דף הבית בניין ואחזקה נדל"ן מדריך: כיצד לרכוש דירה בישראל
מדריך: כיצד לרכוש דירה בישראל
שי כהן 09/08/13 |  צפיות: 3056

אחד החלומות הגדולים שלנו בישראל הוא להצליח לחסוך ולקנות בית משלנו- בית משלנו ששייך לנו במלואו ולא גורר תשלומי חשבונות לבעלי דירה זרים. ביתנו צריך להתאים לצרכינו מכל הבחינות ולשרת אותנו שנים רבות- ולבחירת הבניין הנכון והדירה המשתלמת ביותר יש משמעות כבירה והשפעה על חיינו מאותו רגע והלאה. עם זאת, בחירת דירה מתאימה היא לא הכל- מה חשוב לבדוק כדי לא להתחרט אחרי הרכישה?


בדקו את הנוף מהחלון

בכל פרוייקט ישנם הבדלים גם בין דירות זהות במפרטיהן ובתכניותיהן, וגם אם בחרתם דירת 5 חדרים שמתאימה בדיוק לצרכיכם רצוי לבדוק את מיקומה בבניין- דירה הממוקמת גבוה בבניין תציע נוף מרשים יותר, פחות רעש מכוניות וטמפרטורה נמוכה יותר עקב הרוחות הנושבות בחזקה ככל שמטפסים בבניין. ולהפך- במקרה שמי מבני משפחתכם מוגבל בניידותו או שאתם מגדלים חיות מחמד הדורשות טיולים בחוץ אולי תעדיפו דירה שלא דורשת טיפוס ארוך כדי לקצר את מרחק הטיול.

שירותיו של הבניין עצמו משחקות תפקיד מרכזי שלעתים לא מקבל תשומת לב מספיקה, וחשוב לבדוק את מצב השטחים המשותפים והשירותים השונים- חניונים פרטיים, מועדוני דיירים, מעליות, פירי אשפה ושומר בבניין לדוגמה יכולים להיות בעלי משמעות לכל מחפש דירה.

סביבתו של הבניין חשובה גם היא לבחירת הדירה- מומלץ לחקור לא רק את המיקום של מוסדות הלימוד העתידיים של ילדיכם ומרכזי הקניות הקרובים, אלא גם את מרקם השכונה והרכב האוכלוסיה בה. ישנן שכונות המגבילות את תנועת המכוניות דרכן בשבתות ואחרות המחייבות קודי לבוש או דפוסי התנהגות אחרים מהנהוג במשפחתכם וכדאי לבדוק את השטח עוד לפני רכישת הדירה.


בדקו את העיסקה בשיניים

בתהליך מציאת הדירה שלכם תשוו בין עלויות האפשרויות השונות לפי מחיר למטר מרובע, תכונות הנכס הכלולות במחיר הדירה ושירותי המתחם והשכונה, אך האותיות הקטנות בתנאי העסקה יכולות להפוך דירה מושלמת לבחירה לא מוצלחת. ריכזנו עבורכם כמה מהטעויות הנפוצות שעליכם לחמוק מהן:

ראשית חשוב להבטיח ששטח הדירה שבדקתם אינו כולל מרפסות, חצרות, מחסנים או שטחים משותפים בבניין- ישנם קבלנים המחלקים את שטח חלל המדרגות והמבואות בין דיירי הבניין ומוסיפים את השטח לעלויות הדירה, שטח שלא תורם לאיכות חייכם ולא שווה את מיטב כספכם. דירה בשטח 140 מ"ר ברוטו יכולה להיות קטנה משמעותית אפילו מדירה של 100 מ"ר נטו, ועליכם לוודא שתקבלו בדיוק את המגיע לכם.

תנאי העסקה ואחרויות הקבלן חשובים לא פחות: ישנם יזמים המציעים ליווי ותמיכה גם לאחר רכישת הדירה במקרה של תקלות או תיקונים תשתיתיים הכרחיים, לעומת קבלנים המנסים רק למכור את הדירה ולהשאיר בידיכם את הקושי שייגרם עקב תקלה עתידית. בדקו בתשומת לב את חוזה הרכישה וודאו שהיזם מגבה ומכסה כל בעיה שעלולה לעלות, לפחות בשנים הראשונות לעסקה. תנאי התשלום עצמם יכולים לגלם הבדל כלכלי של מאות אלפי שקלים- מה הסכום אותו עליכם לשלם מראש? כמה במעמד מסירת המפתח? האם ישנן הקלות מבנק המגבה את הקבלן בבניית המתחם? השוו והחליטו רק לאחר הבירור.


האינטרנט הוא חברכם בחיפוש הדירה

העצה הכי חשובה שלנו לכם היא לא לבחור דירה תחת לחץ. אפילו אם מצאתם דירה אחרונה בפרוייקט שעושה רושם נפלא, אל תרוצו לחתום לפני שתבדקו את כל הפרטים- זו החלטה גדולה מדי כדי לזנק לתוכה ללא הכנה. השוו תמיד את הדירות למגוריכם הנוכחיים ולעלויות המחייה שלכם בזמן הווה וגם בעתיד- יכול להיות שהבניין בו אתם גרים בשכירות ישודרג במסגרת תכנית המתאר הארצית ויהפוך לחלום בשבילכם בעלות נמוכה מעלות המשכנתא?

כדי להתחיל את תהליך ההשוואה והחיפוש הכנסו ל-guru.co.il, מאגר מידע מקוון המציע השוואות מחירים, עלויות למ"ר, מפרטים ושרטוטי דירות הנמכרות בעשרות ערים בכל הארץ. מלבד הדירות עצמן תוכלו לקרוא גם על סביבת הדירות, מצב בתי הספר, סוגי האוכלוסיה המתגוררים סביב הדירה ומגוון נתונים נוספים שיעזרו לכם למצוא את דירת החלומות שלכם- בקלות ובמהירות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי כהן

רוצים לגלות כמה עולה דירה חדשה במרכז תל אביב?

הכנסו לאתר גורו דירות חדשות !



 


מאמרים נוספים מאת שי כהן
 
מדריך: כיצד לרכוש דירה בישראל
09/08/13 | נדל"ן
ברכישת בית חדש נתונים רבים וחשוב להבטיח בהשוואות שתבצעו לבחון את כל היבטי הנכס. במאמר זה נציג כמה מהתכונות הבעייתיות שלעתים קרובות נשכחות בזמן רכישת הדירה ועשויות להפוך דירה נפלאה לטעות או דירה בינונית לחלום שלכם- בהצלחה בבחירת דירתכם החדשה!
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI