דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים Fetch.ai, Ocean Protocol ו-SingularityNET מתאחדות ליצירת ברית הבינה המלאכותית
Fetch.ai, Ocean Protocol ו-SingularityNET מתאחדות ליצירת ברית הבינה המלאכותית
חיים נוי 28/03/24 |  צפיות: 146

Fetch.ai, Ocean Protocol ו-SingularityNET מתאחדות ליצירת ברית הבינה המלאכותית

חלוצות הבינה המלאכותית מאחדות כוחות ליצירת חלופה מבוזרת לפרויקטים קיימים של בינה מלאכותית הנשלטים על ידי חברות ה-Big Tech

הערך המשולב של האסימונים של FET$, OCEAN$ ו-AGIX$ נכון ל-26 במרץ 2024 עומד על 7.6 מיליארד דולר

ZUG, שווייץ וסינגפור, 27 במרץ 2024, (BUSINESS WIRE):

SingularityNET (SNET), רשת הבינה המלאכותית (AI) המבוזרת הראשונה בעולם, Fetch.ai, פלטפורמת Web3 המיועדת עבור כלכלת ה-AI החדשה, ו-Ocean Protocol, פלטפורמת החלפת נתונים מבוזרת להגנה על נתונים, הכריזו היום על השקתה של ברית הבינה המלאכותית Artificial Superintelligence Alliance. יצירתה של רשת המקור הפתוח המבוזרת הגדולה ביותר באמצעות מיזוג אסימונים בהיקף של מיליארדים היא צעד חשוב המאיץ את המרוץ לעבר "בינה מלאכותית כללית" (AGI).

הברית היא פרי רוחם של שלושה מוחות מובילים בתחום הבינה המלאכותית המבוזרת. ד"ר בן גורצל, המוכר בכינוי "אבי ה-AGI", ייסד את SNET כשוק ומסגרת מבוססי בלוקצ'יין עבור שירותי AI. המשקיע הומאיון שייח', אשר ייסד את DeepMind, יצר את Fetch.ai כפלטפורמה מבוזרת מרובת סוכנים לצורך פריסה ושיווק מסחרי של יישומי AI. טרנט מק'קונגי, האדריכל של התוכנה מבוססת הבינה המלאכותית בה משתמשים רוב מתכנני השבבים לצורך הפעלת חוק מור, הקים את Ocean Protocol במטרה לספק פלטפורמה להחלפת נתונים וסחר חלק בנכסי נתונים באסימונים.

כחלק מהקמת הברית, האסימונים של FET$, OCEAN$ ו-AGIX$, המניעים את שלוש הרשתות החברות בברית, ימוזגו לאסימון ASI$ יחיד, אשר יפעל על פני רשת הבינה המלאכותית המבוזרת המשולבת ויעניק גודל ועוצמה חסרי תקדים.

בנויה עבור בינת על

"ככל שמהפכת ה-AI מתעצמת, הכרחי כי AGI ו-ASI לא תימצאנה בבעלות ושליטה של גוף מסוים כלשהו עם האינטרסים המוטים שלו", הגיב ד"ר בן גורצל, המנכ"ל והמייסד של SNET. "יש להשיק אותן באופן פתוח, דמוקרטי ומבוזר. זהו החזון המשותף של SNET, Fetch.ai ו-Ocean Protocol מתחילת דרכן, וזו הסיבה שהגיוני לחלוטין ששלושת הפרויקטים שלנו ישולבו כדי ליצור רשת טוקנומית בעלת כוח רב יותר להתמודד עם חברות ה-Big Tech ולהעביר את מרכז הכובד של עולם הבינה המלאכותית לאקוסיסטם המבוזר".

"בעולם של חדשנות אקספוננציאלית בתחום ה-AI, הענקיות של ה-Big Tech שולטות בכותרות ובשיח", מעיר הומאיון שייח', המנכ"ל והמייסד של Fetch.ai. "אנחנו סוללים נתיב חדש. המשימה שלנו במיזוג אסימונים זה היא לשלב בין הפלטפורמות שלנו על מנת להבטיח בינה מלאכותית אתית ושקופה המאפשרת אינטראקציות ישירות בין מפתחים ומשתמשים במטרה לעקוף את שומרי הסף המסורתיים של הרשויות הריכוזיות. הדבר מגביר את פרטיות הנתונים וסולל את הדרך לאקוסיסטם דמוקרטי ומהימן יותר של בינה מלאכותית ומעודד משתתפים גלובליים לתרום".

רציונל אסטרטגי משכנע

*מואצת באמצעות עליית הבינה המלאכותית וצמיחתם של שלושת הפרויקטים בתחום: השילוב נולד מתוך תקופה של צמיחה חסרת תקדים עבור הפרויקטים בתחום הבינה המלאכותית. העסקה מעניקה הזדמנות שאין דומה לה עבור שלוש חברות משפיעות אלה ליצור חלופה משכנעת עוצמתית לשליטה של חברות ה-Big Tech על הפיתוח, השימוש והמונטיזציה של הבינה המלאכותית.

*יוצרת תשתית AI מבוזרת בקנה מידה גדול: בינה מלאכותית מבוזרת מנצלת את טכנולוגיית הבלוקצ'יין כדי להפוך מערכות בינה מלאכותית, אשר אופן הפעולה הפנימי שלהן נסתר מעיני הציבור, לרשתות פתוחות לתיאום הבינה המלאכותית לעבר יעדים משותפים. המיזוג של המחקר, המותגים, הטכנולוגיות והמוצרים של SNET, Fetch.ai ו-Ocean Protocol יוצר בסיס לבניית תשתית AI מדרגית המבטיחה שיטות עבודה אתיות ומהימנות.

*מאיצה השקעה ב-AGI: גורצל, שייח ומק'קונגי מהווים כבר מזה זמן רב כוהנים ומאמצים ראשונים של הבינה המלאכותית - ומתמקדים כולם בלהפוך את ה-AGI למציאות. ברית זו של בינת על מאפשרת את המסחור של הטכנולוגיה של כל אחד מן היסודות ומאפשרת גישה בהיקף נרחב לפלטפורמות בינה מלאכותית מתקדמות ביותר ולבסיסי נתונים גדולים. צעד פורץ דרך זה מקצר את הדרך ל-AGI בבלוקצ'יין.

פרטי העסקה

ברוס פון, המנכ"ל והמייסד השותף של Ocean Protocol, מאמין כי השילוב יכול לממש את ההבטחה של הערימה המשולבת אנכית של טכנולוגיות מבוזרות עם יכולת להתחרות באופן גלובלי. פון מציין כי "השילוב בין הטכנולוגיות שלנו יוצר גוף מוביל בתחום המו"פ, היישומים והמסחור של AGI". "אסימון המאוחד של ASI$ הוא הדבק המחבר בין כל השחקנים באמצעות תמריצים משותפים. האסימונים של ASI$ משמשים להבטחת הרשת הציבורית כאסימוני גישה לנתונים ולשחרור עוצמת המחשוב ללא צורך בבנקאות ובמסלולי תשלום מסורתיים. זהו המטבע המקומי עבור כלכלת המכונה".

אם ההצעה תזכה לאישורן של רוב הקהילות, יתרחשו הדברים הבאים:

- FET$ תמותג מחדש כ-ASI$, עם אספקה כוללת של 2.63055 מיליארד אסימונים
- האסימונים של AGIX$ יעברו ל-ASI$, לפי שער המרה של 0.433350:1
- האסימונים של OCEAN$ יעברו ל-ASI$, לפי שער המרה של 0.433350:1
- אם הערך המדולל המלא (FDV) של שלושת האסימונים נכון ל-26 במרץ 2024 היה מועבר במלואו ל-ASI$, היה לה FDV משולב כולל של 7.6 מיליארד דולר.

מנהיגות ומשילות

עם הסגירה של מיזוג אסימונים זה תוקם מועצת משילות עבור ה-Artificial Superintelligence Alliance לצורך מעקב אחר פעילותה של הרשת הטוקונומית הממוזגת החדשה והנחייתה. הברית תנוהל על ידי בן גורצל, הומאיון שייח', ברוס פון וטרנט מק'קונגי. הארגונים המנחים את הפיתוח של שלוש הרשתות המתמזגות, Fetch.ai, Ocean Protocol Foundation ו-SNET Foundation, ימשיכו לפעול כגופים נפרדים, אולם ישתפו פעולה באופן הדוק במסגרת האקוסיסטם הטוקנומי המשותף של ASI$ והתפעול של הברית.

"היעדים המסחריים ויעדי המחקר הרבים שלנו עבור רשת משולבת זו כוללים השקה של מערכת AGI עצבית-סמלית מבוזרת בעלת יכולות עילאיות גלובליות בתחומי מפתח כגון הנמקה לוגית ומדעית ויצירתיות אומנותית", ממשיך ואומר גורצל. "ההשפעה של מערכת שכזו עשויה לחרוג במידה רבה ממה שראינו מצד מודלי שפה גדולים ולהוביל את הכלכלה הגלובלית לעידן חדש של AGI ו-ASI מבוזרות מועילות".

אודות SingularityNET

SingularityNET נוסדה על ידי ד"ר בן גורצל במטרה ליצור בינה מלאכותית כללית (AGI) מבוזרת, דמוקרטית, מכלילה ומועילה. לדברי ד"ר גורצל, AGI צריכה להיות בלתי תלויה בגוף מרכזי כלשהו, פתוחה לכולם ולא מוגבלת למטרות הצרות של תאגיד יחיד או אפילו מדינה יחידה. הצוות של SNET כולל מהנדסים, מדענים, חוקרים, יזמים ואנשי שיווק מפולפלים. אל פלטפורמת הליבה וצוותי ה-AI מצטרפים צוותים מומחים הפועלים בתחומי יישום כגון פיננסים, רובוטיקה, בינה מלאכותית ביו-רפואית, תקשורת, אומנויות ובידור.

למידע נוסף על SNET, היכנסו ל:https://singularitynet.io/

אודות Fetch.ai

Fetch.ai, חברת AI אשר בסיסה בקיימברידג', מגדירה מחדש את האפשרויות של עולם חכם ומחובר באמצעות טכנולוגיית הבינה המלאכותית מבוססת הסוכנים שלה. טכנולוגיית התשתית של Fetch.ai מאפשרת למפתחים ולעסקים לבנות, לפרוס ולבצע מונטיזציה באמצעות פלטפורמה מודולרית מבוססת סוכנים עבור הדור החדש של יישומי הבינה המלאכותית. מוצר הליבה של החברה, DeltaV, משלב בין מודלים של שפה (LLMs) וסוכני AI ליצירת שוק פתוח ודינמי המחבר בין משתמשים ושירותים וממציא מחדש את חוויית החיפוש הקיימת.

ניתן למצוא מידע נוסף בכתובת www.fetch.ai וב-X.

אודות Ocean Protocol

Ocean נוסדה במטרה ליצור שדה משחק אחיד עבור בינה מלאכותית ונתונים. הכלים של Ocean מאפשרים לעסקים ולאנשים פרטיים לסחור בצורה חלקה בנכסי נתונים באסימונים כדי לנהל נתונים לכל אורך מחזור החיים של מודל הבינה המלאכותית. האפליקציות המופעלות באמצעות Ocean כוללות החלפות נתונים ברמה ארגונית, תחרויות מדע נתונים ואובייקטים של גישה לנתונים (DAOs). מוצר Ocean Predictoor רושם נפח מכירות של 800 מיליון דולר בחודש שישה חודשים לאחר השקתו, עם מפת דרכים לצורך התאמה לגודל של המודלים היסודיים באופן גלובלי.

אנשי קשר

קשר לתקשורת
FTI Consulting
[email protected]

מקור: Fetch.ai, Ocean Protocol and SingularityNET

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
עושים היסטוריה: ASPIRE משיקה ב-27 באפריל את ‘ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי’ הרשמית אשר מגדירה מחדש את עתיד ספורט האקסטרים
אבו דאבי תארח אירוע פורץ דרך עם 10,000 צופים אשר יהיו עדים לחנוכת ASPIRE ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאביA2RL במסלול המרוצים המוכר Yas Marina. תחרות המרוץ האוטונומי, החדשה לגמרי, מהווה אבן דרך משמעותית בהיסטוריית הספורט המוטורי שנחשב לליגה הגדולה ביותר בעולם.

בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN

רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ASTS

רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ בתביעה ייצוגית בניירות ערך – HRT

ריסקיפייד תדווח ב-15 במאי על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024
חברת ריסקיפייד ‏Riskified Ltd ‏(NYSE: RSKD), מובילה בתחום הפתרונות למניעת הונאות מסחר אלקטרוני ובתחום פיתוח פתרונות חכמים לניהול סיכונים, הודיעה היום כי תפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024 לפני פתיחת השוק ב-15 במאי 2024. בתאריך זה, חברי ההנהלה יקיימו שיחת ועידה אשר תשודר בשעה 8:30 בבוקר ET, במהלכו ידונו בעסקי החברה ובתוצאות הכספיות.

סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI