דף הבית עבודה וקריירה עובד מעביד המגיפה השקטה התעללות ופוגענות בעבודה
המגיפה השקטה התעללות ופוגענות בעבודה
איתן מאירי 11/09/13 |  צפיות: 12990

הספר החדש "המגפה השקטה במקומות העבודה" עוסק בנושא המאוד לא מדובר עד כה של הצקות, התעמרות, התעללות פסיכולוגית והתנכלות הקיימים במקומות העבודה. לא בכדי התופעה מכונה כמגפה – על שום הממדים העצומים שלה והשכיחות שלה בכל המגזרים התעסוקתיים - חברות ענק, עסקים קטנים, בינוניים, חברות משפחתיות, חברות ממשלתיות, מלכ"רים ולמעשה בכל מקום בו עובדים יחד אנשים ונמצאים באינטראקציה.
מקומות עבודה מטבעם הם מקומות בהם יש לחץ ליצור ולהנפיק סחורה, בין אם גשמית או רוחנית. ישנם לוחות זמנים לעמוד בהם, יעדים עיסקיים, תחרותיות, לחצים כלכליים ועוד. במצב הנתון הזה, נוסף הגורם האנושי – עובדים עם דעות שונות, יכולות שונות ואינטרסים שונים. מצב תחרותי הוא חיובי ומפרה כאשר כל הצדדים אינם מפרים את כללי האתיקה, התרבות והכבוד ההדדי. כאשר מישהו מפר את המקובלות האלו ומשתמש באמצעים לא לגיטימיים, פוגעניים והרסניים כלפי האחר כדי להשיג את מטרותיו, הדבר פסול ואסור לאפשר לו קיום באף מקום עבודה.
מלבד הנפגע וסביבתו הקרובה הן בעבודה והן בחייו הפרטיים, גם הארגונים שבקרבם מתרחשת התעמרות נפגעים מאוד. בארגונים אלו האווירה קשה, התדמית נפגעת וכמובן התפוקה יורדת. המצוקה של העובד הנפגע גורמת להעדרויות גבוהות, ירידה ביכולת התפוקה שלו וההיתכנות לתאונות עבודה עולה בחדות בגלל חוסר ריכוז ובלבול.

אנשים אשר עוברים הצקות במקומות עבודה, מתקשים בדרך כלל לזהות אותה בצורה מידית, בגלל האופן בו היא מבוצעת, כפי שמתואר ומפורט בספר. כאשר הנפגע מזהה שהוא נתון להצקות או התנכלות, לרב הוא כבר מותש ושבור מכדי להשיב מלחמה.
הספר עונה בצורה מקיפה על כל השאלות הנוגעות בתופעת ההתעמרות בעבודה, החל מההגדרה מהי התעללות נפשית בעבודה, מתי דרישות בעבודה הן לגיטימיות ומתי הן לא והן פוגעניות. בספר שפע אסטרטגיות להתמודדות עם התנהגות פוגענית והסברים מה יש לעשות ומה אין לעשות, מה אומר החוק לגבי התעמרות והצקות בעבודה, ומדוע המענה של החוק בישראל הוא חלקי וחסר. עוד בספר על מיתוסים שגויים לגבי התעללות פסיכולוגית בעבודה, מהו הפרופיל האישיותי של הפוגען ומהו פרופיל הנפגע מהצקות והתעמרות ועוד.

ספר פורץ דרך זה הוא הספר הראשון בנושא הצקות, הטרדות והתעמרויות בעבודה שנכתב בארץ. הוא נכתב על ידי איתן מאירי, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני. איתן משמש כיועץ לארגונים ולמנהלים ומלווה מזה שנים נפגעי התעמרויות והתעללויות בעבודה. הספר מספק מידע מקיף בנושא ומהווה מורה נבוכים בתחום לכל אותם אנשים וארגונים המשוועים לכך .


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איתן מאירי

איתן מאירי, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעלים ומנכ"ל של חברת ניהול אפקטיבי העוסקת באימון מנהלים ופיתוח ארגונים. בתופעת ההתעמרות בעבודה נתקל עוד בעת ששימש כמנהלבכיר בחברות שונות ואחר כך במסגרת ליווי של חברות וארגונים. המקרים שהגיעולאזניו ואחר כך המקרים שהגיעו לטיפולו נראו לו תחילה כארועים יחידים,אקראיים, חריגים, אולם משהחל לחקור את הנושא ולהעמיק בו, התגלה לו ההיקףהעצום ועוצמת המצוקה בנושא מוזנח זה. הפונים הרבים לעזרתו מצד אחד והמידעשאסף וחקר מצד שני, הניעו אותו להתמסר לנושא זה כדי להעניק הקלה לכל אותםאנשים וארגונים המשוועים לכך.



 


מאמרים נוספים מאת איתן מאירי
 
המגיפה השקטה התעללות ופוגענות בעבודה
הספר החדש "המגפה השקטה במקומות העבודה" עוסק בנושא המאוד לא מדובר עד כה של הצקות, התעמרות, התעללות פסיכולוגית והתנכלות הקיימים במקומות העבודה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI