דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים יעילות חזקה של תרופה פוטנציאלית של NanoViricides נצפתה במודל בעלי חיים של זיהום על ידי נגיף קורונה בבני אדם שמשתמש ב-ACE2
יעילות חזקה של תרופה פוטנציאלית של NanoViricides נצפתה במודל בעלי חיים של זיהום על ידי נגיף קורונה בבני אדם שמשתמש ב-ACE2
חיים נוי 21/05/20 |  צפיות: 2683

יעילות חזקה של תרופה פוטנציאלית של NanoViricides נצפתה במודל בעלי חיים של זיהום על ידי נגיף קורונה בבני אדם שמשתמש ב-ACE2

שלטון, קונטיקט, 20 במאי 2020, (ACCESSWIRE):

NanoViricides, Inc. (NYSE American: NNVC), מובילה בפיתוח של טיפולים מאוד יעילים נגד נגיפים המבוססים על פלטפורמת ננו תרופות, הודיעה היום שיעילות חזקה נגד זיהום על ידי נגיף קורונה שמשתמש ב-ACE2 במודל של בעלי חיים נצפתה בתרופה הפוטנציאלית שהיא מפתחת נגד SARS-CoV-2 לטיפול במגוון המחלות קוביד-19.

NanoViricides מפתחת מודל של בעל חיים לזיהום של נגיף הקורונה באמצעות hCoV-NL63 כפונדקאי ל-SARS-CoV-2, הנגיף שגורם למחלה קוביד-19. hCoV-NL63 הוא נגיף קורונה בבני אדם שמסתובב שגורם למחלה שדומה ל-SARS-CoV-2, אבל הרבה יותר קלה. שני הנגיפים משתמשים באותו קולטן, ACE2, כדי להיכנס לתא. משום שהוא גורם למחלה קלה, אפשר להשתמש ב-hCoV-NL63 בסביבות BSL2, והחברה מאמינה שהוא פונדקאי שימושי לפיתוח טיפולים נגד הזיהום של SARS-CoV-2.

במודל הזה של זיהום ישיר לריאות קטלני, בעלי החיים בכל הקבוצות פיתחו מחלת ריאות שמאוחר יותר גרמה לכשל בכמה איברים, פתולוגיה קלינית שדומה לזאת של SARS-CoV-2. הקיטון באובדן משקל הגוף ביום השביעי שימש כמדד הראשי של יעילות התרופה. חולדות הודבקו ישירות לתוך הריאות בכמויות קטלניות של חלקיקי הנגיף hCoV-NL63 ולאחר מכן קבוצות שונות טופלו בנפרד בחמש ננו תרופות קוטלות נגיפים פוטנציאליות, רמדסיביר כבקרה חיובית, והנשא כבקרה שלילית. הטיפול היה תוך ורידי באמצעות זריקה לווריד הזנב פעם ביום במשך חמישה ימים, פרט למקרה של רמדסיביר שבו זה היה באמצעות זריקה לווריד הזנב פעמיים ביום.

בעלי חיים שטופלו בחמישה ננו קוטלי נגיפים שונים הראו אובדן משקל גוף מוקטן משמעותית. אובדן משקל הגוף היה רק 3.9% בננו קוטל נגיפים הפוטנציאלי הטוב ביותר, ועד ל-11.2% אצל האחד הכי פחות יעיל פוטנציאלית, בהשוואה ל-20% בקבוצת בקרה שטופלה בנשא, בבעלי חיים נקבות (n=5 בכל אחת מהקבוצות). גם בעלי חיים זכרים שטופלו באותם ננו קוטלי נגיפים הראו אובדן משקל גוף מוקטן משמעותית. אובדן משקל הגוף אצל בעלי חיים זכרים היה 8.0% בננו קוטל נגיפים הפוטנציאלי הטוב ביותר, ועד ל-10.9% אצל האחד הכי פחות יעיל פוטנציאלית, בהשוואה ל-25% בקבוצת בקרה שטופלה בנשא (n=5 בכל אחת מהקבוצות). לשם השוואה, הטיפול ברמדסיביר גרם לאובדן משקל גוף של 15.2% בנקבות ו-18.6% בזכרים במחקר הזה (ראו להלן). מספרים קטנים יותר משמעם פחות אובדן במשקל הגוף בהשוואה למשקל הגוף ההתחלתי בקבוצה, והם מצביעים על יעילות רבה יותר של התרופה.

היעילות החזקה של הננו תרופות קוטלות נגיפים הפוטנציאליות במודל הזה עולה בקנה אחד עם היעילות שנצפתה במחקרים של תרביות תאים נגד זיהום של hCoV-NL63, ששימש במחקר הזה, ונגד hCoV-229E, נגיף קורונה אחר שמסתובב, שמשתמש בקולטן שונה בבירור, APN.

לכן המחקר הזה מחזק את היעילות הקודמת בתרביות תאים שדיווחה החברה ונותן ביטחון לחברה שאפשר לצפות שהתוצאה של הננו תרופות קוטלות נגיפים הפוטנציאליות האלה יכולה להיות תרופה פוטנציאלית קלינית שישתמשו בה בניסויים קליניים בבני אדם.

החברה מאמינה שהעובדה שהננו תרופות קוטלות נגיפים הפוטנציאליות האלה נגד נגיף הקורונה מאוד יעילות נגד שני נגיפי קורונה שונים בבירור שמשתמשים בקולטני תאים שונים מאוד משמעותית. ספציפית, היא מספקת בסיס הגיוני למדענים בהצביעה על כך שאפילו אם נגיף הקורונה SARS-CoV-2 יעבור מוטציות, אפשר לצפות שהננו תרופות קוטלות נגיפים ימשיכו להיות יעילות.

חשוב לציין שננו תרופות קוטלות נגיפים מתוכננות לפעול באמצעות מגנון פעולה חדשני, ולוכדות את חלקיקי הנגיף כמו שפרח הדיונאה לוכד חרקים. נוגדנים, לעומת זאת, רק מתייגים את הנגיף כדי שרכיבים אחרים של מערכת החיסון יטפלו בו. ידוע בבירור שהמערכת החיסונית לא מתפקדת היטב לפחות אצל חולי קוביד-19 קשים.

החברה מאמינה שהננו תרופות קוטלות נגיפים הפוטנציאליות האלה פוטנציאלית טובות יותר מפביפירביר, על סמך מחקרים בתרביות תאים וייתכן שהן טובות יותר מרמדסיביר על סמך התוצאות של המחקר הזה, עם זאת מסקנה סופית כזאת אי אפשר להסיק. פביפירביר דרך הפה ועירוי של רמדסיביר הן שתי תרופות נגד נגיפים שנמצאות בניסויים קליניים לטיפול בקוביד-19.

לפני הגשת בקשה לניסויים קליניים בבני אדם, NanoViricides מתכננת לערוך מחקרים כדי לקבוע עוד את היעילות נגד SARS-CoV-2, לבצע מחקרי פיתוח תרופות של בטיחות/ רעילות, ולבקש פגישת קדם IND עם מינהל המזון והתרופות של ארה"ב לקבלת הנחיות רגולציה.

נגיף הקורונה בבני אדם NL63 (hCoV-NL63) משתמש באותו הקולטן ACE2 כמו SARS-CoV-2 שגורם לקוביד-19. גם מבחינת הפתולוגיה הקלינית שלו וגם מבחינת השימוש בקולטן, ידוע שהוא מאוד דומה ל-SARS-CoV-2, פרט לכל שהוא הרבה יותר מתון. לכן החברה מאמינה ש-hCoV-NL63 הוא מודל פונדקאי טוב לטיפולים שמפתחים נגד SARS-CoV-2. אפשר לחקור את hCoV-NL63 במעבדת BSL2 ואילו SARS-CoV-2 מחייב כעת מתקן BSL3 או BSL4.

ההבדל הבולט באובדן המשקל בין שני המינים במודל בעלי החיים הזה היה ראוי לציון. דווח בהרחבה שלגברים יש סבירות גדולה יותר לסבול מזיהום חמור ומוות מ-SARS-CoV-2 מאשר נשים במגיפה הנוכחית. התכונה הזאת שוכפלה במחקר שלנו במודלים של בעלי חיים וזה מצביע על כך שהבדלים במין הביולוגי הם הגורם להבדלים בחומרת הזיהום שנגרם על ידי נגיף הקורונה שמשתמש בקולטן ACE2.

נראה שהקולטנים השונים שבהם משתמשים נגיפי קורונה שונים שייכים למשפחה הרחבה של פרוטאזי סרין שקשורים לממברנות. כמשפחה, יש להם כמה תכונות מבניות משותפות. הייחודיות של המצעים שלהם מוכתבת על ידי שאריות ספציפיות של חומצות אמיניות והמיקומים שלהן. אבל נראה שנגיפי קורונה לא מחדירים לתוך אתרי המצע הספציפיים בקולטנים שלהם כפי שאפשר להסיק באופן כללי מהידע הזמין המוגבל על האינטראקציות האלה. NanoViricides מאמינה שזה איפשר לחברה לפתח ליגנדים קושרי נגיפים שמחקים קולטנים שיש להם יעילות רחבת טווח נגד נגיפי קורונה רבים שמשתמשים בקולטנים שונים.

ידוע ש-hCoV-NL63 גורם לזיהומים חמורים בדרכי הנשימה התחתונות בילדים קטנים שגורמים לאשפוז שלהם. התסמינים בדרך כלל פחות חמורים מאשר SARS-CoV-2 אבל דומים. ברוב המקרים, hCoV-NL63 גורם למחלה קלה יחסית, שלעיתים קרובות קשורה לאסכרה, דלקת הסימפונות ומחלה בדרכי הנשימה התחתונות בילדים, ונחשבת כגורמת לכמה מסוגי ההצטננות הנפוצים במבוגרים. לכן, הביטוי הקליני לזיהום של hCoV-NL63 בחולים צעירים דומה לזה של SARS-CoV-2, אם כי הרבה פחות חמור. SARS-CoV-2 גורם למחלות דומות מבחינה קלינית בצורות קלות יותר אצל רוב החולים, אבל למחלה מתונה עד חמורה שמחייבת אשפוז בכ-15-20% מהאנשים שנדבקו. התכונות הדומות האלה רומזות על כך ש-hCoV-NL63 יהיה מודל סביר של נגיף למחקרים נגד נגיפים בתרביות תאים ובבעלי חיים בסביבת BSL2 במהלך הפיתוח של תרופה נגד נגיפים לטיפול ב-SARS-CoV-2.

אודותNanoViricides

NanoViricides, Inc. (www.nanoviricides.com) היא חברה בשלב הפיתוח שיוצרת ננו חומרים למטרות מיוחדות לטיפולים נגד נגיפים. התרופות הפוטנציאליות החדשניות של החברה מהסוג nanoviricide® מתוכננות לתקוף ספציפית חלקיקי נגיפים במעטפת ולפרק אותם. התרופה הפוטנציאלית המובילה שלנו היא NV-HHV-101 עם ההתוויה הראשונה שלה כמשחת עור מקומית לטיפול בפריחה של שלבקת חוגרת. החברה גם מפתחת תרופות נגד כמה מחלות נגיפיות כולל הרפס של הפה ואיברי המין, מחלות נגיפיות של העין כוללEKCו-herpes keratitis, שפעת החזירים H1N1, שפעת העופות H5N1, שפעת עונתית, HIV, הפטיטיס C, כלבת, קדחת דנגי ונגיף האבולה, בין היתר. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על רישיונות תחום רחבים, בלעדיים וניתנים לרישוי משנה לתרופות שפותחו בתחומים האלה מ-TheraCour Pharma, Inc.. לחברה אין כעת רישיון לתחום נגיף הקורונה, אבל TheraCour לא סירבה להעניק רישיונות כלשהם לחברה. החברה בדרך כלל מתחילת את תהליך קבלת הרישיון רק אחרי הוכחת היעילות של תרופות פוטנציאליות מסוימות בשלב המיטוב.

אנשי קשר

NanoViricides, Inc.
[email protected]

איש קשר ליחסי ציבור:
MJ Clyburn
TraDigital IR

[email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית ACCESSWIRE


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
EBC Financial Group (Cayman) Limited קיבלה רישיון רגולטורי מלא מהרשות המוניטרית של איי קיימן (CIMA)
EBC Financial Group מחזקת את נוכחותה הגלובלית עם רישיון CIMA מלא, ומדגישה את מחויבות הקבוצה לתקנים רגולטוריים גלובליים מחמירים

נפתחה עכשיו למועמדויות: המהדורה הראשונה של פרסי Stevie® למצוינות טכנולוגית
המהדורה החדשה ביותר של פרסי העסקים המובילים בעולם תחגוג הישגים הקשורים לטכנולוגיה ברחבי העולם

Fetch.ai, Ocean Protocol ו-SingularityNET מתאחדות ליצירת ברית הבינה המלאכותית
חלוצות הבינה המלאכותית מאחדות כוחות ליצירת חלופה מבוזרת לפרויקטים קיימים של בינה מלאכותית הנשלטים על ידי חברות ה-Big Tech

MidOcean Energy מבית EIG משלימה את רכישת הזכויות של Tokyo Gas בפורטפוליו פרויקטי LNG משולב באוסטרליה
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם שהוכרז בעבר לרכישת הזכויות של Tokyo Gas Co., Ltd ("Tokyo Gas") בפורטפוליו של פרויקטי LNG משולבים באוסטרליה.

Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI