דף הבית אינטרנט והחיים ברשת עיצוב אתרים מדריך מקוצר להקמת אתר אינטרנט עסקי
מדריך מקוצר להקמת אתר אינטרנט עסקי
אמיר לוי 18/08/09 |  צפיות: 2339

נתחיל בכמה מיתוסים נפוצים ביחס להקמת אתר אינטרנט שנתקלנו בהם:

"אני עסק חדש - זה מוקדם מידי בשבילי להקים אתר אינטרנט"
בדיוק להיפך! עסק מתחיל חייב לצמצם השקעות ולהגיע ליחס עלות / תועלת האפקטיבי ביותר בהוצאות הפרסום שלו (ההוצאה המרכזית והחשובה ביותר בשלבי העסק הראשונים). שילוב נכון בין אתר אינטרנט ומדיות פרסום נוספות (עיתונות, עיתונות מקומית, יחסי ציבור וכדומה) כאשר הפרסומים האחרים משמשים כמובילים אל אתר האינטרנט למידע מקיף ומעודכן על הפעילות שלכם הוכח כפרסום היעיל ביותר לעסק המתחיל.

"כרגע אין לי מספיק חומרים לאתר, אולי בהמשך..."
הקמת אתר אינטרנט אינה דומה להכנת ברושורה מודפסת, באינטרנט ניתן להוסיף ולגרוע תכנים בכל רגע נתון, צריך להתחיל אפילו עם מספר קטן של עמודים ולבנות לוח זמנים קבוע לעדכון האתר (מומלץ לפחות אחת לשבוע להקדיש כארבע שעות לעדכון תכנים) ומהר מאוד תופתעו לגלות כיצד האתר שלכם צמח וגדל...

"בשביל מה אני צריך את זה..."
לפי השאלה, כנראה שגרת במאדים בעשר השנים האחרונות... האינטרנט היום הוא כלי מרכזי בכל בית ועסק, המדיה האינטראקטיבית, התוססת והדינמית הזו מחכה רק לך - אם אתה לא שם, אתה לא קיים...

"היה לי אתר ולא יצא לי מזה כלום.. חבל על הכסף"
יש כאלה הנוטים לחשוב שאתר האינטרנט שלהם צריך להיות מעין "מודעה" - תמונה, כמה מילים ופרטי התקשרות וזהו... אחרים נוטים לחשוב שאתר האינטרנט צריך להיות כמו פרסומת בטלויזיה ומשקיעים באפקטים מרהיבים ללא תוכן עדכני ומפורט... כדאי לזכור, באינטרנט התוכן הוא המלך! פירוטכניקה מרהיבה היא נחמדה אבל אין לה שום משמעות ברשת.. ככל שאתר האינטרנט שלכם יהיה עשיר בתכנים עדכניים ומפורטים בתחום שבו אתם עוסקים כך האפקטיביות שלו תגדל.

אז מה צריך לדעת לפני שניגשים להקמת אתר באינטרנט?

שימוש במחשב... תופתעו לגלות כמה אנשים אינם יודעים להשתמש במחשב - אל תתחילו בתהליך הקמת האתר שלכם לפני שרכשתם מיומנות בסיסית בשימוש בחלונות, דפדפן האינטרנט ותוכנת הדואר האלקטרוני - מומלץ מאוד גם ללמוד לעבוד עם מעבד תמלילים כמו וורד או אופן אופיס (תחליף חינמי ומצויין לאופיס של מייקרוסופט), אל תלדגו על שלב הלמידה הבסיסי וכדאי לשקול קורס מסודר.

שימוש באינטרנט... איך מתחברים לרשת, איך מושכים דואר אלקטרוני, איך מוצאים בגוגל.... דרך פיתוח המיומנות בשימוש באינטרנט והכרת הסביבה שבה האתר שלכם עומד "לגור" תוכלו לגבש אתר אינטרנט מוצלח יותר בעתיד.

איך מתחילים בכלל?

אחרי שלמדתם מיומנות בסיסית בשימוש במחשב ובאינטרנט ו"חרשתם" את הרשת הגיע הזמן לחשוב על האתר שלכם, קחו נייר ועיפרון (מופתעים? תשמחו לגלות שכמה מהאתרים הגדולים התחילו בדיוק כך עם נייר ועיפרון...) ורשמו בסדר אקראי את ראשי הפרקים המרכזיים באתר שלכם, נסו לפרט ואל תחסכו במילים (האינטרנט הוא בראש ובראשונה מדיה של טקסטים).

בשלב השני נסו לארגן את ראשי הפרקים לפי סדר החשיבות שלהם ונסו להפוך חלק מראשי הפרקים לתתי נושאים של ראש פרק אחר, בסופו של דבר אתם צריכים לקבל "עץ" של ראשי פרקים ותתי נושאים שיהווה את הבסיס לאתר האינטרנט שלכם.

בשלב הבא הכינו דף נייר עבור כל אחד מתתי הנושאים, רשמו את הכותרת למעלה ובעמוד עצמו רשמו לעצמכם תזכורות לטקסטים שצריך להכין ובאיזה תמונות / סמלים / איורים תרצו להשתמש. קחו לעצמכם את הזמן, הוסיפו ומחקו רעיונות עד שתהיו מגובשים עם הרשימה.

בשלב הבא בהכנה יש להחליט על שלבי ההקמה של האתר מבחינת היכולת שלכם לספק את התכנים, בחרו את מה שהכי חשוב מבחינתכם וצמצמו את הרשימה המלאה למספר נושאים שאיתם תוכלו לפתוח את האתר, בהמשך ואחרי שהאתר החדש שלכם יעלה לרשת תוכלו לבנות לוח זמנים מסודר להוספת שאר התכנים ב"עץ" שתכננתם.

בשלב האחרון בהכנות להקמת האתר החדש שלכם יש להגדיר את המשובים שהייתם רוצים לקבל מהגולשים באתר (הזמנות לשירות או המוצר שאתם מספקים, הצטרפות מועדון הלקוחות שלכם, בקשות למידע נוסף וכו') וחשוב לא פחות איזה ערך מוסף תרצו לספק לגולשים (קובץ להורדה, תוכנה להורדה, קישורים מעניינים וכו').

אילו אפשרויות עומדות לרשותי להקמת אתר האינטרנט שלי?

- פניה לחברה המתמחה בבניית אתרים 
- בנייה עצמית באינטרנט אצל חברה המספקת תשתית מתאימה 
- בנייה עצמית בעזרת כלים במחשב האישי והעלאתם לרשת

פניה לחברה המתמחה בהקמת אתרים תבטיח אתר אינטרנט "תפור" בדיוק למידות שלכם בעיצוב גרפי מקצועי וגם תזכו ליחס וטיפול אישיים כאשר החברה הבונה מטפלת בכל השלבים ולכם רק נותר להקליק אל האתר החדש שלכם... אופציה זו מתאימה לאנשים עסוקים במחיר עלות כספית גבוהה יחסית. 
יתרונות: אין "כאבי ראש", טיפול אישי ומקצועי, זמן הקמה קצר, בעלות על האתר 
חסרונות: מחיר יקר, תלות בגורם שלישי, חוסר גמישות בשינויי מבנה

בניה עצמית בתשתית מבוססת תבניות - בשנים האחרונות ועם ההתקדמות הטכנולוגית באינטרנט ניתן למצוא חברות המשכירות כלים לבניית אתר בשיטת "עשה זאת בעצמך" והיא מתאימה למי שיכול להקדיש זמן לעניין תוך חסכון משמעותי בעלויות כאשר החברה המאכסנת דואגת בעבור תשלום חודשי נמוך יחסית לספק את כל הכלים והמרכיבים הבסייסים ומאפשרת הרחבות והתאמות אישיות בתשלום נוסף. 
יתרונות: מחיר זול, גמישות במבנה, אין תלות בצד שלישי 
חסרונות: עיצוב בסיסי ותבניתי, תוספות יקרות, שכירות ולא בעלות (לא ניתן להעביר)

בניה עצמית בעזרת כלים במחשב האישי - מאפשרת שליטה מדוייקת באתר שלכם ובמחיר זול מאוד יחסית כאשר אתם צריכים לדאוג גם למרכיבים שונים כגון אכסון האתר ובנוסף תצטרכו לקנות את העיצוב הגרפי בנפרד. אופציה זו מתאימה לכאלו המתמצאים היטב במחשב וברשת האינטרנט. 
יתרונות: זול מאוד, שליטה מדוייקת 
חסרונות: עבודה עם ספקים שונים, מחייב מומחיות (פניה לעזרת מומחה במקרה הצורך היא יקרה מאוד)

לא משנה באיזו אופציה תבחרו, תהליך העבודה דומה בכל המקרים ותכנון מקדים בעזרת הנייר והעיפרון כפי שתואר בסעיף הקודם יאפשר לכם התקדמות מהירה עם כל אחת מהאפשרויות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אמיר לוי

אמיר לוי
FastWeb2 (עידן-הדלי)
פיתוח ובניית אתרים
077-7069393

http://fastweb2.com



 


מאמרים נוספים מאת אמיר לוי
 
מדריך מקוצר להקמת אתר אינטרנט עסקי
לאורך השנים למדתי כי רבים העומדים בפני הקמת אתר אינטרנט עסקי “קופצים למים” ללא הכנה מתאימה, במאמר זה אנסה לשבור כמה מיתוסים ולהציע טיפים מועילים לתהליך הקמת האתר החדש שלכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI