דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה פוליטיקה עיתונות מפלגתית
עיתונות מפלגתית
דנה הראלי 06/07/08 |  צפיות: 14680

עיתונות מפלגתית


מה שאפיין את אירופה להבדיל מארה"ב מתחילת המאה שעברה, שחלק גדול מהעיתונים היו מפלגתיים. (המו"ל היה המפלגה+ העורך התמנה ע"י המפלגה). רוב הקוראים היו חברי המפלגה ולכן מובן גם שהעיתון ביטא את עמדת המפלגה (מזכירות מפ"מ- ממנה את עורך העיתון שיהיה פעיל מאוד במפלגה). בעיתונים אחרים- ראש המפלגה הוא העורך הראשי או אחד מצמרת המפלגה. העיתון רואה עצמו כשליח של המפלגה לחברי המפלגה וגם לציבור ה רחב. בחברה אידיאולוגית ויש בה הבנה לחשיבות המפלגות זה דבר מאוד חיובי.  יש קשת של דעות פוליטיות שבאה לידי ביטוי. העיתון הוא במדינה דמוקרטית ועושה הבחנה בין דעות לעמדות. מאמר המערכת תמיד יבטא את העמדה הרשמית של המפלגה. לא יתפרסם ביקורת נגד המפלגה ולכן זה בעייתי. יש ריבוי של עיתונים כמס' המפלגות (פלורליזם). בארץ, העיתונים האלה הלכו ונעלמו- הסיבה היא שפחות אנשים רוצים לקרוא עיתון שכזה כי אנשים מעדיפים לקרוא ביקורת על השלטון וביקורת על אימון אישי וקשת רחבה של דעות. לכן, העיתונות המפלגתית אף פעם לא  כלכליות. קיים רק בסקטור הדתי עיתונים מפלגתיים (שערים, יתד נאמן). זאת מכיוון שבסקטור זה המפלגות נשארו הכי דומות לאלו של העבר. המפלגות מבטאות קבוצת תרבות מסויימת. העיתון הוא חלק מחיים כמו שעון יד של קבוצת תרבות כפי שהיה בעבר אצל כל המפלגות. המלגות כקבוצות תרבות כבר לא קיימות יותר. העיתונים הללו היו עיתונים פנימיים ולא במקרה האירועים שגרמו להרחבת התפוצה היתה פרשת לבון (העיסקה את החברה הישראלית במשך 30 שנה, חוליית ריגול במצרים בוצעה פעולות טרור ונתפסה ובישראל נשאלה השאלה מי נתן להם לפעול. פרשה זו הפכה להיות נושא מרכזי שהעסיקה את צמרת מפא"י והמאבק על השלטון בתוך המפלגה התמקד סביב פרשה זו היתה גם פרשה בעניין חישוב משכורת). סביב נושא זה היו הרבה אירועים, משברים ותהליכים. בתקופה זו, לא התפרסם על זה כלום.  פעם ראשונה שהעניין נחשף היה ב-1961, אז התחילו הדלפות ראשונות ומי שפרסם את ההדלפות היו הארץ ומעריב. (http://www.knesset.gov.il/lexicon/heb/lavon.htm). לכן אין משמעות לכך ש"דבר" מקורב לשלטון אך הוא לא מפרסם דברים כאלו על השלטון. הציבור מחפש עיתון שייתן לו גיוון של דעות ושייתן יותר ביטוי.
איך מכסה עיתון מפלגתי דיונים בכנסת- מה היתה העמדה של המפלגה באותו דיון מבלי להזכיר דברים אחרים שהתנהלו שם. לימים, החליטו שכן צריך להכניס בכל זאת דברים על השלטון. העיתונות המפלגתית היתה קיימת באירופה והיום כבר בקושי נשארו עיתונים כאלו. היום בהחלט רואים את החסרונות של העיתון: הוא משעמם ואין קשת של דעות גם אין מגוון של שפות כמו אנגלית , הוא כמו עלון פנימי של מאבק בין האליטות היום ניתן לקרוא עיתון דרך מחשבים ניידים. הציבור הרחב לא כל כך תורם לעניין הזה. מי שקובע על מה לכתוב זה הדרג הפוליטי הנבחר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה הראלי


 


מאמרים נוספים מאת דנה הראלי
 
ערן שלזינגר- הדפסת חולצות לאירועים מיוחדים
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

אורי עצמון- הדפסת חולצות בית ספר
עיצוב חולצה לילדים לבית הספר – זו חולצה שמלווה את הילד לכל אורך היום – בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות, מתחת לבגדים או כמלבוש העיקרי לבית הספר.

דנה תדמור מציגה: מצלמות סמויות - לתעד כל רגע במעקב
עוד חידוש כללי בעולם הבילוש, ובייחוד המצלמות למעקב וגם המצלמות הנסתרות הוא שדרוגן לאיכות צילום בHD. הדבר מבטיח תיעוד של המתרחש בצורה חלקה יותר שניתן מיידית להבין את המתרחש בה.

אקסיום אופנת בגדים לילדות
כשהולכים לאירועים לילדים או למבוגרים ויש צורך להיראות יפה ומגונדר, ישנן שמלות מיוחדות לאירועים כמו גם שמלות ערב. פריטי לבוש אלו עולים לרוב סכומי כסף גבוהים יותר, ומי שאינו מעוניין מטעמיו – שלו להזין את פרטיו באתר יכול ליצור קשר טלפוני עם החנות ולהמשיך את הטיפול בתשלום באופן שנוח לו.

פאונדרס הלבשה - חולצות לחתונה - קלאסיות או מפתיעות ?
09/04/13 | חתונות
אחד מן השלבים המשעשעים והכיפיים ביותר בחתונה, הוא שלב הריקודים עם החברים. בשלב זה של החתונה הזוג סוף משחרר לחץ, נהנה ומבלה. בשנים האחרונות, נכנסה מודה חדשה לעולם החתונות והיא חולצות החתונה.

פאונדרס- הפקות ארועים לכל כיס
הפקת ארועים בשנים האחרונות הפכו להיות אחת מההוצאות הגדולות ביותר עבור כל משפחה. בחירת הצלם, אולם ארועים, מעצב וכדומה הם רק חלק מההוצאות הנכנסות תחת קטגוריה זו של הפקת ארוע.

ערן שלזינגר- גן ארועים מה לבדוק?
הדבר החשוב ביותר בעת תכנון ארוע הוא בחירת המקום בו הוא ייתקיים. כיום אין ספק שארוע במקום פתוח מספק חוויה מדהימה לעומת ארוע במקום סגור. שלל הריחות, הצבעים והאוויר הטבעי

עו"ד דנה תדמור- מכרזים-חוקים והגבלות
מכרז היא שיטה להצעת עבודה תמורת מחיר מסוים על פי בקשה. בשיטת המכרז נלקח הספק אשר מציע את איכות העבודה הטובה ביותר תמורת המחיר הנמוך ביותר. מכרז הוא הליך משפטי

אריאל אורי עצמון- משחקים לתינוקות בני שנתיים
20/03/13 | הורות
אם אתם מצפים לתינוק חדש במשפחה, וודאי אתם מתארגנים כבר מבחינת כל הציוד הדרוש. אך מה לגבי משחקים? משחקים לתינוקות הפכו לדבר יקר במיוחד, ובמציאות בה יוקר המחיה גבוה

אקסיום- התפתחות וצעצועים לתינוקות
20/03/13 | הורות
ההתייחסות לילדים ובמיוחד לתינוקות עברה שינוי מהפכני בעשרות השנים האחרונות ואם בעבר ילדים יצרו שעשוע עבור עצמם, כיום תעשיית המשחקים מציעה שפע של אפשרויות לצעצועים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI