דף הבית פיננסים וכספים מט"ח סקירת מט"ח שבועית שבין 11-15/05/09
סקירת מט"ח שבועית שבין 11-15/05/09
יוני זוהר 10/05/09 |  צפיות: 2643

דולר-שקל: הדולר עושה סימני התאוששות מול השקל. המשך הירידות שהיו די צפויות בתחילת שבוע המסחר החולף הסתיימו בתחילתן של עליות ביום המסחר האחרון של אותו שבוע. לצד זה אנו עדים למחזורי מסחר גבוהים בכיוון השורי, המגובים באינדיקאציות נוספות. ניראה שלפחות תחילת שבוע המסחר הנוכחי ימשיך לבוא לידי ביטוי בעליות.

יורו-דולר: כפי שדווח אכן המשיכה מגמת עליות השער של היורו למול עמיתו האמריקאי. לעת עתה כל הסימנים מצביעים על המשך העליות הצפויות. תבנית ראש הכתפיים שנפרצה, ושעליה דווח בסקירה הקודמת, השיגה את יעדה. גם קו המגמה נפרץ בסוף השבוע, אם כי עדיין לא במידה כזו שיכולה להעיד על כיוון שורי חד משמעי, אולם לכך מתווספות גם האינדיקאציות האחרות שבכל זאת מלמדות שהכיוון העולה בגרף הוא זה שכנראה צפוי בימי המסחר הראשונים של השבוע החדש. במידה וגם נקודת ההתנגדות האחרונה תיפרץ על ידי עליות השער הצפויות, ולכך יהיה גיבוי מצד האינדיקאטורים השונים, הרי שניתן יהיה להיכנס לפוזיציה שעשויה להניב רווח יפה במגמה העולה.

סטרלינג-דולר: ממשיכה העלייה ההדרגתית המתונה, המתאפיינת במעין "דשדוש עולה" של הפאונד, ואף ניכרים סימנים שהיא מתגברת במידת מה, וזאת נוכח היעצמות מחזורי המסחר. עם זאת עדיין מדובר במהלך כולל הנמצא בתוך גבולות הדשדוש, מה שגם בא לידי ביטוי ב"מאבק" בין סוחרים שנוקטים בפוזיציות מנוגדות עם, כאמור, נטייה קלה לאלה הפותחים עסקאות מתוך אמון שהם רוכשים למטבע הבריטי. כך שחרף המגמה המינורית העולה של התקופה האחרונה, אנחנו עשויים להיות עדים דווקא לכמה ימי מסחר בכיוון הדובי בתחילת שבוע המסחר החדש, שיהיו בבחינת תיקון ומימוש, אולם מומלץ להמתין לפריצת קווי ההתנגדות הבאים במעלה הגרף כדי להיכנס לפוזיציות לונג שנראות כרגע כאלה הצפויות יותר.

דולר-יין: הדולר לא מצליח להתאושש מול היין, מתקשה להתרומם מעלה. אנו עדים למסחר שקט באופן יחסי לצמד זה שבדרך כלל מתאפיין ביותר תזוזות. עדיין בשלב זה הסימנים דווקא מצביעים על המשך ירידות צפויות, ולאו דווקא התחזקותן של העליות. לכך אנו יכולים למצוא תמיכה מצד מחזורי מסחר אמביוולנטיים המתאפיינים בתנודות חזקות יחסית. גם שאר האינדיקאטורים אינם מעודדים בשלב זה להתמקד בכיוון העולה. כך שגם לעת עתה ניראה שנכון יותר להמתין עד לפריצת קו ההתנגדות או התמיכה כדי לבחור פוזיציה יותר יעילה ופחות מסוכנת.

דולר-קנדי: כפי שדווח בסקירה הקודמת על כך שהירידות להן היינו עדים כבר תקופה הגיעו לנקודה קריטית, ושיותר סימנים מצביעים על כך שנקודה זו אמורה להיפרץ, ושפריצתה תניב רווחים יפים בפוזיציות השורט - כל זאת אכן התממש. העובדה שהתיקון של גל עליות האחרון חרג מגבולות התיקון הטכני וחבר לאינדיקאציות שמלמדות בעיקר על תנועה בכיוון מטה באה לידי ביטוי בפריצת גבולות הדשדוש הפנימי לעבר גבולותיו החיצוניים. גם בשלב זה השער נמצא בנקודה קריטית על קו גבולות הדשדוש החיצוני, בעוד האינדיקאטורים מצביעים על בלימה מסוימת, אולם עם נטייה בכל זאת להמשך ירידות. כדאי לבחון אם תחילת שבוע המסחר אכן יוביל לפריצת קו התמיכה, שמשמש גם כאמור כגבול הדשדוש החיצוני, כדי להיכנס לפוזיציה דובית נוספת אשר עשויה להניב מתח רווחים משמעותי ויפה נוסף. צריך גם לזכור שטרם תחילת הירידות היינו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים כושלים לפרוץ את קו ההתנגדות ("טריפל טופ" ואף יותר), ושלאחריהן אנו מבחינים ב"מדרגות" מגמה יורדות מסודרות בשיאים ושפלים.

אוסטרלי-דולר: האינדיקציות הפעם מעט אכזבו, שכן הן לא העידו דווקא על המשך המגמה העולה בטווח הקרוב של ימי המסחר הראשונים של השבוע החולף. אבך יחד עם זאת הרי אנו יודעים שעלינו להמשיך ולבחון כל יום ויום את האינדיקאטורים והגרף כדי לקבל החלטה. היות שקו המגמה העולה לא נפרץ כלפי מטה לא היה טעם להיכנס כמובן לפוזיציה דובית. יחד עם זאת הובהר בסקירה הקודמת שפריצת נקודת ההתנגדות יכולה לסמל על מתח רווחים משמעותי אפשרי - וזה מה שאכן קרה בפועל. כך שמי שעקב ופעל בהתאם - הרוויח. בשלב זה אין סימנים המצביעים על כך שמגמת עליות השער במטבע האוסטרלי לא תמשכנה. להפך, מחזורי המסחר התעוררו לחיים בכיוון השורי וכך גם שאר האינדיקאטורים. כך שלעת עתה מי שנמצא בפוזיציה לונג יכול למצוא חיזור להמשכה, מה גם שתבנית ההיפוך נפרצה. מי שטרם עלה על הגל - מומלץ להמתין מעט כדי לבחון אם שאר האינדיקאטורים נותנים את האיתות המתאים (שמאוד קרוב) לכניסה לעסקה בכיוון העולה.

דולר-פרנק: כפי שנמסר בסקירה הקודמת - כל הסימנים העידו על "כשל שוק" של המטבע האמריקאי שיוביל לירידות, כפי שאכן קרה בפועל. הסימנים גם המשיכו להצביע על המשך מגמת הירידות, וגם זה אכן התממש. בשלה זה צריך בכל זאת לבחון את תמונת המצב באספקט הרחב. מצד אחד - אנו עדים כרגע למגמה משנית ארוכת זמן, שתחילתה התאפיינה ב"דאבל טופ" והמשכה ב"כשל שוק", ושהיא אוטוטו הופכת למגמה ראשית. גם מחזורי המסחר של התקופה הקרובה האחרונה התעצמו עם כיוון הגרף היורד. מצד שני - האינדיקאטורים מצביעים על בלימה מסוימת של הירידות בשלב זה, מה גם שהשער שנסגר ביום המסחר האחרון של השבוע החולף נמצא קרוב לנקודת התמיכה הבאה, וכל זאת קרוב גם לנקודת המיצוי המלא של התיקון הטכני של גל העליות המשמעותי הקודם. כך שבסה"כ אמנם הנטייה מצביעה על המשכן האפשרי של הירידות, אולם מי שעדיין לא נמצא בפוזיציה בשורט מומלץ לו להמתין מעט עד שהשער יפרוץ את גבולות התיקון הטכני המלא וכמו-כן גם את נקודת התמיכה הקרובה בטרם הוא נכנס לעסקה בכיוון היורד, שראוי שגם תלווה באיתותים הולמים של שאר האינדיקאטורים.

הסקירה מבית פורקס פרוז

הכותב, רן טוביה, [email protected] , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יוני זוהר


 


מאמרים נוספים מאת יוני זוהר
 
סקירת מט"ח שבועית שבין 13/07/09-17/07/09
13/07/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 13/07/09-17/07/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 06/07/09-10/07/09
05/07/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 06/07/09-10/07/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 29/06/09-03/07/09
28/06/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 29/06/09-03/07/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 22-26/06/09
22/06/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 22-26/06/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 15-19/06/09
15/06/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 15-19/06/09

שוק המט"ח הופך פופולרי ביותר בקרב משקיעים
11/06/09 | מט"ח
שוק המט"ח הופך פופולרי ביותר בקרב משקיעים

סקירת מט"ח שבועית שבין 08-12/06/09
07/06/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 08-12/06/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 01-05/06/09
01/06/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 01-05/06/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 25-29/05/09
25/05/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 25-29/05/09

סקירת מט"ח שבועית שבין 18-22/05/09
17/05/09 | מט"ח
סקירת מט"ח שבועית שבין 18-22/05/09
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI