דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר גופי תאורה מעוצבים, היום יותר מפעם
גופי תאורה מעוצבים, היום יותר מפעם
יחי כהן 08/06/15 |  צפיות: 4326

גופי תאורה מטרתם להכיל נורות מסוגים שונים. לרוב עד לא מזמן הנורות ששלטו בגופי תאורה היו נורות ליבון אולם מאז חל איסור לייבוא של נורות ליבון בהספקים של יותר מ 60W התחזק השימוש בנורות חסכוניות מסוגים שונים כאשר ה CFL הם הסוג הבולט ביותר כיום. גופי תאורה שונים היו מותאמים להספקי הנורות לדוגמה גוף תאורה שמיועד לנורה של 60 וואט אינו יכול להכיל נורה חזקה יותר מהסיבה הפשוטה כי אותם גופי תאורה פשוט יכלו להתלקח בעקבות החום שאותם נורות יוצרות.

בחירת גופי תאורה

ממש כמו בחירה של כל אלמנט אחר בבית או בחלל אותו אנו מעצבים כך גם לגבי גופי תאורה. ישנה חשיבות לסוג ולסגנון אותו אנו בוחרים, בחללים גדולים לרוב נבחר גופי תאורה גדולים ורחבים על מנת למלא את חלל התקרה ובמקומות קטנים נבחר גופי תאורה קטנים יותר. חומרי הגלם מהם עשויים גופי התאורה כיום מגוונים ורבים, להבדיל מאותם גופי תאורה שהיו מוגבלים לסוגים של חומרים עמידים בחום או לחילופין היה אפשר להתקין נורות עם מגבלת הספקים, הסיבה לכך היא שהספקי נורות הליבון המוכרות והאסורות לשימוש כיום היו מפיקות חום גבוה, חום זה היה עלול לגרום לגופי התאורה להתלקח. אולם כיום ישנה מגבלת שימוש בנורות ליבון מעל ל60 וואט ולכן נוצר מעבר לנורות CFL שהן חסכוניות יותר ופולטות חום נמוך יותר. נורות אלו מותקנות בגופי תאורה שונים ומגוונים אך גם הן מוגבלות.

חיסכון ועיצוב חוברים להם יחדיו

גופי תאורה מעוצבים ומרהיבים ניתן כיום למצוא כמעט בכל מקום, הססגוניות וחומרי הגלם השונים מתאפשרים בזכות נורות לד חדשות שנכנסות אט אט לשוק. יש לגופי תאורה אלו יתרון עצום בכך שמגבלת ההספקים והחשש מהחום שנפלט מהנורות כבר אינו קיים, ניתן למצוא מנורות מנייר, מנורות מפלסטיק ואפילו עיצובים ללא גופי תאורה בכלל. נורות הלד חסכוניות מאוד, עמידות לאורך שנים ואינן צורכות כמעט זרם. אמנם כיום עדיין העלויות גבוהות אך אם מחליפים נורות רגילות כל כמה חודשים הרי שלד בעל אורך חיים של שנים ארוכות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יחי כהן


 


מאמרים נוספים מאת יחי כהן
 
יותר יפה, יותר מושך, יותר מתקני תצוגה מפרספקס
20/11/16 | צרכנות
קידום מותגים בימינו הפכו למשימה די מורכבת, אנו נדרשים כל פעם מחדש להמציא את הגלגל, מבין כל הפעולות שמבצעים על מנת לקדם ולדחוף מוצר כזה או אחר יש את אולמות התצוגה בה אנו מציגים את המוצרים שלנו או שיש תערוכות ואירועי קידום מכירות

יום הולדת שמח ואפילו יותר מזה
מי לא אוהב לחגוג יום הולדת? אין ילד שלא רוצה את שכולם יכבדו אותו בברכת מזל טוב, יביאו לו מתנות ובכלל ישמחו יחד איתו ביום הולדתו.

פתרונות הצללה לאירוח מושלם בחורף בדיוק כמו בקיץ
20/11/16 | שיפוצים
אנשי שררה, רמי דרג, אריסטוקרטים ובעלי ממון ויכולת אלו הם שנהנו מפתרונות הצללה מימי קדם ועד לפני שנים לא רבות. כיום המצב השתנה לגמרי, פתרונות הצללה בהישג יד של כולם ללא יוצא מן הכלל.

פרגולות מאלומיניום, להוציא את היופי הפנימי
20/11/16 | שיפוצים
פרגולות אלומיניום לא אחת יוצרות לנו הקשר מוטעה של קרירות, מונוטוניות וחוסר עניין אולם בפועל הדברים הפוכים לגמרי. אם בעבר הלא רחוק העדיפו כולם פרגולות עץ או ברזל הרי שעם הזמן הם הבינו כי יש אלמנט משמעותי בבניית פרגולות מחומרים אלו והוא התחזוקה שנדרשת.

למה להתאמץ עם עץ?
עץ הינו חומר גלם מדהים, יפה ומרשים. אין חומר גלם בטבע שמשתווה לעץ מבחינת האסטטיות, המרקם והגוונים, יחד עם זאת על מנת שהעץ יראה במיטבו וישמר לאורך שנים צריך לטפל ולשמר אותו.

למה קופות רושמות לאט לאט נעלמות מן העולם
16/11/15 | ניהול
ראשית דרכם של הקופות הרושמות החלה למעשה על מנת למנוע מעובדי החנות לגנוב כספים, למעשה אותם קופות כלל לא היו רושמות אלא מצלצלות בלבד

שיפוצים ובדק בית
25/08/15 | נדל"ן
רגע לפני שאתם מתחילים בשיפוץ כדאי שתבצעו בדק בית מסיבות רבות אולם הבולטת שבהן היא החיסכון העתידי שלכם בהוצאות. בדק בית מלמד אותנו שלא אחת קורה שנכנסים לעבודות שיפוץ בבית ומגלים בעיות כמו בעיות צנרת, חשמל, ניקוז ורטיבויות

נברשות, האלמנט לעיצוב הבית
עיצוב הבית כידוע הפך בשנים האחרונות יותר ויותר נדרש, למעשה כיום לא בונים בית או משפצים אותו ללא עירוב של מעצב

מנורות בכלל ומנורות בפרט
מנורות הן למעשה גופי תאורה שאליהן מחברים נורות. כיום המנורות משמשות הרבה יותר כאלמנט לעיצוב החלל מאשר כמתקן לנורה עצמה

גופי תאורה מעוצבים, היום יותר מפעם
גופי תאורה מטרתם להכיל נורות מסוגים שונים. לרוב עד לא מזמן הנורות ששלטו בגופי תאורה היו נורות ליבון אולם מאז חל איסור לייבוא של נורות ליבון בהספקים של יותר מ 60W התחזק השימוש בנורות חסכוניות מסוגים שונים כאשר ה CFL הם הסוג הבולט ביותר כיום
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI