דף הבית מתכונים ואוכל מתכוני מתוקים דברים שלא ידעתם על שוקולד
דברים שלא ידעתם על שוקולד
robiuzan 21/10/15 |  צפיות: 3432

דברים שלא ידעתם על שוקולד

רובנו מחשיבים אותו כקינוח או חטיף מתוק, אך מסתבר שלא מעט מחקרים נעשו על השוקולד האמיתי. נתחיל בקצת היסטוריה. הראשונים שעשו שימוש בפולי הקקאו מהם מייצרים שוקולד ברחבי העולם הם בני המאיה והצטקים. בשונה מאיתנו, הם לא אכלו את השוקולד אלא הכינו ממנו משקה מיוחד שענה לשם צ׳וקואטל, לו הוסיפו תבלינים בכדי להעשיר את טעמו. בנוסף, מכיון וערכם של פולי הקקאו באותם ימים היה כל כך גבוה, בני המאיה הפכו אותו למטבע איתו ניתן היה לרכוש כמעט כל דבר. בשנת 1847 מר ג׳וזף פריי ייצר את השוקולד הראשון למאכל. בכדי להכין שוקולד אמיתי, כמו בסדנאות שוקולד איכותיות,יש לטחון את פולי הקקאו ולערבבם בטמפרטורות מדויקות ורק בסוף התהליך השוקולד עובר פעולה הנקראת טמפרור, אז הוא מתגבש למרקם חלק.

ועכשיוקצת מספרים

• ישראל נמצאת במקום ה- 3 בעולם באכילת שוקולד וממתקים עם נתון של 38.8 ק״ג לנפש בשנה אחת.

• המפעלים של יצרנית עדשי השוקולד הגדולה בעולם - m&m, פועלים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. על מפעל של החברה מייצר כ-100 מליארד עדשי שוקולד בשנה.

• 40% מתכולת ייצור השקדים בעולם כולו, מיוצרים למטרת הכנת שוקולדים מסוגים שונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 robiuzan


 


מאמרים נוספים מאת robiuzan
 
איך תדעו שעליכם להחליף את המזרן הישן בחדש?
17/11/15 | קניות
זרן איכותי במיוחד הנחשב לאורתופדי, אמור להחזיק לנו כמה שנים טובות לפחות. בממוצע מזרנים היום מחזיקים בין 7-13 שנים ויש גם יצרניות שמספקות ללקוחותיהם 15 שנים אחריות לדוגמא חברת פולירון.

דברים שלא ידעתם על שוקולד
רובנו מחשיבים אותו כקינוח או חטיף מתוק, אך מסתבר שלא מעט מחקרים נעשו על השוקולד האמיתי. נתחיל בקצת היסטוריה. המשך לקרוא...

טיולי סוסים למשפחות חוויה מגבשת ומעשירה
אם אתם מחפשים דרך מקורית ומעניינת לאחד את המשפחה, לבלות יום שלם אחד עם השני, זה לצד זו ולהשיג תחושת סיפוק מדהימה - ביקור בחוות סוסים בצוותא, כל המשפחה יכול להיות רעיון מופלא עבורכם.

הקולות שהסוס משמיע - מה הם מסמלים?
19/10/15 | אטרקציות
לאלו מכם שראו סוסים רק במערבונים בטלוויזיה, או באחד הטיולים של הילדים עם הגן, המאמר הבא וודאי יישמע לכם מוזר אך פרט לצהלה אותה משמיע הסוס, צהלה אותה אנו משמיעים לילדים שלנו בתהליך בו אנו מלמדים אותם איך כל חיה נשמעת, סוסים משמיעים קולות רבים נוספים, בהם נעסוק במאמר הבא

חשיבותה של תאורה באירועים הנערכים בטבע
קשה לדמיין אירוע בלי תאורה באולם או גן אירועים וקשה עוד יותר לדמיין זאת בחוץ, באוויר הפתוח - בשטח. בין אם האירוע שלכם נערך בחורשה, על חוף הים, במטע זיתים, כרם או אפילו בחצר הביתית למערכת התאורה יש חשיבות עילאית. מלבד העובדה שתאורה יוצרת אווירה בכל שלבי האירוע, מדגישה את האלמנטים העיצוביים ועובדת בסנכרון מלא עם הגורם המוזיקלי שבחרתם, היא גם לוקחת חלק בלתי נפרד מתפעול האירוע.

גדרות מעץ - דרך מצוינת לבודד את הבית מהרחוב
גדרות עץ נועדו בראש ובראשונה במטרה לאפשר בידוד של הבית מהרחוב, השכנים או הכביש, לספק בטיחות לילדנו ולמנוע כניסה של בעלי חיים או אנשים זרים.

מדריך לבניית דק
דק הוא פתרן נפלא שמוסיף נוי רב לגינה, פותר בעיות של תחזוקה והשקיית דשא בגינה, מאפשר תחושה של טבע בסביבת הבית ולא דורש תחזוק המיוחדת. אין פלא שהפופולאריות שלו עלתה מאד ורבים מבקשים להתקין דק יפה ואיכותי שישלים את עיצוב הגינה או החצר. לפני בניית הדק, רצוי לתת את הדעת לכמה הדגשים חשובים, שיסייעו בבניית הדק המושלם והמתאים ביותר לתנאי התאי והאקלים בסביבה ב הוא בנוי.

מזרן ויסקו - בחירה המומלצת
06/04/15 | צרכנות
כאשר אנו נמצאים לפני קנייה של מזרן חדש אשר ישמש אותנו לשנים הבאות, תמיכה לגב ולעמוד השדרה היא עניין הכרחי וקריטי. מזרני ויסקו נחשבים לפופולארים במיוחד זאת משום שהם בעלי יתרון ייחודי. מזרני ויסקו יודעים ׳לזכור׳ את מבנה הגוף שלנו לאחר מספר לילות שישנו על המזרן, ובכך הם מעניקים לגוף תמיכה ואיזון מושלמים.

מזרן לטקס - מידע שימושי
23/02/15 | שינה
מזרן לטקס הוא מזרן שעשוי מחומר הלטקס, חומר טבעי, דומה במרקם שלו לגומי אותו מפיקים מעץ קוייצ׳וק אשר גדל בעיקר במלזיה. לטקס הוא חומר פופולארי במיוחד לשימוש במזרנים בשנים האחרונות, זאת משום שהוא בעל תכונות מתאימות הכוללות רכות, אנטי-בקטריאליות, אנטי-ספטיות, אלסטיות, רכות ונוחות. מזרן לטקס ניתן לקנות בהתאמה עבור מיטה זוגית או מיטת יחיד. מזרן לטקס קיים בשילוב במזרנים עם או ללא קפיצים. ככל שיש יותר לטקס במזרן, כך הוא יהפוך לרך יותר ולכן יש להתייעץ עם איש מקצוע שיתאים את רמת הרכות לפי הצרכים המתאימים ל
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI