דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר דוח SOAD: השפעה גוברת ל- Multi Cloud על טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים
דוח SOAD: השפעה גוברת ל- Multi Cloud על טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים
איריס וינשטיין 21/01/18 |  צפיות: 3005

טרנספורמציה דיגיטלית מותנעת בארגונים באזור EMEA בזכות מודלים רב-ענניים ושרותי יישומים חדשים

דוחState of Application Delivery השנתי, הרביעי במספר, מראה השפעה גוברת של ארכיטקטורות רב-ענניות (Multi-Cloud) וכמו גם דרישה לאוטומציה ולגישות אבטחה ממוקדות יישומים

F5 Networks (NASDAQ: FFIV) חושפת את תוצאות דוח State of Application Delivery (SOAD) 1 לשנת 2018.

כעת, בשנתו הרביעית, הדוח הגלובלי היחיד מסוגו מראה כיצד ההשפעה הגוברת של פריסות רב ענניות (Multi-Cloud) מסייעות לארגונים ברחבי אזור EMEA להפיק את המרב האפשרי מהיישומים, לאפשר אוטומציה ולאמץ טרנספורמציה דיגיטלית. הדוח גם מדגיש את אתגרי האבטחה והתפעול העדכניים ביותר המיוחסים לשינוי זה.

"יותר מתמיד, אזור EMEA מתמקד בבניית הבסיס הנחוץ לטרנספורמציה דיגיטלית המונעת על ידי יישומים. כתוצאה מכך, רבים נעים לעבר סביבות רב-ענניות שיאפשרו להם לסלול דרך עם פלטפורמות למטרת בידול תחרותי וחדשנות בכלכלה הדיגיטלית," אמרה סינדי בורוביק, מנהלת מודיעין עסקי ב- F5.

טרנספורמציה דיגיטלית מעודדת ארכיטקטורות חדשות ויוזמות לאופטימיזצית מערכות המידע

על פי דוח ה- SOAD לשנת 2018, אופטימיזציה של מערכות המידע היא התועלת הראשונה שמצפים לה ממאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית באזור EMEA (69% מהמשיבים). התועלת השנייה במעלה היא יתרון תחרותי, עם 59% ואופטימיזציה של תהליכים עסקיים נמצאת במקום השלישי עם 46%.

ההכרה בתועלות הללו דורשת שילוב של ענן, ארכיטקטורות יישומים חדשות ואוטומציה של מערכות המידע.

יותר ממחצית מהמשיבים (57%) ציינו כי הם מיישמים אוטומציה ותזמור של מערכות המידע בגלל הטרנספורמציה הדיגיטלית. כמעט מחצית (48%) עוברים לספק יישומים מהענן הציבורי, ו- 48% משנים את הדרך שבה הם מפתחים את היישומים הללו. 43% ציינו כי טרנספורמציה דיגיטלית עודדה את החיפוש אחר ארכיטקטורות יישומים חדשות, הכוללות קונטיינרים ומיקרו-שירותים.

אתגר הסביבות הרב ענניות (Multi-Cloud)

על פי דוח ה- SOAD לשנת 2018, 54% מהמשיבים מחליטים איזה ענן יהיה המתאים ביותר לכל יישום, כל מקרה לגופו. דבר זה מניע לעליה קטנה במניה של סביבות רב-ענניות (Multi-Cloud), עם 75% מהמשיבים שטוענים שהם משתמשים בספקי ענן רבים.

כמו תמיד, אבטחת מידע נשארת הדאגה העיקרית בענן. ב- EMEA, יישום מדיניות אבטחה עקבית בכל יישומי הארגון הפכה לאספקט ה"מאתגר ביותר או המתסכל ביותר" בניהול סביבות רב-ענניות (42%). 39% מאמינים כי האתגר הגדול ביותר הוא הגנה על יישומים מאיומים קיימים וחדשים. הדוח מסכם כי הדבר הוביל לעליה בהטמעת פתרונות Web Application Firewall (WAF), עם 61% מהמשיבים שכעת משתמשים בטכנולוגיה על מנת להגן על היישומים שלהם.

"יישומים מניעים עסקים וארגונים מקבלים החלטות בתחום מערכות המידע המבוססות על הצרכים של היישומים, דבר שמוביל רבים למנף את הפלטפורמות הרב-ענניות," מסבירה בורוביק.

"בזמן שסביבות רב ענניות מציעות יתרונות רבים במונחים של מהירות, יכולת גידול וגמישות, האתגרים כוללים אספקת אבטחת מידע עקבית בכל העננים, הגנה על יישומים ממגוון של איומים והשגת נראות לתוך תקינות היישום".

שירותי יישומים הם ה- gateway לעתיד

דוח SOAD מדווח כי בממוצע, ארגונים באזור EMEA ממנפים 15 שירותי יישומים שונים על מנת לשמור על היישומים שלהם מהירים, בטוחים וזמינים.

אבטחה היא עדיין שירות היישומים החשוב ביותר ב- EMEA (44%, ביחס ל- 39% גלובלית). מעניין לציין כי ככל שארגוני מערכות המידע מתכוננים לכלכלה הדיגיטלית, שירותי gateway מתחילים להופיע כ"חובה". צמרת שירותי ה- gateway ב- EMEA כוללת IoT (34%), SDN (32%), API (32%( u- HTTP/2 (28%).

האתגרים העיקריים באבטחת שירותי יישומים כוללים עליה בתחכום ההתקפות (42%), עובדים שאינם מעריכים נכון את ההשפעה של אי ציות למדיניות באבטחה (41%), עליה במורכבות פתרונות אבטחת המידע (29%), אבטחת יישומי מובייל (35%) וחוסר בכישורי אבטחת מערכות המידע (28%).

"על ידי אימוץ ארכיטקטורות יישומים מודרניות, מודלים של ענן וטווח רחב של התקנים, ארגונים ב- EMEA שואפים להוון את הכלכלה הדיגיטלית," אמרה בורוביק.

"תכניות הפריסה ל- gateway מראות כי המשיבים שמים במקום הנכון את הטכנולוגיות והכלים שהם צריכים על מנת לנוע קדימה לעתיד שהופך יותר דיגיטלי".

אוטומציה ותזמור: במלוא הקיטור קדימה

מחלקות מערכות המידע ב- EMEA מאמצות אפשרות תכנות (programmability)וסטנדרטיזציה בתוך האוטומציה וסביבות התזמור שלהן. שלושה מכל ארבעה משיבים (75%) מצהירים כי השימוש באוטומציה בתפעול תשתית מערכות המידע הוא חשוב "במידה מסוימת" או "מאד". הרוב (72%) משתמשים באוטומציה על מנת להשיג IT רזה יותר עם יעד לצמצם OpEx, בעוד כמעט מחצית (48%) מעוניינים לגדול על מנת לעמוד בדרישות.

"כאשר הלחץ מה- Dev & Ops עולה, הודות לשימוש גובר בקונטיינרים ואימוץ הענן, IT מסורתי מאמץ אפשרויות תכנות על מנת לאפשר אוטומציה ותזמור שנחוצים על מנת להצליח," מוספיה בורוביק.

"יחד עם זאת, ארגונים שמבקשים להפיק את המיטב ממערכות המידע דרך אוטומציה ותזמור, צריכים לבצע סטנדרטיזציה לפני שהם מתקדמים במהירות קדימה".

 

##

1 למעלה מ- 3,000 מומחי מערכות מידע, רשת, יישומים ואבטחת מידע מסביב לעולם (645 מאזור EMEA) הכריעו בנושאי אספקת יישומים הנעים החל מענן פרטי וציבורי ואימוץ סביבות רב ענניות, דרך אתגרי אבטחת המידע, אוטומציה, תזמור וכלה בעתיד שירותי היישומים בארגון. מענה לסקר הגיע מכל רחבי העולם, מתעשיות שונות דוגמות ממשלה, שירותים פיננסיים, טכנולוגיה וחינוך. תפקידי המשיבים נעו החל מתשתיות, דרך אבטחת מידע, פיתוח יישומים, DevOps וכלה בתפקידי ניהול בכירים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איריס וינשטיין


 


מאמרים נוספים מאת איריס וינשטיין
 
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist באירופה המזרח התיכון ואפריקה
חברת F5 ממנה את ארז הסה ל- Sales Specialist EMEA. במסגרת תפקידו יהיה הסה אחראי על מכירת פתרון ה-Distributed Cloud, פתרון הSAAS - והסקיוריטי של F5 , בשיתוף עם אנשי מכירות ושותפים עסקיים של F5 ברוב מדינות EMEA על מנת לאתר, למצב ולמקד את פתרון הענן של F5 ללקוחות חדשים וקיימים של החברה.

חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח, חתמה על הסכם שותפות עם COMMITלשוק הישראלי
חברת Snyk , המובילה העולמית לאבטחת פלטפורמות פיתוח , חתמה על הסכם שותפות עם COMMIT. הסכם זה יאפשר ללקוחות COMMIT להנות מפלטפורמת אבטחה המיועדת למפתחים וישמש גם את הפעילות הענפה, של זרוע הפיתוח במיקור חוץ, שלה.

שלמה יונה מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון
שלמה יונה (51), מונה למנהל החטיבה העסקית של F5 בישראל ויוון. במסגרת תפקידו יוביל יונה את קבוצת המכירות ללקוחות אנטרפרייז ולארגונים מובילים בעולמות הטלקו, ההייטק והבריאות. בין היתר, ינהל יונה את צוותי המכירות בענפים אלו ויפעל להעמקת פתרונות החברה ולפיתוח שווקים חדשים, כמו גם לקידום פתרונות טכנולוגיים חדשים באזור.

אביב ששוני מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין
אביב ששוני (49, נ+4), מונה למנהל החטיבה הביטחונית והציבורית של F5 בישראל וקפריסין. במסגרת תפקידו ששוני יפעל להעמקת הפעילות והגדלת המכירות באזור. בנוסף, ששוני יהיה מנוי על גיבוש תכנית אסטרטגית להרחבת פעילות החברה ומערך המכירות בקפריסין ויישומה, תוך יצירת ערוצי שיווק חדשים והעמקת ערוצים קיימים, וקידום יוזמות לפיתוח שותפים מקומיים.

חברת F5 מספקת טכנולוגיה לצמצום עלויות ושיפור ביצועים באמצעות תמיכה בפרויקט טלמטריה בקוד פתוח
חברת F5 (NASDAQ: FFIV) מכריזה על המשך תמיכתה ב-OpenTelemetry של Cloud Native Computing Foundation - מסגרת קוד פתוח, המספקת כלים סטנדרטיים להפקה וייצוא של נתוני טלמטריה, המסייעים לנתח טוב יותר ביצועים ופעילות של פתרונות טכנולוגיים בסביבת מערכות המידע.

מחקר גלובלי של F5 Labs: חמישית מבקשות האימות הן זדוניות
מחקר חדש של F5 Labs חושף כי זהויות דיגיטליות הפכו לשדה קרב בזירת הסייבר, כאשר חמישית מבקשות האימות מגיעות ממערכות אוטומטיות זדוניות. דוח 2023 Identity Threat Report: The Unpatchablesניתח 320 מיליארד טרנזקציות של נתונים, המתרחשות במערכות של 159 ארגונים בין מרץ 2022 לאפריל 2023. כאשר ההתקפות אינן מיורטות, שיעור האוטומציה הממוצע, המהווה אינדיקטור להתקפות credential stuffing, עמד על 19.4%. שיעור זה ירד ביותר משני שליש, ל-6%, כאשר יורטה הפעילות הזדונית באופן יזום.

קבוצת אמן תשווק ותטמיע את פתרונות ה-ERP הענניים של Infor בישראל
קבוצת אמן חתמה על הסכם שיתוף פעולה לשיווק והטמעה של פתרונות ה-ERP הענניים של חברת Infor לארגוני תעשייה. במסגרת השותפות, קבוצת אמן תהיה אמונה על פעילות פתרונות Infor CloudSuite בישראל ותספק שירותים מקצה לקצה לארגוני תעשייה, החל משלב המכירה, דרך ביצוע פרויקטי הטמעה וכלה במתן תמיכה ושירות שוטף. ההסכם בין החברות קובע עוד כי חברת Infor תבצע לוקליזציה של הפתרונות לשפה העברית, לרגולציה ולחוקי המיסוי הישראליים.

חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית
חברת F5 משיקה מטה חדשני בישראל למחקר ופיתוח, לפעילות העסקית ולאקדמיה הטכנולוגית. המטה, הממוקם במגדל One Tower רוגובין אקרו במוקד העסקים השוקק של רמת גן, מתפרס על פני שלוש קומות בהיקף של 4,500 מ"ר. פרויקט הקמת המטה בוצע על ידי סתר אדריכלים.

מחקר של F5 חושף את דרגת הבשלות הדיגיטלית של ארגונים ביחס לקצב השינוי
מדד הבשלות הדיגיטלית, Digital Maturity Index1, הראשון של F5, כולל 300 תגובות מדוח State of Application Strategy Report לשנת 2023, שהוערכו על פי סט של שש יכולות טכניות2. תשתית, העברת אפליקציות, נתונים, הנדסת אמינות אתרים (SRE), נראות ואוטומציה, ואבטחה.

גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי אינטרנט המבוססת על פתרונות F5
גילת טלקום משיקה פלטפורמת שירותים חדשה לספקי האינטרנט הישראליים, המבוססת על הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של חברת F5. הפלטפורמה מאפשרת לספקי השירות להציע למשתמשים חבילות מוזלות, מהירות וביצועים גבוהים יותר. היקף פרויקט הטמעת פתרונות F5 בפלטפורמה של גילת מוערך במעל מיליון שקלים. הפלטפורמה סופקה בימים אלו למספר ספקי שירות גדולים ומובילים בישראל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI