דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים YPO Global Pulse: האמון העסקי עולה במזרח התיכון וצפון אפריקה ברבעון השלישי
YPO Global Pulse: האמון העסקי עולה במזרח התיכון וצפון אפריקה ברבעון השלישי
חיים נוי 07/11/17 |  צפיות: 2155

המנכ"לים ב-MENA עדיין הכי פחות אופטימיים בעולם

אבו דאבי, איחוד האמירויות, 6 בנובמבר 2017, GLOBE NEWSWIRE)):

YPO, ארגון המנהיגות הראשון במעלה בעולם של מנכ"לים,  דיווח היום שמדד האמון YPO Global Pulse, שעוקב אחרי רמות האמון הכלכלי בקרב מנכ"לים בכל רבעון, עלה ב-2.5 נקודות ל-53.2 באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA) ברבעון השלישי של 2017.

השיפור הקל הזה עצר ירידה חדה באמון ל-50.7 ביולי, הרמה הנמוכה ביותר שלו בשמונה שנות קיומו של הסקר. אולם, זה הרבעון השני ברציפות שהביטחון של המנכ"לים ב-MENA עדיין הנמוך ביותר בעולם, ודרגת האמון שלהם נמוכה ב-9.2 נקודות מהציון המשולב הגלובלי שהוא 62.4. סביר שמחירי הנפט הנמוכים, התפוקה המופחתת ואמצעי צנע ממשיכים להשפיע על הסנטימנט הכלכלי.

התמונה הכוללת של אזור MENA הייתה קצת יותר חיובית, אבל הציון המיצרפי במדינות מפיקות הנפט של מועצת המפרץ לשיתוף פעולה (GCC), שירד מתחת לקו ה-50.0 בסקר הקודם, המשיך במגמת הירידה שלו וירד ב-3.2 נקודות ל-46.0. מצד שני, לבנון רשמה עלייה של 8.5 נקודות באמון הכלכלי ל-54.2, וחזרה לתחום החיובי.

"האמון עדיין שברירי באזור, במיוחד במדינות ה-GCC שבהן לירידה במחירי הנפט ממשיכה להיות השפעה גדולה", אמר קוטוב דאדאבאי, היו"ר אזורי של YPO במזרח התיכון וצפון אפריקה והמנהל הכללי של דאדאבאי הולדינגס.

"המנכ"לים ימשיכו להיות מאוד זהירים כשנתקדם לקראת סוף השנה, ויעקבו בתשומת לב אחרי אינדיקטורים של ביצועים כלכליים וישקלו בקפידה סיכונים לא נחוצים כשהם מקבלים החלטות".

ממצאים חשובים ב-MENA

למנהיגים העסקיים יש יותר ביטחון לגבי סיכויי הצמיחה

המנכ"לים ב-MENA היו קצת יותר אופטימיים לגבי הסיכויים של הארגון שלהם ב-12 החודשים הבאים, ושלושת האינדיקטורים החשובים של הסקר שמודדים מכירות, העסקה והשקעה קבועה, רשמו  כולם עלייה ברבעון השלישי.

מדד אמון המכירות של YPO עלה ב-1.0 נקודות ל-56.7. כמעט מחצית (48%) מהמשיבים ציפו להגדיל הכנסות בשנה הבאה, למרות ש-19% חזו ירידה במחזור. השליש הנותר (33%) חש שהמכירות יישארו ללא שינוי.

היו שינויים יותר בולטים בתחזית בנוגע לתחזיות לגבי קליטת עובדים והשקעה קבועה. מדד אמון ההעסקה של YPO זינק ב-4.7 נקודות ל-53.3, למרות שהתמונה הייתה עדיין זהירה, ועולה ממנה שאבטלה תמשיך להוות קושי במדינות רבות. רק 22% מהמנכ"לים חזו גידול בכוח האדם, ואילו 17% ציפו להקטין את מספר העובדים. רוב המשיבים (61%) ציפו שמספר העובדים שלהם יישאר ללא שינוי.

מדד ההשקעה הקבועה של YPO עלה ב-4.0 נקודות ל-58.5. רוב המנהיגים העסקיים (60%) חזו שרמות ההשקעה יישארו ללא שינוי ב-12 החודשים הבאים, ואילו בערך שליש (30%) צפו גידול בהשקעה, ו-10% חזו קיטון בהוצאה.

התנאים הכלכליים יישארו קשים

המנהיגים העסקיים מאוד מודאגים מהאקלים העסקי והכלכלי בטווח הקצר. יותר משליש (36%) מהמשיבים צפו שהתנאים הכלכליים יהיו גרועים יותר בששת החודשים הבאים, ואילו 38% צפו שינוי מועט בסביבה הכלכלית. רק רבע (25%) מהמנכ"לים האמינו שהאקלים הכלכלי ישתפר בששת החודשים הבאים.

סקירה גלובלית

ברמה העולמית, האמון נשאר איתן, 62.4, ונמצא עכשיו באופן יציב בתחום החיובי כבר ארבעה סקרים רצופים, כשהוא נע בין 62.0 ו-62.5. ארצות הברית הייתה האזור עם האמון הגבוה ביותר עם 63.5, גם האמון בקנדה נשאר חיובי, ירד באופן שולי ב-1.1 נקודות ל-61.8 ובאוסטרליה-אסיה הייתה ירידה של 3.7 נקודות ל-63.3. באירופה מצב הרוח נשאר אופטימי, כשהאיחוד האירופי ירד מעט ב-1.2 נקודות ל-61.8 ואירופה שמחוץ לאיחוד האירופי ירדה ב-1.7 נקודות ל-58.6. באסיה האמון עלה ב-1.3 נקודות ל-62.8, בגלל זינוק של 8.8 נקודות בסין ושיפור באמון באיגוד מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN).

במקומות אחרים, האמון באמריקה הלטינית עלה ב-2.8 נקודות ל-62.0, בעיקר בגלל זינוק של 8 נקודות באמון בברזיל. באפריקה האמון עלה ב-1.2 נקודות ל-57.5, אבל עדיין נשאר האזור עם האמון השני הכי נמוך בעולם.

מדד האמון YPO Global Pulse

בסקר האלקטרוני הרבעוני, שנערך בשבועיים הראשונים של אוקטובר, נאספו תשובות מ-925 מנהלים כלליים של YPO ברחבי העולם, כולל 53 ב-MENA. בקרו באתר    www.ypo.org/globalpulse למידע נוסף על שיטת הסקר ולצפייה בתוצאות מרחבי העולם.

אודות - YPOארגון המנהיגות הראשון במעלה בעולם של מנכ"לים

YPO הוא הפלטפורמה הגלובלית עבור מנכ"לים להיות מעורבים, ללמוד ולהתפתח. חברי YPO רותמים את הידע, ההשפעה והאמון של המנהיגים העסקיים הכי משפיעים וחדשניים בעולם כדי לתת השראה להשפעה עסקית, אישית, משפחתית וקהילתית.

כיום YPO מעצים יותר מ-25,000 חברים ביותר מ-130 מדינות, שמגוונים מבחינת ענפים וסוגי עסקים. בסך הכל, חברות שמנוהלות על ידי חברי YPO מעסיקות יותר מ-16 מיליון אנשים ברחבי העולם ומפיקות הכנסות שנתיות בסך 6 טריליון דולר.

מנהיגות. לימוד. כל החיים. למידע נוסף, בקרו באתר WWW.YPO.org.

ליצירת קשר:
YPO

Linda Fisk

משרד: +1 972 629 7305 (ארצות ברית)

נייד: +1 972 207 4298

[email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
עושים היסטוריה: ASPIRE משיקה ב-27 באפריל את ‘ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי’ הרשמית אשר מגדירה מחדש את עתיד ספורט האקסטרים
אבו דאבי תארח אירוע פורץ דרך עם 10,000 צופים אשר יהיו עדים לחנוכת ASPIRE ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאביA2RL במסלול המרוצים המוכר Yas Marina. תחרות המרוץ האוטונומי, החדשה לגמרי, מהווה אבן דרך משמעותית בהיסטוריית הספורט המוטורי שנחשב לליגה הגדולה ביותר בעולם.

בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN

רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ASTS

רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ בתביעה ייצוגית בניירות ערך – HRT

ריסקיפייד תדווח ב-15 במאי על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024
חברת ריסקיפייד ‏Riskified Ltd ‏(NYSE: RSKD), מובילה בתחום הפתרונות למניעת הונאות מסחר אלקטרוני ובתחום פיתוח פתרונות חכמים לניהול סיכונים, הודיעה היום כי תפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024 לפני פתיחת השוק ב-15 במאי 2024. בתאריך זה, חברי ההנהלה יקיימו שיחת ועידה אשר תשודר בשעה 8:30 בבוקר ET, במהלכו ידונו בעסקי החברה ובתוצאות הכספיות.

סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI