דף הבית אימון אישי אימון עיסקי אימון עסקי - מי צריך את זה בכלל?
אימון עסקי - מי צריך את זה בכלל?
תמר אדלר 21/10/09 |  צפיות: 3034

שאלות מהקהל

כשהתיישבתי לכתוב את המאמר בדקתי "במקורות" מהי ההגדרה "היבשה" לגבי מטרות האימון עסקי. אם נתמצת ונארגן כמה מקורות כאלה נגיע להגדרה הבאה: "תהליך האימון העיסקי נועד לספק לכל מנהל את הכלים הדרושים לו  לניהול העסק". קצת יבש אני חושבת לעצמי. ואני לא לבד. "את זה אפילו אני יודע" צועק שם מישהו מאחור.  מה שבאמת מעניין אותי הוא מה בדיוק את עושה, מהם הסודות המקצועיים של המאמנים העיסקיים.

ואני עונה. מה אני עושה? הכול!

אימון עסקי- חליפת עילית מותאמת אישית

עבור אחד יהיה זה אימון עסקי- להכנת תוכנית עסקית, לאחר יהיה זה אימון לגידול בהכנסות ולשלישי אימון לשיפור השירות . אז מה אני אומרת בעצם? האימון העיסקי הוא כפפה ליד, חליפה התפורה לצרכיך- המתאמן.

לזה ששם מאחור יש עדיין עוד שאלות. הוא לא רגוע.  נו הוא אומר, הבנתי. יש הרבה תחומים ל אימון עסקי ובכל זאת מה את עושה כמאמנת כמאמנת עסקית? והמאמנת שבי עונה- "הכול מהכול". לפעמים נכין תוכנית שיווק, פעמים אחרות נעבוד על רשימת העוצמות של אותו המנהל, במקרים אחרים ירצה המתאמן לבדוק דווקא את הסיבה בשלה הוא פוחד מעימותים. ובעצם אם נעצור ונחשוב על זה אימון עסקי לא יכול להתנהל בדרך אחת ויחידה מכיוון שעליו להתאים למטרות ולרצונות של כל עסק באשר הוא. כפפה ליד כבר אמרתי?

לנצח את הפחדים- עכשיו!

לפעמים נדמה כי לעולם לא יגיע הזמן הנכון לפנות למאמן העיסקי. לכאורה תמיד יהיו דברים בוערים יותר, חשובים הרבה יותר. אבל... כמו בהרבה דברים אחרים צריך לנשום עמוק ו...? לעשות!   נכון. זה לא פשוט. יותר נכון לומר אפילו מפחיד. מיני פחדים יצוצו בדרך, חששות, תהיות, סיבות לדחייה.  לטעמי דווקא הפחדים וההיסוסים מעידים על כך שאתם יוצאים אל מחוץ לאיזור הנוחות ומקבלים החלטה נכונה. הפחד אינו מגיע "סתם" יש לו סיבה. ולכן אנחנו כאן. כדי לנצח!

סדר רבותיי. סדר

אוקיי אתם אומרים התגברנו על כל הפחדים ואפילו קבענו פגישה עם המאמן העיסקי. ומה עכשיו? בראש ובראשונה עלינו להתמקד. לברור בין העיקר ובין הטפל. בין מה שחשוב למה שדחוף ולמה שאינו זה וגם לא זה. פעמים רבות נתקשה להתעלם מהרעש שמייצרת לנו סביבת העבודה. כל הדברים שהיינו משוכנעים צריך, האמנו שחייבים ועוד כהנה. ולכן, קודם כל נעשה סדר, נבהיר לעצמינו מהן מטרותינו (כעסק או כאדם בארגון). כי הרי רק כשנדע לאן נרוץ יהיה כדאי לנו להעביר הילוך. והאימון העסקי יעזור בהעברת ההילוך. לחמישי!

מאמן עסקי רק למי שלא הצליח לבד? האמנם?

ההוא בשורה האחרונה שוב מוטרד. המממ... אבל העסק שלנו דווקא מצליח. ואכן לפעמים נדמה שרק עסקים כושלים צריכים אימון עסקי. הפתעה. או חדשות טובות אם תעדיפו, מאמן עסקי או מאמנת עסקית יכולים לסייע והרבה גם לעסקים של הטובים שבינינו. נסו לחשוב על זה כך: אתם ספורטאי מקצועי, מוכשר אפילו זכית בגביע באליפות ישראל. לא רע נכון? הכישורים קיימים. וזה מספיק? מממ... שאלה מצויינת. אתם הרי רוצים את המדלייה האולימפית. רוצים להיות טובים יותר ושכולם ידעו ואם אפשר אתמול. והדרך לעשות זאת? מאמן. צמוד. אחד על אחד. כל הזמן איתך ובשבילך שיהפוך אתכם לספורטאים שתמיד חלמתם להיות והמאמן העסקי? הוא יעשה יעשה בדיוק את אותו הדבר רק לעסק שלך.

גם לעסק הטוב בתחומו. תמיד יהיו  יעדים חדשים לכבוש ושווקים חדשים המתאימים בדיוק לך. אימון עסקי ממקצוען יהפוך אותך מפחם ליהלום. יאפשר לך למצות את הפוטנציאל.

אז קדימה, למה אתם מחכים? אימון עיסקי כי זה אפשרי!

הכותבת תמר אדלר MBA , מנהלת מרכז מנטורינג לייעוץ, חניכה ואימון.

יועצת ארגונית ומאמנת אישית ועיסקית.

www.tamaradler.com, [email protected]


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 תמר אדלר


 


מאמרים נוספים מאת תמר אדלר
 
ייעוץ ארגוני בזמן מיתון
בזמן משבר ישנה נטייה לקצץ. בהכול. כמו בצבא. מה שלא "מחובר לקיר" מורידים, מקצצים. גם בדברים חשובים. נכון גם זו דרך. דרך אחרת היא להסתכל על המשבר כהזדמנות כאפשרות לבצע שינויים ביתר קלות כי היי זוכרים? אנחנו בתקופת מיתון.

מממ.. רעיון נחמד אני שומעת אתכם אומרים. נכון צריך לבצע שינויים אבל, למה לא לעשות את זה לבד? מי צריך אדם חיצוני שלא מכיר את העסק שלי? עד שהוא ילמד ... עדיף כבר לנסות לבד.


אימון עסקי - מי צריך את זה בכלל?
כשהתיישבתי לכתוב את המאמר בדקתי "במקורות" מהי ההגדרה "היבשה" לגבי מטרות האימון עסקי. אם נתמצת ונארגן כמה מקורות כאלה נגיע להגדרה הבאה: "תהליך האימון העיסקי נועד לספק לכל מנהל את הכלים הדרושים לו לניהול העסק". קצת יבש אני חושבת לעצמי. ואני לא לבד. "את זה אפילו אני יודע" צועק שם מישהו מאחור. מה שבאמת מעניין אותי הוא מה בדיוק את עושה, מהם הסודות המקצועיים של המאמנים העיסקיים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI