דף הבית קניות וצרכנות קניות וצרכנות - אחר קונים פרקט ? דרישות כספיות יקפיצו את המחיר ברגע ההתקנה
קונים פרקט ? דרישות כספיות יקפיצו את המחיר ברגע ההתקנה
יורם פרקט מכירה והתקנה 22/06/15 |  צפיות: 4223

קונים פרקטים ? תוספות תשלום ברגע התקנת הפרקט יקפיצו את המחיר.


מאת: יורם פרקט אמן פרקטים טל: 050-9911998

קומבינת הצעת מחיר התחלתית לעומת תשלום סופי גבוה

קונים פרקטים למינציה לבית ? תתחדשו. קרוב לוודאי שאתם רוצים לעשות עסקת חבילה שכוללת פרקט וגם התקנה. חשבתם שקיבלתם מחיר טוב על פרקט כולל עבודה והנחתם שבכך הסתיים החלק הכספי הכרוך בכך ? ובכך ממש לא. מה שהוצע לכם זה רק הסכום הבסיסי שתשלמו בחנות. המתקין פרקטים שיגיע לביתכם יגבה עוד עשרות עד מאות שקלים על שורת תוספות שונות שתיאלצו להוציא עוד מכיסכם לכיס המתקין שיבוא לביתכם אשר אינן כלולות כביכול במחיר התקנת פרקט "סטנדרטי".

מה כבר יכול לייקר את התקנת פרקט ולגרום לתוספות כסף ?

התקנת פרקט בסיסית אינה כוללת סעיפים רבים ומרכיבים שלעיתים הכרחיים  כמו קילוף שטיחים מקיר לקיר, פירוק פרקט ישן בדירה, סבלות לקומה גבוהה בלי מעלית, חיתוך דלתות, טיפול בדלת פלדלת בכניסה לבית, מריחת חומר גימור בין חיבורי הפנלים בקיר, הובלה, וכמובן ביצוע תיקונים ושיפוצים הכרחיים לפני התקנת פרקט כמו פירוק פנל אבן קיים או יישור הרצפה לפני התקנה.

כבר ניתקלנו בסיפורים של קניית פרקט עם התקנה כשביום ההתקנה המתקין סירב אפילו להעלות את הפרקט לדירה אלא אם ישולם לו עוד כסף. בסיפורים של דרישה לקבלת כספים נוספים עבור גימור ומריחת מרק אקרילי, עבור חיתוך דלתות כדי להתאים את גובה הדלת לגובה הפרקט, ועוד שורה ארוכה של דרישות תשלום ביום ההתקנה שהלקוח כבר "שבוי" בידי איש הפרקטים.

"התקנה בסיסית של פרקט קובעת סטנדרטים שמגדירה כל חנות לעצמה ואם מדובר במתקין חיצוני ששולחים אליכם לא רק שאתם לא יודעים מי הוא ומה הניסיון שלו ברוב המקרים אתם תידרשו לשלם לו בעת ההתקנה הרבה יותר מהסכום שאמרו לכם במעמד ביצוע העסקה.

קנייה חכמה של פרקט כולל התקנה מחייבת בירור יסודי וירידה לפרטים.

מוכרים רבים של פרקטים יתעלמו לא פעם מהרבה מדברים שהם יודעים שברגע האמת תידרשו לשלם עליהם עוד כסף אבל הם מחביאים הוצאות אלה מתחת לשטיח כדי למשוך אתכם לסגור עסקה. מוכרים מתוחכמים יותר רק יציינו "שייתכנו הוצאות נוספות בעת ההתקנה". אילו הוצאות, בגין מה על כך לא תשמעו מהרבה מקומות מראש בצורה ברורה פירוט מדויק.

יוצא איפוא, שמעבר להצעת מחיר שכדאי לקחת מראש יש לשאול במפורש ולהתעקש לרדת לפרטים כך שהמחיר המוצע יכלול מידע מפורט ומדויק לגבי כל ההוצאות האפשריות כדי שתדעו מראש את מה עומד בפניכם ורצוי אף לדרוש בחנות שיגיעו אליכם עוד לפני מועד התקנת הפרקט "לביקור בית" כדי לראות את המקום למדוד ולוודא שהכל ברור לשני הצדדים, בית עסק שאינו מעניק שירות כזה לפני ההתקנה צריך לקחת בערבון מוגבל את הצעת המחיר שלו שעלולה לתפוח ולגדול ביום הגורלי.

בנוסף לכך, ביצוע עסקה מסודרת של רכישת פרקט כולל התקנה ועבודה צריכה להיות במסמך הזמנה מסודר המפרט בשקיפות את כל מה שכלול ואינו כלול בהתקנה בסיסית. אם תשאלו במקום רציני יסבירו לכם אילו עלויות מיוחדות ייתכנו וקרוב לוודאי גם את סדרי גודל עלויות הללו, במידת הצורך. בירור כזה יכול לעשות לכם סדר בבלאגן ולחסוך לעיתים סכומי כסף ניכרים.

קניית פרקטים כולל התקנה – סוף מעשה במחשבה תחילה

למעשה, פרקטים הוא ענף פרוץ ולא חסרים "חאפרים" שאינם מתקיני פרקט מקצועיים. הרבה מאד בתי עסק שמוכרים ומשווקים פרקטים יודעים שכמעת אף פעם הצעת המחיר שקיבלתם בהתחלה לא יהיה המחיר הסופי שתשלמו אך הן נוקבות בסכום זה כדי לגרות אתכם לסגור עסקה מבלי להבהיל ובמחשבה כי ביום ביצוע התקנת הפרקט לא תהיה לכם ברירה אלא להסכים לתוספות מחיר.

אם מסבירים לכם מראש בשקיפות ובהגינות הכל על פרקטים אילו הוצאות אפשרויות עלולות להיות  תוכלו להבין על אילו סעיפים כדאי להתעקש ועל מה לא ניתן לוותר. תוכלו להיות ערניים לדרישות מפורכות ולהבדיל בינם לבין תוספות כספיות הכרחיות וחשובות. שהרי יש תוספות בעלות התקנת פרקט שהן לגיטימיות כמו קילוף שטיח או פירוק פרקט.

אז בשורה התחתונה מה ניתן לעשות כדי שלא להגרר להוצאות כספיות מיותרות:

לבצע עסקה כוללת שבית העסק יהיה גם אחרי לביצוע ההתקנה ולעלות שלה מבלי לפצל בין תשלום לפרקט ובין תשלום נפרד למתקין. זה יחסוך הרבה כסף והרבה עגמת נפש.

לברר האם מגיעים לביקור בית לפני מועד ההתקנה.

לקרוא את טופס ההזמנה ולראות האם יש מידע מפורט ומסודר לגבי מה כלול ומה אינו כלול בעסקה.

לא להתבייש לשאול על כל פרט וכל דבר שנראה לכם

לא להתפתות אחרי הצעת מחיר שנראות "זולות" משמעותית, בדר"כ אין "הוקוס פוקוס" למחיר יש  השלכה על איכות ועל רמת ההשקעה והעבודה.

כדי להמנע מתוספות תשלום מיותרות שייקרו את מחיר הפרקט והעבודה יש לדרוש ולברר את מחיר  ההתקנה ואת כל ההשלכות שלה ורק אז לשקול איפה ועם מי כדאי לבצע את העסקה בכללותה.

יורם פרקט – מומחים לפרקטים

טל: 050-9911998

חנות עם מבחר פרקט עץ הגדול ביותר

רח' אהוד קינמון 29 אזור תעשיה בת-ים

® כל הזכויות שמורות ליורם פרקט


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יורם פרקט מכירה והתקנה

יורם פרקט מכירה ו התקנה

פרקטים וריצוף עץ לבית ולעסק

ביקור יעוץ מקצועי ודוגמאות פרקטים עד בית הלקוח חינם

טל: 050-9911998

http://yoramparcet.webix.me/



 


מאמרים נוספים מאת יורם פרקט מכירה והתקנה
 
קונים פרקט ? דרישות כספיות יקפיצו את המחיר ברגע ההתקנה
קונים פרקט . דרישות כספיות נוספת יקפיצו את מחיר ההתקנה ברגע הגורלי והקובע. מה לעשות ואיך לקנות פרקט כולל התקנה בשכל מבלי לשלם עוד כספים ולהיות שבוי בידי מתקינים על כך במאמר לצרכן מאת אמן פרקטים ותיק יורם פרקט בעלים של חנות תצוגה לפרקטים באזור תעשיה בת ים

פרקט עץ מדריך קניה נבונה ונכונה
18/06/15 | צרכנות
כמדובר על פרקט עץ אמיתי טבעי לבית זה עולה לא מעט וזו השקעה לטווח ארוך של שנים ולכן כאן נגיש לכם מדריך קנייה נכונה ונבונה של פרקט עץ כזה מאת אמן פרקטים ישראלי ותיק יורם פרקט בעלים של חברת יורם פרקט בת ים

מעונין לקנות רק פרקטים למינציה יש לי כבר מי שיתקין
14/12/14 | שיפוצים
מעונין לקנות רק פרקטים למינציה יש לך כבר מי שיתקין את הפרקט, שיפוצניק או מתקין פרקטים נהדר עכשיו רק נשאר למצוא פרקטים טובים במחיר טוב. כאן נבהיר מה צריך חלדעת בבואך לקנות פרקטים למינציה ועם מה להצטייד ומה חשוב שקונים רק פרקטים בחנות בלי התקנה.

פרקטים מגמות
פרקטים מגמות מאת יורם פרקט מומחה לפרקטים

אז איך מתקינים פרקטים ? יורם פרקט
אז איך מתקינים פרקטים ? יורם פרקט אוטוריטה ישראלית לפרקטים מסביר איך בעצם מתקינים פרקטים ? איך מתקינים פרקטים למינציה ואיך מתקינים פרקטים עץ. מה דרוש. כל ההסברים הנדרשים.

פרקטים הולכים על טבעי
פרקטים הולכים על הטבעי - כאן נדבר על פרקט טבעי הכי טבעי שיש בפרקטים. על פרקטים מעץ אמיתי טבעי, מה מקורים, איזה סוגים יש, על כריתת יערות לשם עיבודם ללוחות פרקטים, על תקנים בין לאומיים לפרקטים ולעץ, וגם טיפים לבחירת פרקט טבעי. מאת יורם פרקט.

פרקטים למינציה מיוחדים
26/08/14 | קניות
במאמר זה נגיש לכם סקירה קצרה על סוגי פרקטים למינציה שונים מהסטנדרט המקובל. פרקטים למינציה מיוחדים ששוה להכיר למי שמחפש משהו מיוחד מאת יורם פרקט מומחים לפרקטים

פרקטים במבוק טבעי או מלאכותי
12/04/13 | שיפוצים
פרקטים במבוק טבעי או מלאכותי. מה זה הבמבוק למה הוא מתאים לשמש כריצוף על סוגי במבוק התקנת פרקט במבוק וצבעים אופייניים לפרקט במבוק

על פרקטים דובדבן ומה שמאפיין אותם
11/04/13 | שיפוצים
אם מדברים על ריצוף הבית ועל פרקטים באופן כללי אז אין ספק שפרקטים דובדבן מככבים בראש רשימת המבוקשים לבית. במאמר זה נתרכז בפרקט דובדבן ומה שמאפין אותו, סוגי פרקטים דובדבן למינציה ועץ וגם הצבעים העזים שתורמים לעיצוב הבית

רוצים פרקטים לבית ? קבלו 7 טיפים יקרים מפז
רוצים פרקטים לבית ? קבלו 7 טיפים יקרים מפז שלא מגלים לכם בחנויות הפרקטים. מה צריך לבדוק לדעת ולברר לפני התקנת פרקטים וקניית פרקטים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI