי גילוי חדש או פרסום התוצאות של מחקר מדעי חדש אינם נחשבים בשום פנים לפטנט.

על מנת שההמצאה תזכה לבלעדיות, חייב הממציא לרשום את ההצעה כפטנט במדינות שונות. הרישום יעניק לממציא זיכיון לתקופה ארוכה לייצור בלעדי של המוצר, כאשר בתום תקופה קצובה יוכל כל אדם החפץ בכך לייצר אותו בלא חשש לתביעה. רישום פטנטים הוא תחום רחב ומעניין אך יחד עם זאת בעייתי. לא כל המדינות בעולם מסכימות ביניהן על אופי הרישום ובלא מעט מקרים מופיעים בשוק חיקויים למוצר המקורי ממדינות שלא הכירו ברישום הפטנט המקורי.

איך המצאה הופכת למוצר

הפיכת הרעיון המופשט לדבר מעשי דורשת השקעה מרובה של מחשבה ותכנון. בנוסף, בחלק ניכר מהמקרים נדרשת גם השקעה כספית לא קטנה. כיון שחלק ניכר מהממציאים אינם משופעים בממון, הם חייבים למצוא אותו במקומות אחרים. חברות המתמחות בתחום פיתוח פטנטים משקיעות בעצמן או מעניקות הלוואה לבעל הרעיון, על מנת לאפשר לו להוציא לפועל את הרעיון שאותו הגה.

תהליך הפיתוח כולל תהליך אפיון של המוצר העתידי, תכנון ראשוני, תכנון פרטני ובניית אב טיפוס. כל התהליכים הללו חייבים להיות מכוונים ומותאמים למטרה הראשונית. בניית האב טיפוס נועדה לבחון את הפטנט על כל היבטיו השונים ולהחליט האם כדאי להמשיך ולייצר אותו בכמויות גדולות.

ישנן חברות שונות המתמחות בתחום. הן רוכשות את זכויות הפיתוח והייצור של פטנטים שונים ונוטלות על עצמן את הסיכון בכישלון עתידי שלהם. עם זאת, החברות הללו נהנות גם מהתוצאות במקרה שהרעיון אכן מתגלה כרווחי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עיצוב תעשייתי

Quattro-d

חברה לעיצוב תעשייתי המסוגלת לתת מענה בקשת רחבה של תחומים. ממוצרים מורכבים בהייטק ומכשור רפואי ועד למוצרי הצריכה השכיחים ביותר.

לפרטים נוספים כנסו לאתר שלנו:
http://www.quattro-d.co.il/

או בטלפון:
03-6322252



 


מאמרים נוספים מאת עיצוב תעשייתי
 
פטנט – הפיכת רעיון מופשט למוצר מתפקד
מאז המצאת הגלגל קבעו המצאות חדשות ומעניינות את מסלול ההתקדמות הטכנולוגי של האנושות. כל עוד היה השימוש בטכנולוגיה נדיר, גם אפשרויות החיקוי היו זניחות והממציא יכל לשמור על הייחוד שלו במשך שנים ארוכות. נכון להיום, כאשר המידע זמין וזולג במהירות רבה לרשת האינטרנט, נוצר הצורך להגן על הממציא ולשמר את האפשרויות שלו ליהנות מפרי המצאתו.

מהו אב טיפוס ?
מילה משונה בחרו לדגם הראשון של הפטנט או המכונה שיצרתם. המודל הראשוני אמנם נקרא אב טיפוס אבל בהרבה מובנים הוא ילד ויש שיאמרו – בייבי, הבייבי שלכם. אחרי השלבים הראשונים של פיתוח ואפיון הקונספט, שרטוט של רישומים ותכניות על נייר ומחקר מקדים ומעמיק מגיע השלב בו צריך לראות איך כל העסק הזה עובד.

עיצוב מוצר הוא הרבה יותר מעטיפה נוצצת
למשמע צמד המילים עיצוב מוצר, עשויה לעלות במוחנו תמונה של מעצב נלהב ויצירתי ששוקד ימים כלילות על הקניית מראה מושך למוצר חדשני. מראה יפה ואפילו עיצוב פונקציונאלי, הם אכן חלק חשוב מעבודתו של מעצב המוצרים, אבל תפקידו מורכב הרבה יותר מאשר נדמה במבט ראשון. מעצב המוצרים למעשה, חשוב במידה שאי אפשר להתעלם ממנה.

מדריך בניית מוצר
אם נסתכל סביבנו, או שניזכר בכל מיני שיחות שהיו לנו בהזדמנויות שונות עם אנשים, אנחנו נראה שלהרבה אנשים יש רעיונות טובים לכל מיני מוצרים ופטנטים. אם כן, מדוע לא כל אחד הופך לעסוק בתחום של עיצוב תעשייתי? ומדוע לא כל אחד מאיתנו הופך את הרעיון שלו למוצר?

יתרונות פיתוח אב טיפוס בישראל
השלב הראשון של תכנון מוצר הוא יצירת אב טיפוס שיכול ללמד את המפתחים לא מעט דברים. חשוב להבין עד כמה תכנון יסודי ומושקע יכול לפתור מראש לא מעט בעיות שיכולות לצוץ בשלבי הפיתוח האחרים או חלילה בזמן הייצור ההמוני. יצרנים איכותיים עושים את הכול על מנת להציג ללקוחות שלהם מוצרים יפים ושמישים גם יחד, כך שלאב הטיפוס יש חלק משמעותי בכך.

3 דברים שצריך לדעת על עיצוב תעשייתי
בראש ובראשונה חשוב להדגיש את חשיבותו הרבה של עיצוב התעשייתי. זאת מאחר ויש לא מעט אנשים שמתעלמים מחשיבות זו ולא מבינים עד כמה לעיצוב יש חלק משמעותי לא רק במראה של מוצר מסוים אלא גם בנוחות השימוש שלו וכו'.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI