דף הבית ספורט וכושר גופני ספורט וכושר גופני - אחר מההר לעמק עם SMS - מאת יורם קראוס
מההר לעמק עם SMS - מאת יורם קראוס
יורם קראוס 08/06/09 |  צפיות: 3765

בחברת SMS ספורט אקסטרים הוא חלק מהאסטרטגיה העסקית, שמאפשר גיבוש, התמקצעות ופתרונות מקוריים. האתגר הבא מחכה להם ביום חמישי ה-4 ליוני, אז יזנק צוות הרצים של SMS למרוץ "מההר לעמק", מרוץ שליחים לאורך 200 ק"מ! מקלעת נמרוד שלמרגלות החרמון ועד תמרת שבעמק יזרעאל 

 

 

החיבור בין ספורט אקסטרים לניהול פרויקטים, הפך כבר מזמן לחלק מהאסטרטגיה הניהולית של חברת SMS. מי שמכיר את יורם קראוס, שייסד את SMS לפני כ-15 שנה ומשמש מאז כמנכ"ל שלה, יודע שמבחינתו מתקיימת קורלציה טבעית בין ערכי החברה שלו לבין ליבת הפעילות העסקית שלה - ניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי. כאשר יורם קראוס, יחד עם צוות חברת SMS, הניפו את דגל החברה והצטלמו מחובקים, תחילה על פסגת הר הקילימנג'ארו, ואח"כ על פסגת המון-בלאן והמק'קינלי, היה זה עבורם אקט טבעי ומתבקש. כי כמו בניהול, כך גם בטיפוס הרים - יחסי אנוש טובים, מקצועיות ועבודת צוות הם הבסיס לעבודה. בלעדיהם, יסביר לכם קראוס, אף צוות לא יגיע לפסגה ואף מנהל לא יוכל להוביל להצלחה.

אז בין טיפוס לטיפוס, החברה' ב-SMS לא מפסיקים לחפש אתגרים חדשים. לכן, כשיורם קראוס הודיע לפני כחודש לצוות של SMS שהוא רשם את החברה להתחרות במרוץ "מההר לעמק", אף אחד לא התפלא ולא הרים גבה. כי הרי ספורט אקסטרים ו-SMS הם כבר כמעט מילים נרדפות, אז פשוט ניגשו לעבודה כמו על עוד פרויקט שהם מנהלים בשגרה.

אבל ככל שה-D-DAY הולך ומתקרב, עולה המתח במשרדי חברת SMS. כלפי חוץ, כולם שם מנסים להיראות רגועים ובטוחים בעצמם, מתבדחים על מה שצפוי, מנסים לגמד את רמת הקושי. אבל למי שמבין במה מדובר, זה נשמע יותר כמו בדיחות שחורות, שמספרים חיילים בדרך אל הקרב. 

מדובר במרוץ. אבל לא סתם מרוץ, אלא מרוץ שליחים ולא סתם מרוץ שליחים, אלא מרוץ שליחים למרחק של 200 ק"מ! הנקרא "מרוץ מהר לעמק'". המרוץ יתחיל בקלעת נמרוד למרגלות החרמון שברמת הגולן, ימשיך לאורך נופי עמק החולה, הכנרת, בקעת בית נטופה, יחצה את עמק יזרעאל ויסתיים בישוב הקהילתי תמרת המשקיף על נהלל. 

את הרעיון למרוץ השאילו כמה מטורפים לעניין מתמרת, ממרוצים דומים הנערכים בעולם כולו בעיקר בארה"ב. המרוץ מתוכנן לקבוצות של 2, 4, או 8 משתתפים, והוא מתחלק ל-24 מקטעים של 5 עד 14 ק"מ כל אחד, כאשר כל אחד מהרצים מתוכנן לרוץ מקטע אחד בכל פעם ואז הוא מתחלף עם החבר האחר בקבוצה שרץ את המקטע הבא. כאשר חבר בקבוצה רץ את קטע שלו, שאר אנשי הקבוצה מדלגים עם הרכב המלווה ומחכים לרץ בנקודת ההחלפה, כלומר בקטע הבא של המרוץ.

מסביב לרצים עובדת קבוצה שלמה - "תומכי ריצה", שאמורה לדאוג לכל הלוגיסטיקה הנדרשת לרצים במרוץ, כמו רכב מלווה שמקפיץ את הרצים בין המקטעים, שתייה, מזון ועזרה ראשונה, ומכיוון שהמרוץ מתוכנן להימשך כ-20 שעות, אז יש לדאוג גם לארגון מקום לינה לקבוצה.

הקבוצה של SMS כוללת 4 רצים: יורם קראוס, מנכ"ל החברה, מטפס הרים מושבע, ה'חולה' על כל מה שקשור למושג "ספורט אקסטרים".  יחד איתו ירוצו אחיו, מוטי קרן, יוצא יחידת הצוללנים של חיל הים, חבר של כבוד בקהילה הצפונית של רוכבי האופניים למרחקים ארוכים, שמצטרף אל יורם כמעט לכל מסע טיפוס. יואב נוסבאום, רץ מרתון שלא מפספס אף אירוע אקסטרים הנערך בישראל, ואמנון חביב, שגם הוא רוכב אופניים למרחקים ארוכים ועוסק בסוגים שונים של ספורט אקסטרים.     

ביום חמישי בצהריים יינתן האות לזינוק. הוא נקבע לסופשבוע הסמוך לימים של ירח מלא. מדוע ירח מלא..? כי המרוץ כאמור מתוכנן להימשך כ-20 שעות, מה שאומר שירוצו גם בלילה.

יורם קראוס אומר שבאתרים שנותנים תחזית ארוכת טווח, יום חמישי יהיה יום שרב, שהטמפרטורות הצפויות בו ינועו סביב 28-34 מעלות! זה אומר שצריך להתארגן נכון על הספקה אופטימאלית של שתייה לאורך המסלול, כי כלל האצבע לריצות מרתון/ אולטרא, ממליץ על שתייה של כ-3/4 ליטר לשעה, תוך כדי ריצה.

SMS אותה הקים וייסד יורם קראוס לפני כ-15 שנה, היא כיום חברת הניהול הגדולה ביותר במרכז הארץ, אבל חברה קטנה במושגים של כוח אדם - 8 עובדים בלבד. לכן, היה ברור שמרגע שיורם הודיע ש-SMS נרשמה למרוץ ועד ליריית הזינוק, כל החברה מתגייסת לאירוע ועוסקת רק בזה (טוב.. פרט לעבודה השוטפת שחייבת להמשיך). "אנחנו ממוקדי מטרה", מסביר יורם, "גם בעסקים וגם בספורט - ברגע שהצבנו מטרה אנו נשיג אותה ולא משנה כמה זמן, אנרגיה או כסף זה ייקח מאיתנו, זה חלק מהקוד העסקי והספורטיבי שלנו".  

 

אז עכשיו יש ב-SMS חלוקה ברורה - יש את הרצים ויש את תומכי הריצה. כך שפרט לרצים, כל אחד בחברה קיבל משימה לה הוא אחראי. האחד על האוכל, השנייה על הפקת האירוע ותזמון הקפצת הרצים מנקודה לנקודה, מישהי אחרת הופקדה על נושא המים והלינה.

 והרצים עצמם..? הם אמורים להגיע למרוץ בכושר שיא, כשכל אחד לוקח אחריות על עצמו ומתאמן למרוץ בזמנו החופשי. "בכדי להגיע מוכן למרוץ שכזה, צריך להגיע עם יכולת לרוץ 3-4 ריצות ב-24 שעות", אומר יורם קראוס. "זה לא כושר שיש להרבה אנשים, גם אם הם בכושר טוב. זה כושר שצריך לבנות".

- כיצד בונים כושר למרוץ שליחים של 200 ק"מ?

יורם קראוס: "בשלב ראשון מומלץ לרוץ פעם או פעמיים בשבוע ריצת בוקר וריצת ערב. אחרי שרצים את זה מספר פעמים במסלולים לא מאוד קשים, מגבירים את המאמץ בהדרגה - הן את המרחק והן את סוג המסלול (שילוב של עליות והגברת המהירות). חייבים להקפיד לשמור על תדירות של פעמיים בשבוע ואז, אם יש זמן, להעלות ל-3 פעמים בשבוע.

"צריך לזכור שלמרות שהמרחק המצטבר לא קטן (200 ק"מ!), יש זמן להתאוששות בין הקטעים, זמן לאכול, לשתות ולנוח, שעוזר להתמודד עם הקושי. עבורנו, כמו גם לכל הקבוצות האחרות שמשתתפות במרוץ, זו תהיה הפעם הראשונה להשתתף במרוץ שכזה, כי זו הפעם הראשונה שמרוץ בסגנון שכזה בכלל מתקיים בישראל".

"אנחנו באים קודם כל ליהנות מהמרוץ ולקבוע איזושהי נקודת ייחוס שתאפשר לנו לשפר את יכולת הקבוצה בשנה הבאה. מבחינה קבוצתית-חברתית, אין לי ספק שזהו הגיבוש האולטימטיבי וצפויה לנו חוויה מיוחדת ולא שגרתית והרי זה מה שאנו ב-SMS שוקדים כל הזמן - חשיבה מחוץ לקופסא שמאפשרת לנו להגיש ללקוחות שלנו פתרונות מקוריים".  

אגב, עד סיום ההרשמה נרשמו למרוץ למעלה מ-600 משתתפים, נשים  וגברים כאחד, הרבה מעבר לציפיות הראשוניות של המארגנים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יורם קראוס


 


מאמרים נוספים מאת יורם קראוס
 
המדריך להוזלת עלויות הבנייה/ יורם קראוס
13/07/10 | נדל"ן
מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי, יורם קראוס, מגיש לכם מספר טיפים שיסייעו לכם להוזיל באופן משמעותי את עלויות הבנייה. הטיפים מיועדים לכל מי שנמצא לקראת שיפוץ או מתכנן בניה ומעוניין לחסוך בהוצאות. בעזרת הכלים שמגיש קראוס, יכולים תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים בתהליך הבנייה.

טיפוס הרים- עצות שחשוב להכיר
לפני שאתם יוצאים למסע טיפוס הרים, בעיקר אם אתם מטפסים מתחילים יש מספר דברים שחשוב לדעת יורם-קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי, קופץ קפיצה קטנה לחו"ל בכל רגע פנוי במטרה לכבוש הר אחר. כפי שניתן להבין יורם קראוס הוא מטפס הרים מנוסה ובעל ניסיון רב, במאמר זה הוא יחשוף בפניכם את העצות לטיפוס הרים שהכי חשוב להכיר.

בנייה ירוקה- יורם קראוס
07/04/10 | נדל"ן
בית ירוק הוא בית שמותאם לתנאי השטח שבו נבנה ולאקלים הסביבתי בו נמצא והוא בנוי מחומרים המתאימים למיקום ולסביבה בה נמצא. תקן הבנייה הירוקה בארצות הברית הוא מפורט ומחמיר יותר מהתקן הישראלי אשר פורסם על ידי מכון התקנים הישראלי. בארצות הברית קיימים תקנים שונים לבנייה ירוקה המאפשרים לכל המעוניין להחמיר ולהתקרב יותר לטבע, למצוא תקן מתאים. לפי תקני הבנייה הירוקה, סביבת הבנייה מכתיבה צרכים ואילוצים שונים ולכן בית שייבנה בצפון ארצות הברית, ייתן מענה לבעיות שונות מאלה עליהם יענו בתים שייבנו בנגב בישראל.

מסע שבע הפסגות- יורם קראוס
טיפוס הרים תפס תאוצה בשנים האחרונות ברחבי העולם. מידי שנה מגיעים להר האוורסט, הוא הגבוה בעולם, כ- 25,000 מטיילים. בדרך אל ההר נתקלים המטיילים בבתי מלון, חנויות מזכרות ומסעדות. מאות בודדות מתוך המטיילים הרבים מנסים לטפס עד לפסגת ההר שגובהו 8,848 מ'.

בונים בית – שלבים עיקריים בתהליך מאת יורם קראוס
11/03/10 | נדל"ן
תהליך בניית בית שונה מבית לבית, אך יש כמה דברים שכל מי שבונה חייב לעבור. יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, משרטט את הצמתים המשותפים בתהליך
גמרנו את התוכניות, קיבלנו את האישורים השונים לבניית הבית, עכשיו אפשר להתחיל לבנות. דבר ראשון, אומר יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי, הוא עניין בחירת הקבלן כי הרי הוא יהיה זה שבסופו של יום יבנה לנו את הבית ויתרגם את התוכניות שעל הנייר למלט, ברזל בלוקים ובטון.


דברים שכדאי לדעת על קבוצות רכישה- יורם קראוס
02/03/10 | נדל"ן
אם אתם שוקלים להצטרף לקבוצת רכישה, יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, מגיש עבורכם צרור עצות וטיפים, שיסייעו לכם לכלכל את צעדיכם בחוכמה "מי שכבר היה פעם בסרט הזה של קבוצת רכישה, מכיר את הקטלוג המהודר המחולק לחברים הפוטנציאליים, הכולל בתוכו גם את תחשיב הכדאיות של רכישת הקרקע", מסביר יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים.

הכן ביתך לרעידת אדמה
28/12/09 | נדל"ן
בשנת 2005 החליטה הממשלה לאשר את תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, המכונה גם תמ"א 38. יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים מגיש מורה נבוכים למבקשים לחזק את ביתם לקראת יום הדין

דברים שחשוב לדעת על קבוצות רכישה
16/12/09 | נדל"ן
יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, מגיש לכם מורה נבוכים בטרנד החם של הנדל"ן בישראל – רכישה ובנייה דרך קבוצות רכישה. האם זה בכלל כדאי, למה יש לשים לב וממה חשוב להיזהר?

דברים שחשוב לדעת על קבוצות רכישה
14/12/09 | נדל"ן
יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, מגיש לכם מורה נבוכים בטרנד החם של הנדל"ן בישראל – רכישה ובנייה דרך קבוצות רכישה. האם זה בכלל כדאי, למה יש לשים לב וממה חשוב להיזהר? כתבה שנייה בסדרה.

בנייה ירוקה בישראל – מתקדמים אבל לאט...
מאת: יורם קראוס
מאז התקבל התקן הישראלי לבנייה ירוקה - התקן הישראלי 5281 לבניינים ירוקים, אכן חלו כמה שינויים בכיוון הירוק בתחום הבנייה בישראל, אך עדיין מדובר רק בשינויים המסמנים כיוון ולא בשינויים בשטח, אומר יורם קראוס. עד כה, נכון לאמצע שנת 2009, קיבלו רק שלושה מבנים חדשים את תו התקן הישראלי לבנייה ירוקה. שלושה בלבד!

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI