דף הבית אינטרנט והחיים ברשת תכניות שותפים מהו ZigBee?
מהו ZigBee?
זיגבי 03/07/14 |  צפיות: 12704

המונח ZigBee נלקח דווקא מעולם בעלי החיים, שם הוא מתייחס לריקוד בו משתמשות הדבורים כדי לאותת לחברותיהן ולהעביר אליהן מסרים שונים. המונח אומץ על ידי עולם הטכנולוגיה, אשר בו הוא משמש לתיאור פרוטוקול תקשורת מסויים. הייתרון העיקרי בפרוטוקול מסוג זה הוא האמינות והאבטחה הגבוהה שהוא מאפשר. אמנם קצב העברת הנתונים בפרוטוקול מסוג זה הינו איטי למדי, אולם חיסרון זה מתקזז על ידי ההספק הנמוך שצורך הפרוטוקול כדי לכסות שטח מאוד נרחב.

עוד ייתרון של פרוטוקול ה ZigBee הוא העובדה שגם אם יש נקודות רבות, נפילת נקודה אחת לא תשפיע כלל על אף אחד מן האחרות. בכך מתאפשרת אמינות מירבית שמאפשרת למערכת לפעול לאורך זמן ללא תקלות, ולשרת את כל המשתמשים שלה. בנוסף, ניתן להגדיר חלק מן הנקודות כנקודות קצה. צריכת החשמל של הנקודות הללו נמוכה באופן ראוי לציון, כך שסוללה רגילה בלבד יכולה להחזיק את יחידת הקצה לאורך לא פחות מאשר חמש שנים.

שימושים אפשריים של הZigBee

באמצעות שימוש בZigBee, ניתן לחבר כל דבר לכל דבר אחר. בגלל האפשרות של הפרוטוקול להתחבר להרבה מאוד נקודות בהספק אנרגיה מאוד נמוך, הוא יכול לסייע לנו לחבר את הטלפון הסלולרי שלנו, למשל, לכל אחד ממכשירי החשמל בבית. תארו לכם מצב בו אתם מגיעים הביתה, והבית שלכם יודע שאתם עומדים להגיע. המזגן כבר דלוק, המים בקומקום כבר חמים והטלוויזיה דלוקה על הערוץ האהוב עליכם. כל אלה יכולים להתאפשר באמצעות שימוש זול וחסכוני באנרגיה בנקודות של ZigBee.

השימוש לא חייב להיות ביתי בלבד. גם מוסדות וארגונים יכולים לעשות שימוש בפרוטוקול התקשורת הזה, להפיק ממנו תועלת רבה ואפילו להציל חיים. בבית אבות, למשל, ניתן להשתמש בZigBee על מנת לאתר אנשים זקנים שהלכו לשוטט ואיבדו את דרכם, או לחלופין נפלו נפילה פתאומית. במקום בו יש ציוד יקר מאוד, ניתן לחבר נקודת ZigBee לכל מכשיר. במידה והמכשיר עובר את דלת המקום, אנשי האבטחה יכולים לדעת זאת מיידית באמצעות התראה הנשלחת לטלפון הנייד שלהם, ובכך הם יכולים למנוע גניבות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 זיגבי


 


מאמרים נוספים מאת זיגבי
 
תקשורת אופטית
התקשורת האופטית היא כל צורת תקשורת שעושה שימוש בגלי אור, הן בתחום הנראה והן בתחום שאינו נראה, על מנת להעביר מידע. מערכת של תקשורת אופטית מורכב ממשדר, תווך ומקלט. המשדר הוא הרכיב שהופך את המידע לגלי אור. המידע עובר דרך התווך (למשל- אוויר), ומגיע אל המקלט, שמפרש את גלי האור בחזרה לכדי מידע. השיטה הומצאה על ידי מדען סיני, אשר היה הראשון שהצליח להבחין בייתרון הגדול של שיטה זו על פני העברת נתונים בכבלי נחושת רגילים- אין כל איבוד של מידע, ואורך הכבל אינו משנה.

מהו ZigBee?
המונח ZigBee נלקח דווקא מעולם בעלי החיים, שם הוא מתייחס לריקוד בו משתמשות הדבורים כדי לאותת לחברותיהן ולהעביר אליהן מסרים שונים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI