דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה עזרה והתנדבות סיוע במצב של אלימות ילדים או בני נוער
סיוע במצב של אלימות ילדים או בני נוער
המגן 10/05/10 |  צפיות: 14433

תוקפנות באה לידי ביטוי בצורות שונות וביכולתה להתבטא באופן פיזי, באופן מילולי וכן כלפי חפצים. אלימות ילדים בגיל הרך יכולה להתבטא כלפי ילדים אחרים, כלפי מבוגרים בגן של הילד וכלפי חפצים השייכים לגן. בנוסף יכולה האלימות לבוא לידי ביטוי בהתנהגות שתסכן את הילד ואת האנשים שמסביבו. הסיבות בעקבותיהן מגלים ילדים סימני תוקפנות הן שונות ובהן מסגרת נוקשה, חוסר יכולת של הילד לראות ולתכנן את תוצאות מעשיו וכן איסורים על הילד. במצב בו ילדים נפגעים מאלימות, הם עשויים להגיב באלימות גם בבית, להסתגר ולהביע אי רצון להשתתף בפעילויות חברתיות.

כאשר קיים חשד למצב בו נמצאים ילדים בסיכון עקב אלימות, ניתן לפנות אל המגן להתייעצות. המגן הינו מרכז סיוע לילדים ונוער במצוקה והוא מעניק מענה מקצועי בבעיות שונות, בהן גם אלימות ילדים. המרכז מציע טיפול על ידי אנשי מקצוע מתחומים שונים, בהם גם פסיכולוג ילדים וכן פסיכולוג נוער.

הגורמים לשימוש באלימות מצד מתבגרים הם לעיתים הערכה עצמית נמוכה או חוסר יכולת לשקול את מחירה של ההתנהגות בהמשך. הסיבות לאלימות בקרב מתבגרים הן שונות ובהן תחושת נתק מבית הספר ושימוש בסמים ואלכוהול המובילים לעיתים קרובות לגילויי אלימות. אצל מתבגר הנפגע מאלימות עשויים להופיע סימני חרדה ודיכאון, הוא עשוי להסתגר ולסרב ללכת לבית הספר. בעת חשד להימצאותם של בני נוער או ילדים בסיכון ניתן לפנות אל המגן להתייעצות.

המגן, מרכז סיוע לילדים ולנוער במצוקה, הוקם במטרה להעניק מענה מקצועי להורים וילדים בהתמודדות עם בעיות שונות. במרכז מוקד לקבלת פניות הפועל 24 שעות ביממה, מרכז ייעוץ והכוונה המיועד לסייע לילד ולבנות עבורו תוכנית טיפולית מתאימה, גורמי טיפול מקצועיים מתחומים שונים כמו פסיכולוג נוער וכן פסיכולוג ילדים, ומרכז לניטור מידע אשר כולל שירותי חוקר פרטי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 המגן


 


מאמרים נוספים מאת המגן
 
סיוע במצב של אלימות ילדים או בני נוער
תוקפנות באה לידי ביטוי בצורות שונות וביכולתה להתבטא באופן פיזי, באופן מילולי וכן כלפי חפצים. אלימות ילדים בגיל הרך יכולה להתבטא כלפי ילדים אחרים, כלפי מבוגרים בגן של הילד וכלפי חפצים השייכים לגן. בנוסף יכולה האלימות לבוא לידי ביטוי בהתנהגות שתסכן את הילד ואת האנשים שמסביבו. הסיבות בעקבותיהן מגלים ילדים סימני תוקפנות הן שונות ובהן מסגרת נוקשה, חוסר יכולת של הילד לראות ולתכנן את תוצאות מעשיו וכן איסורים על הילד.

סיוע לילדים ולבני נוער בסיכון
ילדים ובני נוער עשויים להיקלע אל בעיות שונות ומצבים עימם יתקשו להתמודד בעצמם. על מנת לקבל סיוע בבעיות שונות, ניתן לפנות אל המגן, מרכז סיוע לילדים ונוער במצוקה. המרכז הוקם על מנת להעניק להורים כלים להתמודד עם מצוקות ילדיהם וביכולתו לסייע במגוון מצבים בהם נמצאים ילדים בסיכון או בני נוער בסיכון. המרכז מציע טיפול משולב על ידי גורמי טיפול שונים, בהם פסיכולוג נוער וכן פסיכולוג ילדים.

אלימות ילדים ובני נוער
קיימים סוגים שונים של תוקפנות והם תוקפנות פיזית, מילולית או כלפי חפצים. אלימות ילדים בגיל הרך באה לידי ביטוי בדרכים שונות. אלימות ילדים בגיל הרך עשויה להתבטא כלפי ילדים אחרים, כלפי מבוגרים בגן, כלפי חפצים ורכוש השייך לגן וכן בהתנהגות בדרך המסכנת את הילד ואת הסובבים אותו. הסיבות לגילויי תוקפנות בקרב ילדים הן שונות ובהן קושי לתפקד בסביבה עם גירויים רבים, חוסר יכולת של הילד לתכנן ולראות מה יהיו תוצאות מעשיו וכן מצב לחץ ומשבר משפחתי.

סיוע לילדים ונוער בבעיות שונות
ילדים ובני נוער עשויים להיקלע למצוקות שונות. לעיתים עשויים ילדים לעמוד אל מול קושי עימו לא ידעו כיצד להתמודד לבד. המגן הוא מרכז סיוע לילדים ולנוער במצוקה, אשר מיועד להעניק להורים כלים להתמודדות עם המשבר בו נמצאים ילדיהם. המרכז מציע טיפול משולב ובו גורמי טיפול שונים בתחום הפסיכולוגי, הרגשי, החברתי ובתחום לקויות הלמידה. המרכז מיועד להעניק מענה מקצועי להורים ולילדים במגוון בעיות ומקרים שונים בהם נמצאים בני נוער במצוקה או ילדים בסיכון.

סיוע בבעיות ילדים שונות
ילדים עשויים להיקלע לבעיות שונות. המגן, מרכז סיוע לילדים ונוער במצוקה, מיועד להעניק להורים ולילדים מענה מקצועי במגוון בעיות ילדים שונות. המרכז מעניק כלים להורים להתמודדות עם משברים שונים בהם נמצא ילדם ומציע עזרה מקצועית הכוללת גורמי טיפול רבים, בהם גם פסיכולוג ילדים. אחת הבעיות עימן עשויים ילדים להתמודד היא אלימות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI