דף הבית עסקים שיווק ופרסום שווי יהלומים – זאת הערכה אמיתית
שווי יהלומים – זאת הערכה אמיתית
הדס כהן 28/02/22 |  צפיות: 2516

יהלומים, עולם שלם של יוקרה. סגנונות מעניינים, עיצובים, ותרבות אצילה. אך כמו בכל עולם של תרבות גם כאן יש צורך באנשים המתמחים בהערכת האושר הזה, והעושר כמובן. ולכן, מקצוע בו מתבצעת הערכת שווי יהלומים הוא המקצוע המבוקש ביותר בעולם התכשיטים, ובכלל.

יהלומים נרכשים במגוון סיטואציות, ולמגוון של אירועים. לפעמים סתם כדי לפנק, לפעמים לימי הולדת, ולפעמים לאירועים נוספים אישיים או ציבוריים. הם נרכשים מעוצבים בתכשיט, ואם הם נרכשים למטרה מסחרית הם נרכשים כמחצב טבעי. לא בכדי, אמרה מונרו שיהלומים הם החברים הטובים ביותר של האישה. אך אם תשאלו גברים, הם לא יכחישו זאת.

הערכה בתחום שווי יהלומים היא מומחיות מאד מדויקת. מדובר בתחום שיש ללמוד אותו על בוריו ועל מנת להתמקצע בו חייב שיהיה נסיון, אמינות גבוהה וכמובן גם וותק. הערכת שווי יהלומים מתקיימת לפי פרמטרים מסוימים.

הערכות עבור שווי יהלומים מתקיימות על מספר כללים גלובליים שידועים וחייבים להיות ברורים בכל בורסת יהלומים בארץ, ובעולם באופן כללי. הכללים הינם:

· CARAT – משקל היהלום נמדד על סמך כמות הקראט בו. 0.2 גרם של יהלום שווה ערך לקראט אחד.

·CLARITY – בכל יהלום קיים פגם. פגם זה יכול להיות בחלקו הפנימי של היהלום או בחלקו החיצוני. מומחי יהלומים מקפידים שמלטש יהלומים, יעשה הכל על מנת שפגמים אלו לא יראו וכך ערכם עולה.

· צבעו – מלטש יהלומים חייב להגיע לרמת שקיפות גבוהה כאשר הוא מלטש יהלום וזאת על מנת שהיהלום יהיה נוצץ וזוהר. הצבע של היהלום מתחיל בטבע ונע בין חום צהוב עד לשקוף לחלוטין.

· CUT – האופן בו חותכים את פינת היהלום קובע את גודל שטח הפנים של היהלום. המטרה היא פינות עגולות עד כמה שניתן ושטח פנים רחב יותר. עם הזמן התפתחה מומחיות בנושא חיתוך היהלומים, וישנן רמות חיתוך מיומנות יותר, או פחות. חיתוך איכותי קובע עד כמה היהלום יהיה נוצץ וזה כמובן מה שמעלה, או מוריד, את הערך הכספי של היהלום.

איפה אפשר לקנות יהלומים מקוריים?

שווי יהלומים נקבע בחנויות, ובבורסות היהלומים. לרוב יהלומים אמיתיים יקרים באופן משמעותי ברכישה בחנות כי ישנן עלויות מעבר לכך שהיהלום נמצא בחנות עצמה. חשוב לזכור, גם מעריך היהלומים המומחה והמקצועי גובה לא מעט כסף עבור אבחון היהלום בצורה כל כך מדויקת.

על מנת לדעת מה השווי של היהלומים, יש לבדוק במספר מקומות. חשוב לזכור את הפרמטרים שהזכרנו כאן למעלה ולא לשכוח, חשוב להשוות בין ההצעות השונות. אל תהססו להקשיב לתחושת הבטן שלכם. לרוב תחושות הבטן הן משמעותיות, ישנם לא מעט זיופים בעולם היהלומים בארץ, ובעולם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 הדס כהן


 


מאמרים נוספים מאת הדס כהן
 
שווי יהלומים
01/03/24 | חתונות
עבור רבים מאיתנו, יהלומים הם הבחירה הטבעית כאשר מתכוונים לרכוש תכשיט יוקרתי. בכדי לוודא כי אכן מדובר ביהלום איכותי, ושאנחנו מקבלים תמורה מלאה למחיר הקנייה, חשוב לבדוק את שווי היהלומים. כיצד עושים זאת בדיוק? מוזמנים לקרוא ולגלות

הערכת תכשיטים
01/03/24 | עיצוב
בין אם בחרנו לרכוש תכשיט כמתנה יוקרתית, ובין אם קיבלנו את התכשיטים בירושה, אין ספק כי מדובר בפריטים העשויים להיות שווים כסף רב. בכדי לוודא שאכן מדובר בתכשיטים כאלו, חשוב ומומלץ לקחת אותם לבדיקת הערכה מקצועית ומהימנה, שתצביע על השווי המדויק של כל תכשיט

שווי יהלומים
28/01/24 | נישואין
יהלומים הם ללא ספק הבחירה המועדפת של רבים מאיתנו במסגרת מגוון התכשיטים השונים. לצד היוקרתיות והערך הרב שיש לכל יהלום, ניתן למצוא גם לא מעט חיקויים וזיופים. אז כיצד נדע להעריך שווי יהלומים?

הערכת תכשיטים
בעולם התכשיטים ניתן למצוא מגוון נרחב של תכשיטים, כך שאין פלא שעסקאות רכישה/ מכירה של תכשיטים הן עסקאות נפוצות למדי. מאחר ומדובר בעסקה הכרוכה בהשקעה של סכומים לא מבוטלים, מומלץ יהיה לפנות לשירותי הערכת תשיטים, בכדי לוודא כי התכשיט המיועד אכן שווה את ההשקעה שלנו

שווי יהלומים
יהלומים הם בעלי מקום ייחודי בהיסטוריה, וזה כך כבר מאות שנים. מעבר ליופי המיוחד שלהם, הם גם בעלי משמעות סימבולית- יהלומים מייצגים אהבה, כוח ויוקרה. מסיבות אלה ליהלומים יש שווי גבוה, אותו מודדים דרך ארבעה קריטריונים. השילוב של ארבעתם נותנים לכם את הערך של היהלום ואת השווי שלו בהתאם. את כל אלה מודדים אנשי מקצוע בתחום היהלומים.

הערכת תכשיטים
תכשיטים קיבלו מקום של כבוד בעולמנו, ורבים בוחרים לענוד אותם - גם ליומיום וגם לאירועים מיוחדים. יש להם ערך מבחינה תרבותית ומבחינה היסטורית, והשווי שלהם בהתאם. הערכת תכשיטים היא חיונית מסיבות רבות, ואותה מבצעים אנשי מקצוע שידעו לבחון את הקריטריונים השונים.

הערכת תכשיטים. שווה השקעה
על מנת לבצע הערכת תכשיטים נכון וכדאי לגייס אנשי מקצוע בעלי ידע עשיר ומתקדם בחומרים בהם מיוצרים תכשיטים: כסף, פלטינה, זהב ועוד.. היום ניתן למצוא כמעט כל תכשיט שרק נדמיין בטווח רחב של מחירים. לצד תכשיטים שווי ערך המיוצרים מחומרי גלם משובחים קיים שוק עצום של תכשיטים שעל פניו נראים המיטב שבמיטב אבל בפועל הם מיוצרים מחומרים זולים ופשוטים.

שווי יהלומים – כי יש להם ערך רב
שווי יהלומים צריך להיעשות על ידי מביני עניין ודבר בלבד. אנשי מקצוע מיומנים, בעלי ידע וכלים. ומדוע זה חשוב? כי יש לזה ערך. האם הייתם רוצים שיהלומים שבידכם יוערכו מחצית משווים? ככל הנראה לא. ההשערה היא שתבחרו לגשת למי שייתן לכם הערכה מדויקת. לכן, בדיקה מקצועית של שווי יהלומים שווה את ההשקעה ואת הזמן.

בדיקה גיל
02/11/23 | NLP
בדיקה גיל

כיצד מתבצע אבחון שווי יהלומים?
24/09/23 | חקירות
אם חשבתם שלהביט ביהלום ולהתפאר מיופיו החיצוני זו הערכה לשוויו של יהלום אז קבלו תיקון. שוויו של יהלום נמדד על ידי פרמטרים רבים, לצד זאת, צריך לדעת להבחין כי איננו מעריכים חיקוי זול שאיננו שווה הערכה ראויה כלל. על מנת לבצע בחינת שווי יהלומים נכון להיוועץ באיש מקצוע בעל ידע נרחב בענף.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI