דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים הפעלות לימי הולדת בגיל הרך
הפעלות לימי הולדת בגיל הרך
rona aviv 07/10/10 |  צפיות: 1588

הפעלות לימי הולדת בגיל הרך

הפעלות לימי הולדת לילדים בגיל הרך צריכות להיות מותאמות לקצב ההתפתחות של כל ילד וילד. בשנים אלה, שבין הלידה לבין גיל 6, הן שנים בהן מתעצב עולמו הפנימי של הילד, והבנתו לגבי העולם החיצוני. בדרך כלל בגילאים אלה מתבצעות ההפעלות בליווי ההורים ובהדרכת מפעילים מוסמכים לימי הולדת. במהלך שנים אלה משתנים צרכיו הבסיסיים של הילד וחשוב להיות רגישים אליהם ולהקפיד שהפעילות תואמת ליכולותיו. האתגר הוא ליצור פעילות שתאפשר השתתפות פעילה, נוחה, בטוחה ומעשירה עבור הילד, ולא כזו שתותיר אותו צופה מהצד. 

הפעלות לילדים עד גיל שנתיים

ילדים עד גיל שנתיים צריכים ליהנות מחוויה עוטפת המעניקה ביטחון. הפעלות שיעמידו אותם במרכז עלולים לגרום ללחץ ולתחושת אי נוחות. השתתפות ההורים בשלב התפתחותי זה של ילדיהם נחוצה ותורמת להצלחת ההפעלה. לפיכך מפעילים מוסמכים לימי הולדת של גילאים אלה יודעים כיצד לתעל את נוכחות ההורים ליצירת חוויה מהנה. פעילות המשלבת חיות חושפת את הילדים לדבר שלא מוכר להם, ומאפשרת להם ללטף, להתקרב ולשפר את תחושת הביטחון. כמו כן פעילויות ג'ימבורי, בריכות כדורים, מעגלי פעילויות, מוסיקה ותנועה מודרכת.

הפעלות לילדים בני שנתיים - ארבע

מגיל שנתיים הילד עצמאי יותר, הולך בכוחות עצמו ומשתמש בשפה על מנת לתקשר. ההתפתחות הקוגניטיבית מאפשרת הפעלות המעניקות לילד התנסויות בדברים שלא הכיר. בגיל זה יש לשים דגש מיוחד על פיתוח מודעות הילד ליכולות הפיזיות שלו. לפיכך מומלצות פעילויות תנועתיות המשלבות חיזוק מוטורי ופיתוח יצירתיות: צבעי ידיים, צבעי גואש, תיאטרון בובות, משחקי דמיון והרכבה, מעגלי שירה וריקוד, טרמפולינות ועוד. בהתאם להתפתחות הקוגניטיבית והביטחון האישי ניתן לשלב פעילויות מים מודרכות כגון מגלשות ובריכות קטנות.
 
הפעלות לילדים בני ארבע - שש

החל מגיל ארבע ניתן לערוך הפעלות חווייתיות ללא הכרח בליווי הורים צמוד. עובדה זו מניחה את האחריות בידי מפעילים לימי הולדת שיפקחו, יובילו וידאגו לגרום לילד להרגיש במרכז. הפעלות לילדים בגיל הזה יעסקו לרוב בניסיון להקנות לילד ערכים חברתיים: משחקי שיתוף, גיבוש והכרת הסביבה. במסיבות יום הולדת רצוי לערוך סבב ברכות ולאפשר לכל ילד להתבטא, גם על מנת לחזק את תחושת החגיגיות של הילד שבמרכז וגם על מנת לגרום לכך שישמח מברכות חבריו. עם זאת, מומלץ לתת לאפשר לילד את 'לנהל' את האירוע כמה שניתן: להסביר על משחק מסוים או לחלק תפקידים לקראת משחק הם רק דוגמאות לכך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 rona aviv


 


מאמרים נוספים מאת rona aviv
 
הפעלות לימי הולדת בגיל הרך
איך להתאים הפעלות לילדים ומה מתאים לכל גיל...

הפעלות ימי הולדת אלטרנטיביות
כולנו היינו ילדים, וכולנו זוכרים לטובה את הפעלות הבלונים, הקסמים, המתקנים המתנפחים ושקיות הממתקים. כמה טיפים ודרכים אלטרנטיביות להשאיר לילדך זיכרונות טובים מיום הולדתו.

הפעלה לילדים : כיצד לשים את הילד במרכז
מטרת העל של כל יום הולדת או הפעלה לילדים היא להעניק להם הרגשה בטוחה ונוחה להיות במרכז. להיות במרכז אומר בראש ובראשונה שהילד ירגיש כי האירוע הוא שלו, והחברים הגיעו לשמוח איתו ולחגוג עבורו. יש דרכים רבות לגרום לו להרגיש כך, והמטרה היא לאפשר לילד לבטא את עצמו ולאפשר לו לזכות בחום ובתשומת לב. כל אלה מעניקים לילד ביטחון עצמי ותחושת גיבוש עם חבריו.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI