דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים Joby מקימה אקוסיסטמה של מוניות אוויר חשמליות באבו דאבי
Joby מקימה אקוסיסטמה של מוניות אוויר חשמליות באבו דאבי
חיים נוי 29/04/24 |  צפיות: 117

Joby מקימה אקוסיסטמה של מוניות אוויר חשמליות באבו דאבי

*הסכם רב צדדי נחתם עם שלושה משרדי שלטון באבו דאבי לציון תמיכה בהקמה ובמדרוג של שירות מוניות האוויר של Joby באבו דאבי ומעבר לה

*ההסכם מכסה פוטנציאל לפיתוח של אקוסיסטמה מלאה למוניות אוויר הכוללת הכשרה, פיתוח תשתית ותפעול טיסות, וכן נוכחות ייצור באבו דאבי

*ההסכם פותח את ההזדמנות לשירותי מוניות אוויר בתחומי איחוד האמירויות

סנטה קרוז, קליפורניה ואבו דאבי, איחוד האמירויות, 25 באפריל 2024,(BUSINESS WIRE):

.‏Joby Aviation, Inc ‏(NYSE:JOBY), חברה המפתחת כלי טיס חשמליים לגמרי לשירותי נוסעים מסחריים, הכריזה על חתימת מזכר הבנות (MoU) רב צדדי עם משרד הרשויות המקומיות והתחבורה של אבו דאבי (DMT), עם המשרד לפיתוח הכלכלה (DED) והמשרד לתרבות ולתיירות של אבו דאבי (DCT Abu Dhabi) אשר יאפשר ל-Joby להקים ולמדרג שירותי מוניות אוויר באבו דאבי ומעבר לה.

מזכר ההבנות, אשר נחתם בפלטפורמת התערוכות ולימודי המנהיגות הבינלאומיים DRIFTx באבו דאבי, ממחיש את התמיכה הנרחבת הזמינה עבור Joby במסגרת השתייכותה לאשכול הרכבים החכמים והאוטונומיים (SAVI) והוא מתבסס על המחויבות הקיימת של Joby כלפי איחוד האמירויות, כולל הזכות הבלעדית להפעיל שירותי מוניות אוויר בדובאי אותם החברה מתכננת להתחיל להציע כבר בתחילת השנה הבאה. בנוסף, ההסכם יאפשר לממש את הפוטנציאל לשירותי מוניות אוויר בין האמירויות, לדוגמה בין אבו דאבי לדובאי.

מוחמד עלי אל שורפה, יו"ר DMT, ציין בנוגע להסכם: "אבו דאבי שואפת להיות בחזית הפיתוח וההטמעה עבור פתרונות ניידות מתקדמים של הדור הבא. אשכול SAVI של האמירויות וכן שותפות מעוררת השראה זו עם Joby תאפשר לנו להניח את היסודות לשירותי מוניות אוויר מתקדמים, ובנוסף תעצב את עתיד התחבורה; מסע בו השמיים כבר אינם הגבול אלא קו ההתחלה של אפשרויות בלתי מוגבלות. נשמח לראות את כלי הטייס החדשניים של החברה ממריאים מבירת איחוד האמירויות, ולתת לעולם לחוות באבו דאבי את עתיד הניידות".

אחמד יאסין אל זאבי, יו"ר ADDED, אמר: "הפיתוח של בסיס תעשייה וייצור מתקדם מהווה גורם ליבה המניע את אג’נדת ‘economic diversification 2.0’ של אבו דאבי כפי שתוארה במסמך אסטרטגיות התעשייה של אבו דאבי (ADIS), המחזק את מיצובה של האמירות כמוקד התחרותי ביותר לתעשייה באזור באמצעות הרחבת הגישה לאמצעים פיננסיים, הקלה על תהליך עשיית העסקים ומשיכת השקעות ישירות מבחוץ. רכבים חכמים, ובמיוחד אוטונומיים, נהנים מצמיחה מהירה אשר התגברה הודות להשקה של אשכול SAVI אשר ממנף את התשתית העולמית של אבו דאבי ומאפשר למדרג את הפעילות של חברות גלובליות. ההתרחבות של Joby אל אבו דאבי מהווה עדות להצלחתה של האסטרטגיה".

מוחמד חליפה אל מוברק, יו"ר DCT Abu Dhabi, אמר: "מזכר ההבנות משתלב היטב באסטרטגיית התיירות שלנו לשנת 2030, אשר תיתן דגש על מחויבות נאמנה לטיפוח צמיחה ברת קיימא ופיתוח אסטרטגי במגזר הנסיעות והתיירות. כחלק מההתמקדות שלנו בתשתית ובניידות אנו מקיימים שיתוף פעולה הדוק עם גופי שלטון ועם מגזרים פרטיים במטרה לעשות שימוש ביוזמות עירוניות ובטכנולוגיות בנות קיימא. באימוץ של פתרונות תחבורה ירוקים אנו שואפים לשפר את איכות החוויה שאנו מציעים לקהילה ולמבקרים שלנו. השקה של שירותי מוניות אוויר ממודרגים מהווה תוספת משמעותית, היא משפרת את הנגישות למוקדי אטרקציה טבעיים, לאטרקציות תיירות ולאתרי ארכיטקטורה, ובכך היא ממנפת את החוויה הכוללת של המבקר".

ג'ובן בווירט, יו"ר ומנכ"ל Joby Aviation, אמר: "ההסכם שנחתם היום ממחיש את המומנטום העצום שעומד מאחורי אימוץ רעיון הטיסה הנקייה ברחבי איחוד האמירויות. נשמח להעניק חוויה פנטסטית ללקוחות העתידיים שלנו באבו דאבי, וכן לתת דרור לפוטנציאל הטמון בטיסה שאינה מזהמת בין אבו דאבי לדובאי. אנו אסירי תודה על התמיכה ושיתוף הפעולה מצד גופי שלטון והאקוסיסטמה המלאה באבו דאבי, והתרשמנו עמוקות ממחויבויותיהם כלפי הקמת אקוסיסטמת תעופה ברמה עולמית באמירויות".

כלי הטיס של Joby, המוצג לראשונה באבו דאבי באירוע DRIFTx שב-Yas Marina, תוכנן לנשיאת טייס וארבעה נוסעים במהירויות של עד 321 קמ"ש (200 מייל לשעה) עם רמת פליטה אפסית במהלך פעולתו ועם טביעה אקוסטית נמוכה למדי. הטווח המרבי של כלי הטיס, 161 ק"מ (100 מייל), יאפשר תנועה מהירה ונקייה באוויר בתוך אבו דאבי וכן ברחבי איחוד האמירויות כולו, כאשר טיסה מאבו דאבי לדובאי תימשך כ-30 דקות. זאת בהשוואה לכשעתיים נסיעה ברכב בשעות העומס.

Joby עבדה תוך שיתוף פעולה הדוק עם הרשות של איחוד האמירויות לתעופה אזרחית (GCAA) במטרה להגדיר מסלול שיתמוך באזור ויאפשר לו להפוך לגורם עולמי מוביל אשר ישיק את שירות מוניות האוויר. מסגרת הרגולציה של GCAA מתבססת על תקני סוכנות התעופה הפדרלית בארה"ב, בתוספת בדיקה וניתוח של החברה במקביל לפיקוח רגולטור ברמה גבוהה ותהליך סקירה מתמשך, לשמירה על הבטיחות בשלבים הראשונים של הפעילות. טיסות בין האמירויות השונות יחייבו קבלה של אישור נוסף מ-GCAA.

בנובמבר 2023, כלי הטיס של Joby הפך למונית האוויר החשמלית הראשונה שטסה בעיר ניו יורק, בעקבות מספר ניסיונות מוצלחים שהתרחשו לאחרונה כולל השקת הייצור במפעל הייצור הראשוני של החברה בקליפורניה ביוני 2023 והאספקה הראשונה מסוגה של מונית אוויר למשרד ההגנה האמריקאי בספטמבר 2023. בפברואר 2024, Joby אישרה השלמה של השלב השלישי מתוך חמישה אשר נדרשים כדי לקבל הסמכה לכלי הטיס שלה מסוכנות התעופה הפדרלית. Joby נסחרת בבורסת ניו יורק ועד כה גייסה מימון בסכום של למעלה מ-2 מיליארד דולר, כולל השקעה מ-Toyota, ‏Delta Air Lines, ‏SK Telecom, ‏Uber ו-Baillie Gifford.

DRIFTx, פלטפורמת תערוכות ומנהיגות בינלאומית אשר מתקיימת בתאריכים ה-25-26 באפריל 2024 ב-Yas Marina Circuit באבו דאבי, מוקדשת לקידום עתידה של ניידות חכמה, אוטונומית וברת קיימא באוויר, על היבשה ובים. DRIFTx נתמכת על ידי משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO) ועל ידי אשכול SAVI, והיא נחשבת לאירוע גלובלי מוביל המציג את ההתפתחויות האחרונות בתחום הניידות האורבנית, דיונים בנושאי נהיגה, שיתוף פעולה וחדשנות במגזר.

נכסי מדיה, כולל תמונות של כלי הטיס של Joby במהלך טיסה וכן תמונות מטקס החתימה, זמינים כאן.

אודות Joby

Joby Aviation, Inc. ‏(NYSE:JOBY) היא חברת תחבורה מקליפורניה אשר מפתחת מוניות אוויר חשמליות לגמרי עם יכולת המראה ונחיתה אנכית, אותן היא מתכננת להפעיל כחלק משירות מהיר, שקט ונוח בערים שברחבי העולם. לקבלת פרטים נוספים, ניתן לבקר בכתובתwww.jobyaviation.com.

אודות משרד הרשויות המקומיות והתחבורה של אבו דאבי (DMT)

משרד הרשויות המקומיות והתחבורה של אבו דאבי (DMT) הוקם בשנת 2019 בעקבות מיזוג בין המשרד לתכנון עירוני ורשויות מקומיות עם משרד התחבורה.

משימת המשרד פשוטה: לתכנן, לספק ולפתח שירותים שיאפשרו לקהילת אבו דאבי כולה לממש את הפוטנציאל המלא שבה, וכן לחזק את המוניטין של האמירויות כיעד עולמי למגורים, לעבודה ולתיירות. אנו מונעים על ידי ערכי שלטון טוב, ותומכים באופן פעיל בשאיפת שלטונות אבו דאבי להיות חוד החנית בתחום התכנון העירוני והתחבורה, מה שיביא בתורו לצמיחה כלכלית ולהשקעות מחוללות שינויים באמירות. המשרד שואף לתת מענה לכל צורך של התושב ולשפר את איכות החיים הכוללת שלו, החל בתשתית, מתקנים ותחבורה ועד למסלולים, פארקים, בתי ספר, מבני דת ועוד. אנו משיגים זאת באמצעות אספקה של שירותים יעילים בשלושה אזורים מוניציפליים - אבו דאבי, אל עין ואל דאפרה - בנוסף לפיקוח על הפיתוח המתמשך של רשתות התחבורה של האמירות ביבשה, באוויר ובים. אנו מונעים על ידי חדשנות וקיימות ושואפים לבנות ערים חכמות, להתאים את עצמנו לשינויים ולשמר את השגשוג עבור דור העתיד ברחבי אמירות אבו דאבי.

www.dmt.gov.ae/en

גלריית תמונות/מולטימדיה אפשר למצוא בכתובת – https://www.businesswire.com/news/home/53956909/en

אנשי קשר

Joby Aviation
משקיעים:
[email protected]

תקשורת:
[email protected]

מקור: Joby Aviation, Inc.

תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
סדרת Smart Watch SoC של Actions Technology מאמצת את 2.5D GPU IP מתוצרת VeriSilicon
מספקת יכולות עיבוד גרפיקה וקטורית עם רמות ביצועים ואיכות גבוהות עבור התקנים המיועדים לענידה על פרק כף היד.

NielsenIQ משיקה כלי מבוסס GenAI בשם NIQ Ask Arthur ב-NIQ Discover אשר מקנה למשתמשים את היכולת לתת דרור לעוצמה הטמונה בנתונים
NielsenIQ (NIQ), החברה המובילה בעולם למדידה ולניתוח של נתונים, נרגשת להכריז כי ‘NIQ Ask Arthur’- ‏כלי מהפכני ומונע GenAI—שולב ב-NIQ Discover. פתרון מהפכני זה מציע יכולות חיפוש גלובליות והמלצות אישיות ומונחות בינה מלאכותית, פישוט של ניתוח נתונים וסיוע בקבלת החלטות מיודעת. ההשקה של “NIQ Ask Arthur” מהווה ציון דרך משמעותית עבור NIQ Labs. NIQ Labs מוכרת כבית לחדשנות, והחברה מוכנה לקצר את עתיד החדשנות באמצעות פתרון של בעיות לקוח וחשיפת מסלולים חדשים לצמיחה.

Nyxoah מדווחת על תוצאותיה הכספיות והתפעוליות לרבעון הראשון של 2024
Nyxoah מדווחת על תוצאותיה הכספיות והתפעוליות לרבעון הראשון של 2024 מוסרת כי המחקר הפיבוטלי DREAM U.S. השיג נקודות קצה עיקריות בדרך לאישור FDA כבר בסוף 2024

Kolmar BNH, חברה קוריאנית מהשורה הראשונה המתמחה בייצור של HemoHIM, מקדישה למעלה מ-2% מהמכירות השנתיות שלה למחקר ופיתוח
Kolmar BNH (KOSDAQ: 200130), יצרנית של HemoHIM, מזון פונקציונלי משפר בריאות, התגלתה כמובילה בשוק העולמי של ייצור פיתוח מקורי (ODM), הודות להשקעותיה החלוציות במחקר ופיתוח.

MedSource Labs מכריזה על חדשנות בבטיחות, דיוק ופונקציונליות של צנתרים בעירוי
MedSource Labs חושפת צנתרים להגנה על הצוות הרפואי והמטופלים ClearSafe Comfort® ו- TrueSafe Comfort® Blood Control Safety IV

Falcon 2: המוסד לחדשנות טכנולוגית של איחוד האמירויות מפרסם סדרה של מודלי AI חדשים, עם ביצועים חזקים יותר מאלה של Meta New Llama 3
*סדרת Falcon 2 מהדור הבא משיקה מודל בינה מלאכותית בקוד פתוח, רב לשוני ורב מודלי - מודל הבינה המלאכותית היחיד עם יכולות ראייה לשפה

Nyxoah תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024 ב-14 במאי 2024
Nyxoah SA (נאסד"ק/יורונקסט בריסל: NYXH) ("Nyxoah" או "החברה"), חברת טכנולוגיות רפואיות שמתמקדת בפיתוח ומסחור של פתרונות ושירותים חדשניים לדום נשימה בשינה (OSA), הודיעה היום כי החברה תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024, ביום שלישי 14 במאי 2024, לאחר סגירת השוק.

בית החולים ומרכז המחקר ע"ש המלך פייסל מקדם בברכה את המשנה למנכ"ל החדש על רקע שינויים אסטרטגיים
King Faisal Specialist Hospital and Research Centre בית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל (KFSH&RC) קיבל לאחרונה בברכה את ד"ר ביורן זואגה (Dr. Björn Zoéga ) כמשנה למנכ"ל, מינוי המדגיש את מחויבותו לקידום וטיפוח מצוינות בתחום הבריאות. ד"ר זואגה, הידוע בניסיונו הרב בניהול ומדיניות בריאות, מצטרף לצוות ייעודי בזמן שבית החולים ממשיך להניע יוזמות אסטרטגיות מרכזיות.

בומברדייה חונכת טרקלין Aviator חדש בנסיכות מונקו
טרקלין Aviator של בומברדייה נחנך רשמית על ידי הנסיך אלברט השני ממונקו ופייר בודואן, יו"ר מועצת המנהלים, בומברדייה. אליהם הצטרפו (משמאל לימין) עמנואל בורננד, סגן נשיא מכירות בינלאומיות, בומברדייה, הלן רוביטיי, אשתו של פייר בודואן, וד"ר דיאן ואשון, קונסולית כבוד כללית של מונקו במונטריאול ובאוטווה, נציגה קבועה ב- ICAO ונשיאת קרן הנסיך אלברט השני ממונקו (קנדה).

אימפולס דיינמיקס עוברת 10,000 מטופלים הזוכים לטיפול CCM® לאי ספיקת לב
ציון דרך המדגיש ניהול סימפטומים טרנספורמטיבי עבור חולים הלוקים באי ספיקת לב
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI