דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים כדי לחזק את המאמצים העולמיים במאבק בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מדעני KFSH&RC מגלים מיני חיידקים חדשים: ריאדהנסיס (Riyadhensis)
כדי לחזק את המאמצים העולמיים במאבק בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מדעני KFSH&RC מגלים מיני חיידקים חדשים: ריאדהנסיס (Riyadhensis)
חיים נוי 26/03/24 |  צפיות: 109

כדי לחזק את המאמצים העולמיים במאבק בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מדעני KFSH&RC מגלים מיני חיידקים חדשים: ריאדהנסיס (Riyadhensis)

ריאד, ערב הסעודית, 26 במרץ 2024 (GLOBE NEWSWIRE) –

בפיתוח פורץ דרך, מדענים בבית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל - King Faisal Specialist Hospital and Research Centre (KFSH&RC) זיהו זן חדש של חיידקים, המכונה "Stenotrophomonas Riyadhensis" באמצעות יישום טכנולוגיית ריצוף גנום שלם (WGS). תגלית זו מסמלת התקדמות משמעותית בהבנת האופן שבו חיידקים מתקשרים עם תרופות קיימות, וסוללת את הדרך לאסטרטגיות טיפוליות חדשניות. מאמצים אלה חיוניים במאבק העולמי נגד חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, תוך הדגשת יכולות המחקר המתקדמות של KFSH&RC ותפקידה המוביל בטיפוח תגליות מדעיות ושיפור הטיפול בחולים.

גילוי "Riyadhensis" מחזק את הפוטנציאל של בדיקות גנומיות בשיטות אבחון וטיפול חדשניות ומבטיחות, כמו גם העמקת ההבנה של מנגנוני עמידות חיידקים, במיוחד בסביבות רגישות כמו יחידות טיפול נמרץ ובקרב חולים עם מערכת חיסונית חלשה. מדובר בהתקדמות משמעותית במאבק בעמידות לאנטיביוטיקה, בפיתוח תרופות ובמניעת התפשטות מחלות.

החיידק החדש שזוהה התגלה במהלך חקירה מעמיקה של חשד להתפרצות בטיפול נמרץ של KFSH&RC בשנת 2019, והדגיש אתגרים שלא הוכרו בעבר על ידי הקהילה המדעית והרפואית העולמית באיתור זנים חיידקיים חדשים ובהתמודדות איתם. בתחילה חשבו שהוא גרסה של Pseudomonas aeruginosa, חיידק גורם מחלה הידוע בעמידותו לאנטיביוטיקה, אך ניתוח WGS מאוחר יותר גילה שהוא אינו חולק את המאפיינים המשותפים של הסוג Pseudomonas. במקום זאת, נמצא כי Riyadhensis שייך למשפחת Stenotrophomonas, בעלת הרכב גנטי ייחודי ותכונות מורפולוגיות, בניגוד לכל חבר אחר המוכר מדעית.

ד"ר אחמד אל קחטאני (Dr. Ahmad Al Qahtani), ראש המחלקה למחלות זיהומיות וחסינות במרכז המחקר של KFSH&RC אמר: "שיטות זיהוי חיידקים מסורתיות עלולות להוביל לזיהוי שגוי, לעומת זאת, ניתוח WGS מציע גישה מדויקת וממוקדת המבטיחה זיהוי מדויק ומספק תובנות מפורטות לגבי מנגנוני עמידות, המוכיחים את משמעותה בחקירות התפרצות מחלות ושיפורים בטיפול בחולים".

ד"ר רים אלמגרבי (Dr. Reem Almaghrabi), ראש תחום מחלות זיהומיות להשתלות במרכז המצוינות להשתלות איברים ב-KFSH&RC הדגישה את חשיבות התגלית בתמיכה בניטור רציף ובשימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו WGS בפיתוח שיטות אבחון מהירות ומדויקות יותר. יתר על כן, גישה זו מניחה את היסודות לשיתוף פעולה מדעי בכל הרמות, ומגבירה את המאמצים העולמיים להילחם בעמידות לאנטיביוטיקה.

הבנת הניואנסים של זני חיידקים חדשים, במיוחד עמידותם לאנטיביוטיקה, חיונית במערכת הבריאות המודרנית ומשמשת כאמצעי העיקרי למאבק בזיהומים חיידקיים. ככל שחיידקים אלה מפתחים ללא הרף את עמידותם, הם מהווים איום משמעותי ומתמשך על בריאות האדם.

ראוי לציין כי KFSH&RC דורג במקום הראשון במזרח התיכון ובאפריקה, ובמקום ה -20 בעולם, ברשימת 250 מוסדות הבריאות המובילים בעולם זו השנה השנייה ברציפות, על פי דירוג Brand Finance לשנת 2024. בנוסף, באותה שנה הוא דורג בין בתי החולים הטובים בעולם על ידי המגזין היוקרתי ניוזוויק.

בית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל עומד בין המובילים העולמיים במתן שירותי בריאות מיוחדים, הנעת חדשנות ומשמש כמרכז מתקדם למחקר רפואי וחינוך. באמצעות שותפויות אסטרטגיות עם מוסדות מקומיים, אזוריים ובינלאומיים בולטים, בית החולים מוקדש לקידום טכנולוגיות רפואיות והעלאת הסטנדרטים של שירותי הבריאות ברחבי העולם.

אודות בית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל (KFSH&RC):

King Faisal Specialist Hospital & Research Centre (KFSH&RC) הוא מוסד בריאות מוביל במזרח התיכון, שנועד להיות הבחירה האופטימלית עבור כל מטופל המבקש טיפול רפואי מיוחד. לבית החולים היסטוריה עשירה בטיפול בסרטן, מחלות לב וכלי דם, השתלות איברים, מדעי המוח וגנטיקה.

בשנת 2024, "Brand Finance" דירג את בית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל כמרכז הרפואי האקדמי המוביל במזרח התיכון ובאפריקה, ובין 20 המובילים בעולם. בנוסף, בשנת 2024, הוא הוכר כאחד מבתי החולים הטובים בעולם על ידי מגזין ניוזוויק, ודורג במקום הראשון ב- KSA.

כחלק מחזון 2030 הסעודי, הוצא צו מלכותי ב-21 בדצמבר 2021, להפוך את בית החולים לגוף עצמאי, ללא מטרות רווח, בבעלות ממשלתית, ולסלול את הדרך לתוכנית טרנספורמציה מקיפה שמטרתה להשיג מנהיגות עולמית בתחום הבריאות באמצעות מצוינות וחדשנות.

למידע נוסף:

למידע נוסף, אנא צרו קשר עם:

Mr. Essam Al-Zahrani, Media Affairs Acting Head, 0555254429

Mr. Abdullah Al-Awn, Senior Media Editor, 0556294232

תמונת יח"צ הנלווית להודעה זו זמינה בכתובת:

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/c4299c01-0079-498b-8350-bd085d769150

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
עושים היסטוריה: ASPIRE משיקה ב-27 באפריל את ‘ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי’ הרשמית אשר מגדירה מחדש את עתיד ספורט האקסטרים
אבו דאבי תארח אירוע פורץ דרך עם 10,000 צופים אשר יהיו עדים לחנוכת ASPIRE ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאביA2RL במסלול המרוצים המוכר Yas Marina. תחרות המרוץ האוטונומי, החדשה לגמרי, מהווה אבן דרך משמעותית בהיסטוריית הספורט המוטורי שנחשב לליגה הגדולה ביותר בעולם.

בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN

רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ASTS

רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ בתביעה ייצוגית בניירות ערך – HRT

ריסקיפייד תדווח ב-15 במאי על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024
חברת ריסקיפייד ‏Riskified Ltd ‏(NYSE: RSKD), מובילה בתחום הפתרונות למניעת הונאות מסחר אלקטרוני ובתחום פיתוח פתרונות חכמים לניהול סיכונים, הודיעה היום כי תפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024 לפני פתיחת השוק ב-15 במאי 2024. בתאריך זה, חברי ההנהלה יקיימו שיחת ועידה אשר תשודר בשעה 8:30 בבוקר ET, במהלכו ידונו בעסקי החברה ובתוצאות הכספיות.

סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI