דף הבית בניין ואחזקה שיפוצים שמירה על כללי בטיחות בזמן העבודה עם מנוף הרמה
שמירה על כללי בטיחות בזמן העבודה עם מנוף הרמה
יהודה שמש 25/10/15 |  צפיות: 3725

אין שום צל של ספק כי העבודה עם מנוף הרמה יכולה להגשים שורה ארוכה מאד של מטרות - בהובלות, באתרי בניה, בהקמת במות, בטעינה ופרקיה של מכולות, בהורדה של ציוד כבד מתוך כלי רכב מסחריים, ולעוד שפע של מטרות שונות. עם זאת, מנופי ההרמה מגודרים בתור ציוד מכאני כבד, וככאלה, חשוב מאד להקפיד על הבטיחות בעת העבודה איתם. עבודה לא זהירה עם המנוף תוביל במקרה הטוב לתקלה במנוף, ובמקרה הרע לפציעה חמורה אצל בני אדם שנמצאים בסביבה. להלן כמה מכללי הבטיחות החשובים ביותר בעת העבודה עם מנופי ההמרה - וזכרו כי לא מדובר על המלצה, אלא על כללים אשר חובה לעמוד בהם, לצרוך עבודה תקינה ונטולת תקלות.

הכללים שעליהם חשוב במיוחד להקפיד

● אדם עם רישיון שמפעיל - לא כל אדם יכול להפעיל מנוף הרמה, והדבר דורש הסמכה מיוחדת. זה נכון לכל מנוף, וגם למנופי ההרמה. על האדם צריך להיות עם רישיון מתאים להפעלת המנוף מהסוג המסוים, והתעודה שלו חייבת להיות עם התוקף המתאים. שימו לב כי אחרת מעבר להוראת הבטיחות - מדובר בעבירה על החוק! לכן הקפידו שרק אדם מוסמך יתפעל את המנוף

● לא לעבור את העומס - לכל מנוף הרמה יש הגדרה משלו לעומס המקסימלי שהוא יכול לשאת. מתחת להגדרה הזו קיים המונח של עומס עבודה בטוח. כלומר - לעולם לא ננסה להעמיס עד לעומס המקסימלי! תמיד לקוחים מרווח בטחון מסוים, וזאת בכדי מלכתחילה למנעו מצבים שבהם בטעות נעבור את העומס המקסימלי, והמנוף יקרוס. שימו לב שאתם לא עוברים את העומס הבטוח ולו בק"ג אחד. הקפדה על הוראה כזו תוכל לשמור על התקינות של המנוף - וגם על חייכם.

● האם המנוף עבר בדיקה? - כל מנוף באשר הוא חייב לעבור תמיד בדיקה של מכונאי מוסמך, ומנופי ההרמה אינם יוצאים מן הכלל במקרה הזה. על פי ההגדרה, יש לבדוק את מנופי ההרמה אחת לשנה וחודשיים לפחות (ואם בדוקים בדירות גבוהה יותר - מה טוב). אם עברו לפחות 14 חודשים מאז הבדיקה הקודמת והמנוף לא נבדק מאז - לא עובדים איתו!

● סימונים אם לא רואים - אם המפעיל של המנוף איננו מצליח לראות את האונקל של המנוף או במידה ויש כבר מטען על המנוף הוא לא מצליח לראות את המטען, חל איסור להמשיך לעבוד, אלא אם יש אדם נוסף אשר יוכל לסמן ולאותת למפעיל להיכן הוא צריך להזיז את המנוף. שימו לב! רצוי מאד שהמפעיל יכיר את הסימנים המסוכמים (שכל מפעיל מנוף ממילא חייב להכיר). אם אין אדם כזה בנמצא, על המפעיל והאדם השני להסכים ביניהם על סימנים שיהיו מובנים ונהירים לשניהם. האדם והמפעיל חייבים להיות בקשר עין מתמיד בכל מצב.

● מה מצב הקרקע? - יש לזכור שמלכתחילה, מנוף הרמה יכול לפעול בכל מיני קרקעות, וזה יכול להיות לעתים בעיה. הקרקע חייבת להיות יציב עבור הרכב שעליו מותקן המנוף. אם הקרקע איננה יציבה דיה ומתקשה לעמוד בעומס של המנוף, אפשר להשתמש במשטחים מיוחדים שתפקידם להפחית את הלחץ. אם הקרקע עדיין לא יציבה או שאין פתרון הולם - אי אפשר להתחיל לעבוד.

ועוד כמה כללים לסיום

נסיים עם כמה כללים קטנים להפעלה של מנוף הרמה שכדאי לא להתעלם מהם - שימו לב שאתם ממקמים תמיד את המנוף כמה שיותר קרוב למטען עצמו להפעלה נוחה, וכן שימו לב שאם יש מטען מסוים שנמצא על המנוף - שתמיד יש מישהו שמשגיח עליו. הקפידו על ההוראות הללו - והעבודה תסתיים בהצלחה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יהודה שמש


 


מאמרים נוספים מאת יהודה שמש
 
שמירה על כללי בטיחות בזמן העבודה עם מנוף הרמה
25/10/15 | שיפוצים
אין שום צל של ספק כי העבודה עם מנוף הרמה יכולה להגשים שורה ארוכה מאד של מטרות - בהובלות, באתרי בניה, בהקמת במות, בטעינה ופרקיה של מכולות, בהורדה של ציוד כבד מתוך כלי רכב מסחריים....

על החשיבות של חברת אבטחה בהגנה מפני פריצות של האקרים
25/10/15 | צרכנות
לכאורה, כאשר אנו מדברים על אבטחת ארגון, הרי שיש כאן אבטחה בשני רבים שונים. אבטחה מסוג אחד נוגעת לאבטחה פיזית על משרדי הארגון עצמם - עבור אבטחה זו נפנה אל חברת אבטחה שתספק לנו מאבטחים חמושים, ואלו יגנו על המתחם ויפקחו עין לאורך שעות היום והלילה. הרובד השני הוא של הגנה על המידע שנמצא בתוך העסק עצמו מפני האקרים. אולם, מיהם המומחים שנפנה אליהם כדי לקבל את ההגנה הראויה? התשובה היא שגם כאן - פונים אל חברת אבטחה!

פתרונות יישור שיניים שונים
25/10/15 | רפואה
שיניים ישרות משפרות את הדימוי העצמי ומקלות על אכילה ודיבור. ניתן לבחור בין פתרונות שונים כדי ליישר את השיניים ובין היתר רצוי להכיר את היתרונות של יישור שיניים שקוף

4 דברים חשובים לבדוק לפני רכישת מערכת מולטימדיה לרכב
מערכת מולטמדיה לרכב הינו דבר אינו זול, לכן אספנו לכם דברים שאתם חייבים לבדוק

כל מה שחשוב לדעת על הובלת פסנתרים
06/04/15 | צרכנות
אשר אנשים מבקשים להיעזר בשירותי הובלות באשדוד וברחבי הארץ, אפשר לצפות לכך שהשירות יהיה כמובן.....

כל השלבים בתהליך של בניה מהירה
05/04/15 | תעשייה
לשיטת הבניה שאנו עומדים לחשוף בפניכם, קוראים בניה מהירה. שיטה זו קיבלה את שמה, משום שבאופן טבעי..........

חמישה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הפרקט המושלם
כך תדעו לבחור את הפרקט הנכון

רשת צל בגני משחקים וחשיבותה עבור הילדים
11/03/15 | צרכנות
קרני שמש עלולות להזיק ולגרום לבעיות בריאותיות עקב חשיפה רבה, ילדים קטנים יותר רגישים לקרני השמש וחשוב מאוד לספק קירוי בזמן שהם משחקים.

סימנים להחלפת גז במיזוג האוויר ברכב
במדינתנו החמה יש ערך עליון למיזוג תקין באוטו

חובת בדיקות תקופתיות למטפים
מטפים הם דבר חשוב שיכול להציל חיים, עם זאת חשוב לערוך להם בדיקות תקופתיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI