דף הבית עסקים יבוא ויצוא אישור יבוא ציוד רפואי
אישור יבוא ציוד רפואי
פורטל לבית 20/06/21 |  צפיות: 4013

יבוא של מוצרים לרוב דורשת את אישור אגף המכס אך שמדובר בציוד או מיכשור רפואי יש צורך באישור אמ"ר. אמ"ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) הינו אגף העוסק ברישום אביזרים ומכשירים רפואיים במדינת ישראל, האחראי בין היתר על מתן היתרי יבוא מסוגים שונים לאביזרים ומכשירים רפואיים, הנפקת מסמכים המסייעים ליצוא אמ"ר, ומעקב אחר שיווק אמ"ר.


אגף ציוד רפואי הוקם תחילה כיחידה לאמ"ר בשנת 1993. כיום האגף פעיל במסגרות מקצועיות שונות במשרד הבריאות (פורום מכשירים רפואיים מיוחדים, ועדות להכללת אמ"ר בסל שירותי הבריאות ועוד) וכן במסגרות חיצוניות למשרד (ועדות תקינה במכון התקנים הישראלי, ועדות בין-משרדיות בתחומי הקרינה) ועוד.  

פנקס האמ"ר

אגף אמ"ר הקים מאגר הכולל את כל האביזרים והמכשירים הרפואיים, על מנת להקל על היבואנים, במאגר ניתן למצוא את כל האביזרים והמכשירים שאושרו בידי האגף.   ההגדרה של ציוד רפואי הינו:" מכשיר, אביזר, תוכנה, חומר כימי, מוצר ביולוגי או ביוטכנולוגי, המשמש בטיפול, או הנדרש לצורך פעולתו של מכשיר או אביזר המשמש לטיפול, ושאינו מיועד בעיקרו לפעול על גוף האדם כאמצעי תרופתי". הגישה למאגר הינה פתוחה לציבור. עם זאת, חשוב לציין כי המידע המופיע במאגר אינו מלא. ונרשם כי משרד הבריאות עושה מאמץ להשלימו ולעדכנו בהתאם לקיים.

אגף אמ"ר מנפיק למכשירים ואביזרים רפואיים ארבעה סוגים שונים של אישורים:

אישור אמ"ר - רישום בפנקס האביזרים של אמ"ר – אישור ורישום המוצר או האביזר הרפואי בפנקס אמ"ר של משרד הבריאות. הרישום מאפשר את מכירתו לקהל היעד שהוגדר בגוף האישור בלבד. ויש לחדש את האישור אחת לתקופה.

אישור מכירה חופשית (Free Sale Certificate) – אישור ממשרד הבריאות שמכיר את המוצר, המאפשר לייצא לחו"ל.

אישור יבוא חד פעמי – במקרים שרוצים לייבא מכשיר או מוצר רפואי אשר אין עליו צו יבוא חופשי וניתן לקבל אישור חד פעמי כנגד קבלה ספציפית.

אישור יבוא לפי צו יבוא חופשי – אישור שניתן עבור יבוא שנתי, האישור מאפשר הכנסת אביזר רפואי או מוצר רפואי באופן  חופשי במהלך אותה השנה. אישור זה יש  לחדש כל תחילת שנה קלנדרית.

הליך רישום- אישור אמ"ר

יבוא של ציוד רפואי בארץ מחייב לרשום באגף אמ"ר של משרד הבריאות.  מדובר בתהליך מורכב הדורש לא פעם סיוע מקצועי לאורך התהליך. לרוב מדובר בתהליך ארוך הדורש מיומנות, ידע בתחום, והכרות עם הנהלים המורכבים מרגולציה של עשרות סעיפים לכל אביזר או ציוד רפואי. חוסר של מסמך או תיעוד לא נכון שלא לפי דרישות משרד הבריאות עלול לעצור את התהליך ולהביא לעיכוב קבלת האישור. כמו כן, גם לאחר קבלת האישור יש לבצע חידוש תקופתי מעת לעת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

הליך אישור אמ"ר כולל הגשת מסמכים שונים מהיצרן ומהיבואן, והגשתם לאמ"ר.  בהתאם לצורך יבקש משרד הבריאות חומר משלים, כגון, תעודות בדיקה ממכוני הסמכה, תיעוד, תעודות איכות של היצרן לכל אצווה של מוצר, נתונים משלימים, נתונים עסקיים לצורך סיווג המוצר הרפואי. בתום בדיקה מדוקדקת מוענק אישור אמ"ר. האישור יכלול את ההתוויה לשיווק המוצר בהתאם לאישור וההנחיות המופרטות בו.

אנו בחרמון מעניקים שירות וליווי ללקוחות המבקשים להגיש בקשה לרישום אמ"ר לציוד רפואי אותו אתם מעוניינים לייבא.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

  פורטל לבית

פורטל לבית, הפורטל הגדול לכל השירותים ואנשי המקצוע לבית. רהיטים, אמבטיות, מטבחים, טכנאים, אדריכאלים, סורגים, פרגולות, תריסים, שער חשמלי , פרקטים, הסקה ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת פורטל לבית
 
יעוץ זוגי בכפר סא
זוגיות טובה היא זוגיות ששני בני הזוג מרגישים בה בנוחות, לכל זוג יכולה להתאים זוגיות שונה. ולכן חשוב להבין כיצד נתפסת בעיניכם זוגיות טובה. ובדומה לכך חשוב לצין שלא כל הנוצץ זהב . לעיתים בדמיון שלנו אנו רוצים מציאות זוגית אחרת, מפרגנת אוהבת, מפרגנת, מלאת תשוקה – כל מה שחסר לנו בזוגיות הנוכחית. האמנם?

תקנים צבאיים
09/10/22 | תעשייה
ציוד צבאי תמיד נחשב לציוד שעומד בתקנים מחמירים של הצבא, ולכן, גם בתחום האזרחי לא פעם יש דרישה לתקנים התואמים לתקינה הצבאית. לרוב הציוד נמצא בסביבות לחימה מגוונות, ציוד ומכשור אלקטרוני שעומד בפני מזג אוויר קיצוני, ציוד המופעל לאורך זמן ולא ייפגם בעת השימוש כגון מכשור מוטס, ציוד קרקע, מכשור מחשבים, ציוד הגנה וכו '

אישור יבוא ציוד רפואי
אישור רישום בפנקס האביזרים של אמ"ר – אישור ורישום המוצר או האביזר הרפואי בפנקס אמ"ר של משרד הבריאות. הרישום מאפשר את מכירתו לקהל היעד שהוגדר בגוף האישור בלבד. ויש לחדש את האישור אחת לתקופה.

שלבים בדרך לרכישת דירה מקבלן
19/01/21 | נדל"ן
מעוניינים לקנות דירה חדשה מקבלן, מה צריך לבדוק לפני, מה כלול בחוזה וטיפים לבדיקה לפני רכישה

האם כדאי להשקיע בנדל"ן בחול?
11/01/21 | נדל"ן
האם כדאי להשקיע בנדל"ן בחו"ל או בארץ? מה לבדוק לפני שמשקיעים והאם כדאי להשקיע לבד או דרך חברה?

אחסון דירות
22/06/20 | מעבר דירה
מעבר דירה או שיפוץ דירה דורש לאחסן את הציוד של הבית לתקופה קצרה או ארוכה. שירותי אחסנה יאפשרו לכם לשמור על הרכוש שלכם ולהמשיך בשיפוץ או במעבר עד לרגע שתוכלו להחזיר את הרכוש שלכם לדירה.

דירות להשכרה
10/03/20 | נדל"ן
אם החלטתם להשקיע בתחום הנדל"ן - יש הרבה דברים שאתם צריכים לדעת וללמוד ולכן כנראה שלא הגעתם למאמר הזה במקרה. אז מה חשוב לדעת? איפה מתחילים? איפה הכי כדאי לרכוש דירה להשקעה?

ירושת מקרקעין –מנוחה ונחלה
19/11/19 | נדל"ן
אם בחר היורש הפוטנציאלי להסתלק מחלקו בירושה,הרי שלא השתנה כלום מבחינת מצבו הכלכלי רגע לפני החלטה זאת,וכך גם לעניין מצבו המיסוי-ללא שינוי.אם בחר לקבל את הירושה,סעיף 4 לחוק מיסוי מקרקעין קובע כי הורשה איננה מכירה או פעולה באיגוד

משרדים להשכרה או חללי עבודה
31/10/19 | נדל"ן
משרד או חלל עבודה, מה עדיף? מה היתרונות של כל אחד מהם ואיך לבחור מה מתאים בדיוק לעסק שלך

הקמת מועדון לקוחות
הקמת מועדון לקוחות היא הדרך הקלה והיעילה ביותר לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם ויותר מכך, להביא אותם לחזור ולרכוש מוצרים או שירותים אצלכם. הקמת מועדון לקוחות הנעשה בצורה נכונה בסופו של דבר יגדיל לכם את שורת הרווח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI