דף הבית אימון אישי אימון לרוחניות מה יותר חשוב לך מהרגשות שלך?
מה יותר חשוב לך מהרגשות שלך?
רז אוחנה 26/02/10 |  צפיות: 2692

עצרו לרגע. קחו דף ועט. שבו בנחת.

כעת הכינו רשימה של כל מה שהייתם רוצים להיות, לעשות או שיהיה לכם בחיים.

מאתגר נכון? קחו את הזמן ככל שיידרש, אל תחמיצו דבר ברשימה הזו.

כולנו רוצים להשיג ולהיות יותר בחיינו. יותר כסף, יותר ידע, יותר אהבה, יותר בריאות, יותר ויותר ויותר...

כעת אני מזמין אתכם להתבונן ברשימה שהכנתם וליד כל דבר ודבר שרשמתם רשמו את השאלה החשובה מכולן: למה? למה אני רוצה להיות כזה, למה אני רוצה לעשות את זה? למה אני חייב שיהיה לי את זה?

שאלת ה"למה" הינה השאלה החשובה ביותר אותה אתם יכולים לשאול את עצמכם בכל פעם בה אתם מוצאים את עצמכם רוצים להשיג או להיות או לעשות משהו נוסף בחייכם.

הדבר הנפלא הוא, שכשתשאלו את עצמכם את השאלה הזו שוב ושוב תגיעו תמיד לאותה התשובה. אנחנו רוצים להרגיש טוב יותר! אנחנו רוצים להיות שמחים יותר! הצורך הזה הוא מקור קיומנו בעולם הזה ואין אדם שיאמר שאיננו רוצה להיות שמח ולהרגיש טוב.

עכשיו אתם יכולים לשאול: "אוקי, אז אני מבין שאני רוצה להרגיש טוב ולהיות שמח יותר, מה זה עוזר לי? איך זה מקדם אותי?"

ובכן, ההבנה העיקרית היא קודם כל שאין דבר שחשוב לנו יותר בחיינו מאשר הרגשות שלנו, כלומר ממה ואיך אנו מרגישים. כאשר אנו מבינים זאת, אנו יכולים להבין את הדבר שבאמת מניע אותנו וכאן מתחילה פריצת הדרך שלנו בחיינו. כאשר אני מבין כי אינני זקוק לבית גדול יותר, או לרכב מפואר יותר כדי להרגיש טוב, כאשר אני מבין שאינני זקוק לזוגיות כזאת או אחרת כדי להיות שמח יותר, אני יוצא לדרך מנקודת פתיחה אחרת לגמרי. אינני יוצא להגשמת מטרותיי ממקום של תחרותיות, הישגיות או כל סוג של מרדף, אלא ממקום של חירות ושפע בתוכם אני יכול להשיג כל מה שאני רוצה באמת מבלי תלות באיך ארגיש אם אשיג את זה או לא. אני מבין כי הדרך היא בעצם היעד ואני חווה אותה במלוא עוצמתה, אני חווה את החיים בשלמותם.

אינני אומר כי עלינו להפסיק לשאוף ולהשיג את המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו. נהפוך הוא, כל שאני רוצה לומר הוא שבאמצעות ההבנה של מה שמניע אותנו באמת נוכל להציב מטרות מעצימות יותר, ממוקדות יותר, נעלות יותר (לדוג, אם תביטו שוב ברשימה שלכם אולי תוכלו למצוא כמה מטרות שאינן באמת מתיישבות עם הצורך שלכם להרגיש טוב יותר, אלא עם הצורך שלכם שמישהו אחר ירגיש טוב יותר...)

כעת כשאנחנו מבינים מהיכן ולמה אנחנו יוצאים לדרך, כל שנותר הוא ליהנות ממנה בכל רגע ורגע...


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רז אוחנה

כל הזכויות שמורות לרז אוחנה - מאמן אישי ועסקי ומנחה קבוצות

נמלה -  אימון אישי ועסקי



 


מאמרים נוספים מאת רז אוחנה
 
מה יותר חשוב לך מהרגשות שלך?
כולנו רוצים להשיג ולהיות יותר בחיינו. יותר כסף, יותר ידע, יותר אהבה, יותר בריאות, יותר ויותר ויותר...
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI