דף הבית פיננסים וכספים פיננסים וכספים - אחר כללי דיווח חשבונאיים
כללי דיווח חשבונאיים
ירון לבין 25/09/14 |  צפיות: 2686

כללי דיווח חשבונאיים:

בכל מדינה קיימים כללי דיווח חשבונאי שהוגדרו בתחומה. בארץ אלו ISRAELI GAAP ואילו בארה"ב אלו US GAAP. במדינתנו, הדיווח לשלטונות המס נעשה על פי תקני דיווח כספי בינלאומיים IFRS- International Financial Reporting Standard. אלו הם כללי חשבונאות מקובלים והנחיות לעריכת דוחות כספיים. מטרת כללים אלו היא ליצור אחידות בדיווח, למנוע אי סדר בדיווחי החברות במשק, הכתבת דרישות סף, כמו כן פעולה זו יוצרת שיקוף אחיד בצורת הצגת הדוחות הכספיים וניתן על פי שיטה זו להעריך את שוויה האמיתי של החברה, נכסיה והתחייבויותיה. למרות שקיימות לא מעט הסתייגויות לעניין דיווח על פי תקינה זו, אך נכון לימינו זוהי צורת הדיווח בארץ.

על הרואה חשבון קיימת החובה לציין בדוחותיו על פי אילו כללים התנהלו הדיווחים ובהתאם לכך ניתן לערוך השוואה לישויות שונות במדינות אשר מתנהלות על פי אותה תקינה. חברה המצהירה כי כללי החשבונאות שלה הם מסוג IFRS אז  גם חברות בנות וחברות כלולות של אותה החברה חייבות להיערך באותם הכללים.

תקן 29; משנת 1968 בעצם מחייב חברות שחוק ניירות ערך חל עליהן, וחלה עליהן החובה לדווח על פי תקנות חוק זה (מדובר בחברות, אשר ניירות הערך שלהן מצויים בתהליך רישום למסחר בבורסה לניירות ערך או כבר רשומים, או שניירות ערך שלהן הוצעו לציבור על פי תשקיף כל עוד הם מצויים בידי הציבור) על פי תקני IFRS החל מ1 בינואר 2008 למעט ישויות מסוימות המפורטות בתקן.

ירון לבין, רואה חשבון מוסמך משנת 2002, מתמחה בכללי דיווח בארץ וכללי דיווח  ובינלאומיים ובעל ניסיון רב ועשיר מעל ל-15 שנים בתחום.  לטענתו, חשוב לבצע את הדיווח על פי התקינה, על מנת לעבוד בדרך המקצועית והחוקית. חלק זה הוא חשוב בניהול הפיננסי כספי השוטף של החברה ואסור להקל בו ראש. מעבר לניסיון בכללי דיווח ללבין ניסיון בהתנהלות מול בנקים בארץ ובחו"ל ועבודה מול רשויות המס, ניהול פיננסי שוטף של חברות וליווי הנפקות בארץ ובחו"ל ושליטה בכל תחומי המסחר בארץ.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ירון לבין


 


מאמרים נוספים מאת ירון לבין
 
כללי דיווח חשבונאיים
בכל מדינה קיימים כללי דיווח חשבונאי שהוגדרו בתחומה. בארץ אלו ISRAELI GAAP ואילו בארה"ב אלו US GAAP. במדינתנו, הדיווח לשלטונות המס נעשה על פי תקני דיווח כספי בינלאומיים IFRS- International Financial Reporting Standard. אלו הם כללי חשבונאות מקובלים והנחיות לעריכת דוחות כספיים.

ייעוץ פיננסי
התנהלות פיננסית תקינה של עסק בנויה מגיבוש תכנית אסטרטגית שיווקית הממצבת את חזון העסק במרכז, על מנת להגדיל את רווחי העסק. התכנית בנויה ממודל לקבלת החלטות, ניתוח כדאיות פרויקטים מבחינת עלות תועלת, תכניות לייעול ארגוני וצמצום הוצאות, מדידה ובקרה של יוזמות ותהליכים עסקיים, תכנון אשראי, סיוע בגיוס הון וכו'. מטרת התכנון היא לייעל את התנהלות החברה ולסלול דרך להגעה למטרה. תהליך זה עלול להיארך חודשים ואף יותר ולכן נדרשת סבלנות עד קבלת התוצאות הרצויות תוך קביעת נקודות ציון ובקרה, מדידת תפוקות ואיכויות וכו
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI