דף הבית בידור ופנאי בידור תחביבים ופנאי - אחר 735סיפור הפרברים-ביקורת-ליאונרד ברנשטיין-בית צבי
735סיפור הפרברים-ביקורת-ליאונרד ברנשטיין-בית צבי
ELYBIKORET 23/11/10 |  צפיות: 1966

735סיפור הפרברים-ברנשטיין-ביתצבי צילומים-אלי ליאון,שלושת צילומיהריקוד-יחצ"ןתיאטרון בית צבי שהתפרסם בהעלאה עיקבית של מחזותזמר מפורסמים פותח את עונת המחזמרים החדשה עם המחזמר"סיפור הפרברים". זהו מחזמר שליאונרד ברנשטיין כתב שהתבסס על מחזה"רומאו ויוליה"מאת שיקספיר. שיקספיר כתב את המחזה ב1594 והוא הפך למחזההאהבה המפורסם ביותר שנכתב עד כה. בעקבותיו גם "סיפור הפרברים"שנכתב ב1957 הפךלמחזמר האמריקאי המפורסם ביותר. ראשית הסיפור באהבה עליה כתב תומסו גוארדטיב1476 סיפור שכמעט וקרה במציאות. שיקספיר השתמש בתרגום האנגלי שלו מצרפתית כדילכתוב את רומאו ויוליה.המחזמר נעשה על פי רעיון של ג'רום רובינס שהיההבמאי והכוראוגרף של  ההפקה הראשונה  ושנוצר כשיתוף פעולה בין ליאונרדברנשטיין-המוסיקה,ארתור לורנץ -התמליל וסטיבן זונדהיים-מילות השיר. העלילה הועתקה למאה העשרים ולאמריקה כאשר שניהנאהבים מיצגים את היאנקים האמריקאיים לבני האור והפורטוריקאיים המהגרים כההיהעור.המחזה הוצג בפעם הראשונה בארץ כהפקה ישראליתבתיאטרון הבימה ב1996 בתרגומו המצויין של אהוד מנור ובפעם האחרונה בספטמבר שנהשעברה כאשר פתח את עונת האופרה באופרה הישראלית עם הפקה מחו"ל. הפעם המחזמר מועלה באותו תירגום ובנוסח הצגהובימוי של מיכה לבינסון ובכוריאוגרפיה של יאיר ורדי. המחזמר מועלה כעת בבית צבי לרגל חגיגות היובלשלו.משתתפים במחזמר כ40 שחקנמים,זמרים,רקדניםותזמורת.אקדים ואומר שראיתי את המחזמר כאשר הוצג בשנהשעברה וההפקה הנוכחית אינה נופלת במאומה מהפקת החו"ל ואלמנטים וחלקים מסוימים אפילועולים עליה.יש הרבה אפשרויות לעשות אקטואליזציה או"מיקומותיזציה" מהמזמר הזה לדוגמה כאשר במקום יאנקים ופואטוריקנים מעבירים אתהעלילה בין ישראלים ואתיופים או פלסטינאים וכו.בהפקה זו אין אקטואליזציה וטובשכך.הבימוי של מיכה לבינסון מעולה,קיצביביותר,המחזמר זורם חזק ובקלות.למרות העלילה הידועה,הבימוי מצליח להחזיק אותך מרותק לכל אורכו. לבינסון  הצליח להפוך את הסטודנטים שלו של שנהג' גם כבמאי וגם כמנהל בית צבי  לשחקנים מעולים,רקדנים יוצאים מהכלל וזמריםטובים. הבימוי מגוון. מלא ריקודים בכוריאוגרפיות נהדרות,מלא רוח נעורים,מורגשים התסכול והרגשת הנחיתות המוצאים פורקן בשיריםובריקודים. ראיתי את המחזמר במספר הפקות שונות והן הסרטשנעשה ב1961.הבימוי של לבינסון נאמן פחות או יותר למקובל,בהתחשב בתנאים המגבילים שלתיאטרון רמת גן.שחקניו שהם בגיל הגיבורים שבמחזמר חיים אתעצמם,זה קרוב להם,מרגישים כחלק מהעלילה ולחלק מהם זאת מציאות מאוד מוכרת בה נתקלובעצמם או כמסתכלים מהצד.הכוריאוגרפיה של ורדי מעולה,סוחפת,מדגישה אתהשמחה,את התפרצות השנאה,הזעם,את הצורך בהתמרדות בתגובה לאלימות. הוא התחשב ברקדניו הלא מקצועיים בינתיים ולאהטיל עליהם מסימות שידע מראש שלא יוכלו לבצע. זאת היתה כוריאוגרפיה רעננה,מתפרצת,מבוצעת נהדרע"י הצוות הגדול.אין סולנים וכל הריקודים מבוצעים ע'י הלהקה כולה.זהו מחזמר על ריב בין שני מחנות.לא חשוב מיהמחנות .כשיש ריב כזה,ולא רק ריב אלא סכסוך,מלחמה וכו' המנסה לפייס,המפריד, המנסהלהשכין שלום,לתווך,סופו ליפול קורבן על מזבח הפיוס,כפי שקורה גם במחזמרזה. את התלבושות עיצב ובחר ברק חודריאן בחושו הנכוןלחן,לדייקנות,לאותנטיות ויופי.הניהול המוסיקלי היה של רוני וייס,התפאורה היפהוהפתוחה המשאירה שטח רב לריקודים עם מרפסת האוהבים המפורסמת -ערן עצמון.התזמורתהחיה כללה פסנתר,קלידים ומחשב,כלי נשיפה וכלי הקשה.את התאורה עיצב  עמיר ברנרוהיא היתה מעולה .כך גם הסאונד שאני משער שאחראי לו היה איתי שמעוני כל הצוות הגדול שיחק,רקד ושר היטב. בתפקידים הראשיים הופיעו-טוני-יהודה אברון ועדישיר לסירוגין.בהצגה שראיתי ושעל פיה נכתבות שורות אלו הופיע יהודה אברון.ראיתי גםחלקית את עדי שיר.כאמור הנכתב מתבסס רק על ההצגה עם אברון. אומר רק כי יש שוני רב בגילום התפקיד ע'י שניהםהנובע מאישיותו השונה של כל אחד,מהבנה שונה של אופיו של טוני ומיכולתו של כל אחדמהם במשחק ושירה. היה לי מאוד מענין להשוות בין האינטרפרטציותהשונות של השניים.אברון היה נבוך,עדין,רומנטי,סנטימנטלי.רגשןומרגש. יש לו קול נהדר והוא יודע איך להגיש שיר.הוא מקרין חום ואהבה.נהנתי מביצועהתפקיד כפי שבוצע. רן גוזי כברנרדו מנהיג הפורטוריקנים היה מצוייןגם כן הן בשירה והן בגילום התפקיד של המנהיג שכולם נשמעים לו.סמכותי,מרכין ראש בפניהשלטון,נקמן .מעולה. נועה כרמל כמריה היתה טובה מאוד.יש לה קול מאודנעים ושיחקה היטב. אין אפשרות להזכיר את מרבית מבין השחקניםהרבים המשתתפים ואסתפק רק בהזכרת שמות כמה מהם שהיו הבולטים ביותר והם-ריף-עומרזימרי שהיה מצויין,ליאור גלרון-אניטה,דניאל סטופין -דוק במשחק שקול וטוב,רביבמדר-צ'ינו.זאת היתה הצגה דינמית,תוססת,הורגש בה להטהנעורים,המוסיקה המעולה הקפיצה אותך ודירבנה את הרקדנים על הבמה.לראות או לא לראות:הפקה מעולה,ריקודיםמקסימים,בימוי וכוריאוגרפיה מצויינים.משחק טוב.המלצה חמה ביותר. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,18/11/2010 14:26 הרוצים לראות צילומיםמהמופע מעל ל20 נא להכנס לאתריELYBIKORET.022.CO.ILאני מזמין אתכם להכנסלאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי בזמן האחרון והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכלשטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובתELYBIKORET.022.CO.il


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ELYBIKORET

אלי ליאון-ELYBIKORET



 


מאמרים נוספים מאת ELYBIKORET
 
1822דב נבון-תיאטרון תמונע
12/07/20 | תיאטרון
הצגת יחיד

1823 הכוזרי-תיאטרון תמונע
10/07/20 | תיאטרון
עפי ספר של יהודה הלוי

1821 הבן- תיאטרון הקאמרי
27/06/20 | תיאטרון
מחזה מרגש ביותר

1818אלף לילה ולילה-תיאטרון יפו
30/05/20 | תיאטרון
4 מתוך סיפורי אלף לילה ולילה

1816אורית וולף דוד דאור-מסע בשניים
24/03/20 | מוסיקה
שירים מאלבום ובכלל

1813שבילי הזמן
01/03/20 | מוסיקה
סולן פסנתרן צעיר מעולה

1811אורית וולף-לימור עובד
15/02/20 | מוסיקה
קונצרט נפלא

1810ג'נטלי-מחזמר בתיאטרון חיפה
13/02/20 | מוסיקה
מחזמר על הפליה .רוב השחקנים כההי עור

1809חלבה בטעם מלבי-אחוה
09/02/20 | עיצוב
טעם שלא קיים בעולם בחלבה יחודי לאחוה

1808רומאו ויוליה-בלט מוסיקה פרוקופייב
08/02/20 | מוסיקה
ביצוע בולשוי בלט
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI