דף הבית חינוך ולימודים לימודי שפות לימודי אנגלית עסקית בוולסטריט - היום, יותר מאי פעם!
לימודי אנגלית עסקית בוולסטריט - היום, יותר מאי פעם!
לימודי אנגלית עם שיר 26/08/09 |  צפיות: 3178

צריך אנגלית לעסקים או לעבודה בחו"ל?

המציאות של ימי מיתון ארוכים שפגעה בענף ההיי טק בישראל יוצרת הזדמנויות לבעלי ידע מקצועיים ומוכשרים במקומות בעולם בהם דווקא ידע זה חסר. אין זה סוד כי בישראל נצבר ידע רב וברמה גבוהה במקצועות שונים, ולא רק בטכנולוגיות אלא גם במקצועות שנקנו בצבא, באבטחה, בהדרכה וכדומה.

אם מצאת עבודה בחו"ל ואין בפיך אנגלית עסקית יש שתי אפשרויות. האחת היא שאתה נוסע מיד ואין לך זמן. את האנגלית כבר תשפר בחו"ל, וזה בסדר, אם מדובר בעבודה לצעירים, במכירות של מוצרים פשוטים. האפשרות האחרת היא שאתה לקראת עבודה בחו"ל שדורשת ממך מיומנויות תקשורת גבוהות מאוד והבנה או הסברה של דברים מורכבים. אם כן, ייתכן שתצטרך קורס אנגלית מזורז - תלוי בזמן העומד לרשותך - אבל הקורס הזה צריך להכין אותך לעבודה שעליך לעשות. אסביר מדוע ואיך:

מהי אנגלית עסקית?

לעומת שפה שבה אתה לומד מילים, ביטויים ודקדוק, הרי אנגלית לעסקים היא עולם בפני עצמו. היא תלוית תרבות ומכילה ידע בכלכלה עולמית, במגמות עכשוויות בכלכלה ובמסחר הבינלאומי. העולם הזה אומר הרבה תקשורת הדורשת היכרות עם מחוות וגם הבנה אמיתית של ביטויים. ניחוש במבחן באנגלית זה בסדר אבל בעולם העסקים הדבר עלול לגרום למבוכה ולהסב תוצאות לכיוון הלא רצוי כל כך.

מה מקנה לך אנגלית עסקית?

לימוד אנגלית עסקית מקנה לך שייכות ועוצמה במקום שאתה נמצא, הן אם זאת עבודת שיווק בהודו (בה האנגלית היא שפה רשמית) והן אם זאת קריאה של תוכנית בניין באפריקה (גם בכמה מארצותיה האנגלית היא שפה רשמית). ידיעת השפה מביאה עמה כישורים חברתיים, כישורי משא ומתן בלא רגש נחיתות מול העמית למו"מ, שליטה בחומר המובא לפניך ודיוק במסרים שאתה רוצה למסור.

איך משיגים אנגלית לעסקים?

בבית ספר לאנגלית שיש בו קורסים - ולא רק אחד - לאנגלית עסקית, לפי רמתך ומטרתך. הקורס חייב לתת לך כלים שימושיים ולא כל כך כללי דקדוק. בעסקים יש ממרות, ראשי תיבות ודימויים שחייבים להכיר, כי אי אפשר להבין אותם אינטואיטיבית. קורס טוב מלמד את כל אלה ומבחין בין הכישורים הניתנים לך לצורך הבנה וביטוי בעל פה, כלומר שיחות עסקים, ובין אלה  שבכתב, כלומר, קודים וכלים המקובלים בתכתובת עסקית ובעת העברת מידע עסקי.

מה זה FAQ?

בתכתובות מייל עסקיות נוהגים להשתמש בקיצורים. למשל, ראשי התיבות FAQ = Frequently Asked Questions הן ביטוי אינטרנטי שמשמעו קובץ של תשובות לשאלות שכיחות בנושא כלשהו. ואילו הביטוי  FYI אומר for your information, כלומר, לידיעתך. כמה פשוט - ככה חשוב להכיר. לעומת זה, ETA הן ראשי התיבות של Estimated Time of Arrival. אמנם המונח לקוח מעולם התעופה, בהקשר של זמן הגעה משוער של טיסות, אבל כשמשתמשים בביטוי הזה בעסקים בארה"ב הכוונה היא לזמן משוער של סיום עבודה או פרויקט. באנגליה בדרך כלל לא יבינו כך את ראשי התיבות.

איך ללמוד אנגלית לעסקים?

קורס אנגלית טוב מציע, קודם כול, מורה טוב שיש לו ידע רלוונטי לתחום המקצועי שלך. הקורס צריך לכלול משימות שיח של אחד על אחד או על שניים-שלושה - לא הרבה יותר, ולתרגל מצבים עסקיים ומצבים בעבודה. כמו-כן ייתן הקורס את כללי התכתובת העסקית הנהוגים במקומות שונים בעולם כן וכללי התנהגות אחרים הקשורים לביטוי שפתי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לימודי אנגלית עם שיר


 


מאמרים נוספים מאת לימודי אנגלית עם שיר
 
לימודי אנגלית עסקית בוולסטריט - היום, יותר מאי פעם!
בעידן הכפר הגלובלי, השפה האנגלית לא יכלה להיות נחוצה יותר, בפרט כאשר מדובר בשפה אנגלית עסקית. הדיאלוג העסקי מאוד שונה בשפה האנגלית, מזה שהכרנו במסגרת הלימודים בבית הספר התיכון. למעשה, מדובר באינספור ניואנסים ייחודיים של אנגלית לעסקים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI