דף הבית אינטרנט והחיים ברשת פיתוח אתרים בניית חנות וירטואלית – איך מתחזקים אותה בצורה נכונה
בניית חנות וירטואלית – איך מתחזקים אותה בצורה נכונה
דוד כהן 17/04/22 |  צפיות: 2481
בניית חנות וירטואלית ותחזוקה נכונה שלה

הרבה פעמים כשבעלי עסקים בוחרים להקים חנות וירטואלית לעסק שלהם לצד חנות פיזית, הם מסתכלים אך ורק על הצד "החיובי" של העניין. קרי, עצם זה שהם יכולים להגדיל את מספר הלקוחות שלהם, יכולים למכור יותר מוצרים ושירותים, יכולים לספק ללקוחות שלהם אפשרות לרכוש מוצרים מבלי להגיע אל החנות באופן פיזי.

כל זה נכון ומעבר לכך, אלו בדיוק הסיבות מדוע נכון לבנות חנות וירטואלית לעסק לצד חנות פיזית ולעיתים אפילו במקומו. אך יש צד אחר למטבע וצריך להתייחס אליו, בשביל שכל זה יקרה בצורה מוצלחת וטובה, אזי שהם צריכים לדעת כיצד לתחזק את האתר. אי אפשר לבנות חנות וירטואלית ולצפות שהיא תצליח אם לא מתחזקים אותה באופן קבוע. בדיוק כפי שלא ניתן להחזיק חנות פיזית מבלי לתחזק אותה על בסיס יומיומי.

תחזוקה של חנות וירטואלית היא עניין לא מורכב, אך היא עניין חשוב מאוד שכן אם לא עושה אותה כפי שנדרש, אז הלקוחות מהר מאוד יגלו זאת ופשוט יוותרו עליה ויעדיפו לפנות אל חנויות וירטואליות אחרות, המתוחזקות טוב יותר ומשתלם יותר לבצע קניות אצלן.

מה זה אומר תחזוקה של חנות וירטואלית?

בניית אתרים כשלעצמה אינה מספיקה ונדרשת גם תחזוקה שוטפת. לפני שאנחנו מסבירים איך מתחזקים חנות וירטואלית בצורה נכונה, חשוב להבין תחילה מה זה אומר, מה הכוונה תחזוקה של חנות וירטואלית.

בעיקרון תחזוקה של חנות וירטואלית מתחלקת ל- 2-3 רבדים עיקריים:

רובד אחד מתייחס לעובדה שאנחנו צריכים לוודא שכל המוצרים שאנו מבקשים לשווק לצרכן נמצאים באתר, בצורה מסודרת, נכונה ואמינה. קרי, אם החלטנו לשווק מוצר חדש, הוא חייב להופיע בחנות, בצורה מסודרת ונכונה, עם כל המידע הרלוונטי, המחיר הנקוב וכל שאר הפרטים שיכולים לשרת את הלקוח שלנו.

אם לא נקפיד להכניס את המידע על המוצרים החדשים כפי שאנחנו צריכים, אזי שהלקוחות לא יוכלו למצוא את כל המוצרים שאנחנו יכולים ורוצים לשווק, וכך אנחנו לא נוכל בשום צורה שהיא להגדיל את סך המכירות שלנו. יתרה מזו, אם נכניס את המוצרים אך לא נציג את כל המידע הרלוונטי, הרי שנפגע באמינות של החנות בפני הגולשים.

לכן, אנחנו צריכים לתחזק את החנות באופן קבוע ולספק את כל המידע על כל המוצרים שלנו ולוודא שכל הזמן אנחנו מחדשים את הקטלוג שלנו.

רובד שני מתייחס לאופן בו האתר פועל. ייתכן מאוד שעם הזמן אנחנו נגדיל את כמות העמודים באתר, יהיו בו יותר גולשים, התנועה תהיה יותר משמעותית, ולכן אנחנו צריכים לתחזק את האתר מבחינה טכנית. זה אומר להגדיל את סך הזיכרון שלו, זה אומר לשפר שרתים וכל דבר אחר שיכול לאפשר חווית גלישה נעימה יותר לגולש וכמובן לשפר את העבודה עם האתר.

אנחנו לא יכולים להציע לגולשים שלנו אתר אינטרנט שעובד לאט או מתוחזק בצורה לא טובה מבחינה טכנית כי זה יפגע בחוויית הקנייה. אם זה מה שנעשה, הרי שהגולשים מהר מאוד יוותרו על השימוש באתר ויעדיפו לחפש חנויות וירטואליות אחרות.

רובד שלישי מתייחס לחידושים ושדרוגים באתר. במהלך השנים נוצרו לא מעט חידושים, בין אם זה באמצעות כפתורים או כלים אחרים המאפשרים לגולשים שלנו להשתמש בצורה הרבה יותר טובה באתר. זה יכול לשפר באופן ניכר את השימוש בו. אנחנו צריכים להשתמש באופציה הזאת, הן בשביל לשפר את חווית הגלישה באתר, אך גם בשביל לשפר במידה ניכרת את היכולת לעבוד איתו.

צריך לזכור כל הזמן, ללקוח יש אופציות נוספות ולכן אנחנו צריכים לדעת כיצד להפוך את האופציה שלנו לטובה ביותר עבורו.

איך מבצעים את זה בפועל?

בעיקרון, שני הרבדים האחרונים אמורים להתבצע על ידי גורמי מקצוע, אנשים שמתמחים בכל מה שקשור לשדרוג ותחזוקת האתר. לעומת זאת, הרובד הראשון יכול להתבצע על ידנו, בין אם זה על ידי מישהו מתוך העסק ובין אם זה על ידי גורם חיצוני שאנחנו שוכרים לשם כך.

תדירות התחזוקה צריכה להתבצע באופן משתנה. כל מה שקשור למידע חייב להתבצע באופן שוטף, בעוד ששאר הדברים יכולים להתבצע מעת לעת כשיש צורך. בין אם זה אומר כשהאתר מתחיל לעבוד בצורה איטית ולא יעילה ובין אם זה כשמתגלים כלים חדשים שאנחנו יכולים להשתמש בהם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דוד כהן

מיזם גרופ בניית אתרי מכירות באינטרנט עם שיווק באינטרנט להצלחת המכירות.



 


מאמרים נוספים מאת דוד כהן
 
על שעוני מייקל קורס לגברים ולנשים וההבדלים ביניהם
23/07/23 | אופנה
גם לגבר וגם לאישה, שעוני מייקל קורס אופנתיים ואלגנטיים עם פונקציונאליות מתקדמת. בואו לבחור את השעון שלכם.

ככה תבחרו שעון יד לכל אירוע ולכל סביבה
18/06/23 | אופנה
זהב או כסף, מחוגים או דיגיטלי, אלגנטי או ספורטיבי? ככה תתאימו את שעון היד שלכם לאירוע הקרוב.

גיוס עובדים בעסקים קטנים ובינוניים כחלק מהצלחת החברה
בעסק קטן ובינוני, הליך גיוס העובדים חשוב במיוחד. גיוס נכון יביא לעובדים מסורים שישארו בעסק לאורך זמן והצלחת העסק תגדל. קיראו כיצד לעשות את זה נכון.

גיוס עובדים שנעשה בצורה חכמה ומחזיק לאורך זמן
מהו גיוס עובדים, איך עושים השמה בצורה נכונה שתחזיק לאורך זמן ומדוע גיוס חשוב להצלחת העסק.

הכל על חנות וירטואלית באינטרנט - מהי חנות מקוונת, היתרונות שלה וטיפים להצלחה
כל מה שחשוב לדעת על חנות אינטרנטית. מהי בכלל חנות מקוונת? מה היתרונות שלה על פני חנות פיסית? איך להצליח במכירות בחנות הווירטואלית? הכנסו לקריאה.

תאורה לבית ובחירת מנורות לפי חדרים
ככה תשלבו תאורה לבית ולחדרים השונים בצורה חכמה, כדי ליצור אווירה נעימה, חמה ומלטפת.

מה אפשר למכור בחנות וירטואלית באינטרנט
האם כל מוצר ניתן למכור באינטרנט? האם המעבר מהעולם הפיסי לעולם הווירטואלי הוא פשוט יחסית? כיצד לעשות את המכירות באינטרנט לממירות יותר? למען הצלחת העסק שלכם בדיגיטל, הכנסו למאמר שמסכם את הנושא.

כל הדברים שצריך לקחת בחשבון בעת בניית חנות וירטואלית באינטרנט
קראו מדוע הקמת חנות וירטואלית הינה הכרח המציאות וחובה שבית העסק יקים אותה, ואיך להקים חנות אינטרנטית מצליחה.

רעיונות לפירסום עסקים באינטרנט
השלב הבא לאחר בניית חנות וירטואלית לעסק או אתר כלשהו, זה שיווק. השיווק יכול להתבצע באמצעות קידום אורגני, העלאת פודקאסטים, הפצת מאמרים, קמפיינים ממומנים ועוד.

ככה עובדת בניית אתרים מקצועית באינטרנט
מהי בניית אתרים מקצועית ומה חשוב לדעת כאשר מקימים אתר אינטרנט על מנת שהאתר יהיה מקצועי ואיכותי מבפנים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI