דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת מחזמר: בלוז לחופש הגדול - מרגש ותוסס - סרט הפולחן הפך לחוויה מוזיקלית - תיאטרון בית ליסין
ביקורת מחזמר: בלוז לחופש הגדול - מרגש ותוסס - סרט הפולחן הפך לחוויה מוזיקלית - תיאטרון בית ליסין
חיים נוי 20/03/24 |  צפיות: 230

ביקורת מחזמר: בלוז לחופש הגדול - מרגש ותוסס - סרט הפולחן הפך לחוויה מוזיקלית - תיאטרון בית ליסין

מאת חיים נוי

המחזמר בלוז לחופש הגדול, העולה בתיאטרון בית ליסין, הוא מופע תוסס ומרגש וחוויה מוזיקלית שזורה בשירים וריקודיםומספר את סיפורו של הדור הצעיר בתקופה ביטחונית קשה. המחזמר מבוסס על סרט הפולחן באותו השם שהופק ב-1987 ובוים בידי רנן שור ודורון נשר. המחזמר הוא השלישי במספר שעלה בבית ליסין בידי אותם יוצרים של אפס ביחסי אנוש ולעבור את הקיר.

המחזמרנכתב בידי אורן יעקובי על פי הסרט וביים אותו יותם קושניר. המוזיקה הולחנה על ידי עילי בוטנר ומילות השירים בידי בוטנר ויעקובי.

העלילה עוסקת בחבורה של בוגרי תיכון בחופש הגדול שבין בחינות הבגרות לבין הגיוס לצה"ל, בתקופת מלחמת ההתשה בשנת 1970. הצעירים מתכוננים למסיבת הסיום של התיכון ומתמודדים עם עתידם: מלחמת ההתשה, האהבה הראשונה, הנאמנות לחברים וכיצד מנציחים חבר קרוב שלא חזר מהצבא. הקיץ הזה הופך עבורם לגורלי שישנה את חייהם לעד. קווי הסיפור והתקופה משליכים גם על תקופתנו אנו והדור הצעיר מתמודד עם אותם בעיות הרות גורל.

פרט מרגש הוא ההחלטה להנציח את זכרה של השחקנית הנודעת עדנה פלידל ז"ל ששיחקה בסרט בתפקיד המנהלת ושמה הונצח במחזמר כשם המנהלת: עדנה שאותה מגלמת חני נחמיאס.

המחזמר שזור בשירים ובקטעי תנועה מרהיבים. הלהקה הצעירה והמוכשרת מורכבת בכוכבי סדרות ובכוחות חדשים, בוגרי בתי ספר למשחק כניסן נתיב, בית צבי ויורם לוינשטיין.

הבמאי יותם קושניר להטט עם להקת השחקנים המוכשרת והתוצאה היא מחזמר אפוף שירים תוססים ומרגשים עם כוראוגרפיה מוצלחת , משחק קולח , שזור בהברקות בימוי.

המספר הוא מרגו המנציח את האירועים שחווים הנערים במצלמת וידיאו ישנה , במסיבות ובבית הספר ובמפגשים בינם לבין עצמם. הם חווים את רגעי הגיוס ונפילת חברים קרובים , אהבות בוסר וקשרים חברתיים.

דמות המספר המצלם את אשר אירע כבר הופיעה בעבר בסרטים ומחזות זמר ובין היתר רנט.

חני נחמיאס מגלמת ברגש ובכישרון מקצועי את המנהלת עדנה ומדגימה כי היא אחת מטובות בשחקני מחזות הזמר על הבמה הישראלית. חני בעלת יכולת ווקאלית משובחת והביצועים שלה הם מרטיטים.

ראוי לציין כי חלק מהשחקנים משלבים יכולת נגינה על גיטרה, חצוצרה או סקסופון.

נועם קליינשטיין מגלמת את נעמי ומבליטה יכולת משחק וגם שירה ענוגה ונעימה מאוד. דור הררי כמוסי מפגין יכולת משחק ושירה מוצלחים מאוד. דור הוא שחקן טוב מאוד והיכולת הווקאלית שלו היא נהדרת.

טל גרושקה כמרגו הוא שחקן עם יכולות מצוינות. טל הוא המספר המנציח את האירועים הנעימים וגם הכואבים על גבי סלילי פילם ישנים. טל כובש את הבמה ביכולת תיאטרלית נעימה.

אבירם אביטן מגלם את צוויליך ביכולת תיאטרלית נהדרת. אבירם מגלם את החלל הראשון שנופל בקרב חבורת התלמידים שסיימו את הלימודים וחלקם כבר מתגייסים.

איתמר אלבז המצוין מגלם את ארלה והוא שולט ביכולות משחק יפים מאוד.

דור אלמקייס נהדר בתפקיד קובי ואין ספק שהוא מוסיף מיכולותיו לחבורה המוכשרת.

אלינור וייל כשושי מצוינת ובעלת כשרון ווקאלי ןמשחק משובחים.

רדה קנטרוביץ נפלאה כחווה וקטעי השירה שלה הם מוצלחים ונעימים.

יש לציין באופן מיוחד את היכולת הווקאלית הנהדרת של דורון אורון כחזן ויכולת משחק טובה מאוד בייחוד בקטע של סגן אלוף ארבל המנסה לאלץ את מוסי להיות בלהקה בבסיס שלו.

שגיב לוי נעים מאוד ומגישמשחק יפה.

סתיו צוברי בולטת ביכולת שירה ותנועה ובסצנת המזכירה. גל דרורי מוצלחת בתפקיד אפיזודי. יש לציין את עמית מוריס המוצלח מאוד ואת חברי הלהקה הנפלאים עומרי פלד, רוני אקרמן, אופיר מרדכייב.

אמיר לקנר אחראי לניהול המוזיקלי והעיבודים המרשימים. תומר יפרח עצב את התנועה הנפלאה. ריקי בוגוטין אחראית להדרכה הקולית. אדם קלר עצב את תפאורת הענק הבנויה על חלל הבמה הגדולה. אורנה סמורגונסקי עצבה תלבושות יפיפיות. ניראל שרון אחראי לעיצוב הקול הראוי. קרן גרנק עצבה תאורה נהדרת שתורמת מאוד למופע. סצנת הנורות הצבעוניות היורדות ממרום היא מרשימה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום – רדי רובינשטיין


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
עושים היסטוריה: ASPIRE משיקה ב-27 באפריל את ‘ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי’ הרשמית אשר מגדירה מחדש את עתיד ספורט האקסטרים
אבו דאבי תארח אירוע פורץ דרך עם 10,000 צופים אשר יהיו עדים לחנוכת ASPIRE ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאביA2RL במסלול המרוצים המוכר Yas Marina. תחרות המרוץ האוטונומי, החדשה לגמרי, מהווה אבן דרך משמעותית בהיסטוריית הספורט המוטורי שנחשב לליגה הגדולה ביותר בעולם.

בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN

רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ASTS

רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ בתביעה ייצוגית בניירות ערך – HRT

ריסקיפייד תדווח ב-15 במאי על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024
חברת ריסקיפייד ‏Riskified Ltd ‏(NYSE: RSKD), מובילה בתחום הפתרונות למניעת הונאות מסחר אלקטרוני ובתחום פיתוח פתרונות חכמים לניהול סיכונים, הודיעה היום כי תפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024 לפני פתיחת השוק ב-15 במאי 2024. בתאריך זה, חברי ההנהלה יקיימו שיחת ועידה אשר תשודר בשעה 8:30 בבוקר ET, במהלכו ידונו בעסקי החברה ובתוצאות הכספיות.

סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI