דף הבית נשים העצמת נשים הרעב הנשי להצלחה עסקית
הרעב הנשי להצלחה עסקית
נועה טימור דוד 01/11/10 |  צפיות: 14182

כשאשה של היום פותחת עסק חדש, היא מציאותית ורבות מהנשים הפותחות כיום עסק עושות זאת לא בשביל לקדם איזה תחביב, אלה כדי להגשים את רצונן הכמוס: להתפרנס, ובכבוד.

כיום קל לפתוח עסק. כמעט כל אדם שיש לו רעיון או שירות מעניין, יכול בעזרת מחשבה ותקציב לא גדול לפתוח עסק חדש בתקווה שיתרומם במהרה. אך מי מסתכל על הנשים שמאחורי עסקים טריים? מה גורם לאשה, ואין זה משנה אם היא אם צעירה או בגיל העמידה להעיז ולפתוח עסק משלה? איך יזמית טרייה שורדת בעסק עצמאי וקטן לאורך זמן כאשר רבים הקשיים והמכשולים בדרך? נתחיל בעובדה שכמעט שוכחים אותה: המוטיבציה הנשית.

האם מדובר רק על רצון סמוי לצור לעצמה "חדש משלה", כזה שיביא לה סיפוק והכרת תודה? נשים רבות מוצאות עצמם במשרות לא הולמות את כישוריהן, מתגוששות בעולם גברי עם חוקים משלו בתוך סיטואציות מתסכלות ואף מאיימות, עובדות בשעות לא הגיוניות עם שכר נמוך וחשות מותשות. אלו שאזרו כוח, ולמרות שלא זכו לחיזוקים, פתחו עסק. בין אם מדובר באפיית עוגות מבצק סוכר או במתן שירותי ייעוץ משפטי, זה העסק שלהם. עסק שמנקודת זמן מסויימת ימלא להן את חלל הזמן והמקום. ימלא אותן באתגרים חדשים, בינהם חשיפה לא פשוטה, התמודדות אישית עם גורמים עסקיים לא מוכרים, עם עולם שלם של אינטרסים עסקיים המוסווים היטב. אשה שפתחה עסק צריכה לפתוח את עצמה. ממה היא מונעת? מה גורם לה להמשיך חודש אחרי חודש כשהיא עוד לא מצליחה? מקובל לחשוב שאשה רוצה הכרה בכישוריה כדי לחוש סיפוק ושמחה. אך אם מסתכלים טוב בדרכי הפעולה הנשית, רואים שנשים רבות פשוט מעוניינות להתפרנס טוב ובזכות עצמן.

כדי לדחוף עסק קדימה, דרושה הבנה עסקית, יכולת זיהוי של חוזקות וחולשות העסק. צריך להתמקד, לדעת לאיזה שוק העסק פונה ומה מצב המתחרים. עסק חדש חייב להבין מהו הפוטנציאל הכלכלי שלו, איך להתפתח בכיוון הנכון כדי לממש אותו. עסק שכרגע יצא לשוק חייב שיכירו אותו, לרכוש לקוחות חדשים, להכנס למודעות צרכנית לאורך זמן. את כל זה צריכה אשה יזמית לקחת ולנהל בעצמה. לדעת עד איפה לקחת עצה טובה ומאיפה להתחיל לסמוך על עצמה, כדי להתקדם ולא לבזבז זמן ותקציבים דלים אך יקרים מפז לחינם.

הרעב הנשי אינו שטוח. הוא מורכב מרבדים שונים, ואחד מהם הוא הרעב להצלחה עסקית אמיתית. הצלחה שתרים את העסק ואת היזמית למקום של רווחה כלכלית אישית, שמשמעותה כוח אישי. רווחה שתתורגם לעצמאות אישית. ליכולת להחליט בעצמה החלטות משפחתיות ללא תלות במפרנס הראשי. אשה שמודעת למוטיבציה המניעה אותה תריץ את העסק במלוא הכוח קדימה, בלי להסס, עם כוח להחליט, עם יכולת להתייעץ עם האנשים הנכונים, עם רוח גבית עצמאית.

יזמיות טריות רבות זקוקות כ"כ לרוח גבית דוחפת כדי לדעת לאן ואיך ללכת. וכשזו חסרה או לא מספקת, מוצאות נשים רבות את הכוח הפנימי שלהם דרכו הן דוחפות את העסק שלהם בלי להסתכל לצדדים, כדי להכניס כסף הביתה בעצמן, ולהתפרנס בגאווה. ואז, אם בשלב זה מישהו רוצה, הן גם ישמחו לאיזו מחמאה טוב. אבל קודם המחאה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נועה טימור דוד

סטודיו נועה טימור דוד

טימור דוד היא בעלת סטודיו למיתוג ולעיצוב קריאטיבי ושיווקי. הסטודיו מעורב בתהליכי חשיבה מגוונים וייחודיים בחברות שונות. טימור דוד העבירה קורס שנתי במכללת EPS לעיצוב גרפי ומיתוג.

אתר הבית של הסטודיו:

www.noatd.com



 


מאמרים נוספים מאת נועה טימור דוד
 
הרעב הנשי להצלחה עסקית
כשאשה של היום פותחת עסק חדש, היא מציאותית ועושה זאת לא בשביל לקדם איזה תחביב, אלה כדי להגשים את רצונה הכמוס: להתפרנס, ובכבוד. טעות נפוצה היא המחשבה כי מאחורי הרבה מן העסקים הנשיים הטריים עומד מפרנס עייף שרוצה שאשתו תפסיק עם הרעיונות הפרועים שלה ותפסיק לבזבז לו את תקציב היין, בעוד שלמעשה נשים רבות פותחות עסק מתוך דחף אמיתי להביא פרנסה הביתה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI