דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים משרד החינוך - האגף לביטחון, בטיחות ולשעת חירום - חלק 7
משרד החינוך - האגף לביטחון, בטיחות ולשעת חירום - חלק 7
עידן מור 24/11/10 |  צפיות: 2681


משרד החינוך - האגף לביטחון, בטיחות ולשעת חירום - חלק 7

חוזר מנכ"ל סב6(ב), י"ט בשבט התשס"ב, 1 בפברואר 2002


קישור למאמר המקורי -
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/applications/mankal/arc/sb6bk5_1_33.htm

3.1.11 מניעת תעייה בדרך ואבדן הקשר עם בני המשפחה (על שפת הים, בטיול ובעת התרחקות מחצר הבית)

יש להקנות לילדים, בדרך של שינון, את מען ההורים (שם היישוב, הרחוב, מספר הבית) ואת מספר הטלפון בבית, אצל שכנים או אצל קרובי משפחה.

3.1.12 חומרים רעילים

א.אין לקטוף פרות וירקות ממטע ללא רשות הבעלים.

ב.אין לאכול פרות וירקות אלא לאחר רחיצתם במים ובסבון (או בדטרגנט), מחשש מחומרי הדברה.

ג.יש להיזהר בשימוש בחומרי ניקוי שונים ובלתי מוכרים. בבית שמצויים בו ילדים קטנים יש לשמור את חומרי הניקוי בארון נעול או מעבר להישג ידם. יש להרחיק תרופות מהישג ידם של ילדים, ובפרט ילדים קטנים.

3.1.13 מדורות וסכנת שרפות

א. יש לוודא שהמגרש המיועד למדורה נקי מקוצים ורחוק ממבנים ומחומרים דליקים. מומלץ להכין אמצעי כיבוי (דליי חול ומים).

ב.אין להדליק גפרורים ולשחק באש, במיוחד ליד מכלי גז. אין לשפוך דלק כלשהו על מדורה דולקת.

ג.אין להבעיר אש בשדה קוצים או במגרש גרוטאות.

ד.אין להבעיר אש כשאין מבוגר במקום.

ה.יש לשבת במרחק בטוח מגצים מתעופפים ולהתחשב בזרמי הרוח. כמו כן יש להקפיד על לבישת בגדים שאינם מכילים סיבים מתלקחים.

3.1.14 משחקים בחוץ

המשחק ברחוב מסוכן, גם כשאינו מתנהל על הכביש אלא סמוך לו. יש למצוא מקומות משחק המרוחקים מן הכביש, כגון חצר, גן ציבורי, מגרש פנוי (ללא אשפה או פסולת) וכיו"ב, אך אין לשחק במגרש חנייה ובאתרי בנייה, ואין לרוץ אל הכביש אחרי כדור או אחרי חבר. יש להתנהג בהתאם לחוקי התנועה. יש להזהיר ילדים המשחקים בחוץ שלא להיענות לפניות של אנשים שאינם מוכרים או של נהגים המציעים להם "טרמפ".

3.1.15 שינון ההוראות

מומלץ לחזור ולשנן הוראות אלו פעמים מספר, בווריאציות שונות, כמו במשחקים, בשירים וכדומה, כדי שהנושאים ייחרתו בזיכרון הילד.

3.2 בטיחות בקייטנות ובמפעלי קיט

3.2.1 קייטנה המתקיימת בגן ילדים חייבת בקיום כל הוראות הבטיחות התקפות למבנה גן ילדים, למתקניו, לחצרותיו ולכלל הפעילויות הנעשות בתחום הגן כמפורט בחוזר זה.

3.2.2 קייטנות המתקיימות במבנים שאינם גני ילדים או פעילויות המתבצעות מחוץ לתחום הגן מחויבות בכל הוראות הבטיחות המתפרסמות בחוזר זה, בסעיף 5.1-32.

3.2.3 לקייטנה המופעלת במבנה שאינו גן ילדים חייב להיות אישור בטיחותי על תקינות המבנה והמתקנים.

4. נספח מפרטי בטיחות בגני ילדים

4.1כללי

4.1.1 הנספח כולל את מפרטי הבטיחות בגני הילדים, מפרטים שהם בתחום פעילותה ואחריותה הבלעדית של הרשות המקומית/הבעלות.

4.1.2 הנספח נכלל בחוזר זה מתוך מגמה שהגננת תתמצא ותהיה בקיאה, ככל האפשר, בכל הקשור לדרישות הטכניות והפיזיות הנדרשות בעת הקמת גן הילדים ובעת ביצוע שינויים טכניים ומבניים בו.

הנספח כולל:

א.את הנדרש לקביעת מיקומו של גן הילדים;

ב.את המפרטים הטכניים ואת הנדרש ממגרש גן הילדים ומחצרו;

ג.את המפרטים הטכניים הנדרשים בעת בניית מבנה הגן.

4.2גן הילדים והסביבה

4.2.1 מיקום גיאוגרפי

א.מיקום גן הילדים

1)גן הילדים, בעיר ובכפר, ימוקם אך ורק בתחומי אזור המיועד למגורים ובהתאמה לתכניות-בניין מאושרות כחוק.

2)יש למקם את גן הילדים בסביבה שקטה, נקייה ובטוחה, בתנאים אקלימיים נוחים ובתנאי אור ואוורור טבעיים טובים (ראה פירוט להלן).

3)יש למקם גן ילדים הרחק ממקורות רעש וזיהום, הרחק ממחסני דלק וגז ומאזור תעשייה שיש בו סיכון בריאותי לתלמידים, הרחק

ממפגעים תברואתיים, ממטרדי תנועה ומהתקהלויות בני אדם, מסיכוני תנועה של כלי רכב בעורקי תנועה ובצומתי תנועה ומאזורים מועדים לסיכוני הצפות ומפולות או גלישת קרקע וסלעים וכיוצא באלה. אין למקם גן מתחת לקווי מתח גבוה.

4)יש למקם גן ילדים קרוב ככל האפשר למרכז הגיאוגרפי של אזור המגורים, והגישה אליו וממנו תהיה קלה, נוחה ובטוחה.

5)ראוי למקם גן ילדים סמוך לשטח ציבורי פתוח, כגון גן ציבורי, שדרה, שטח ירוק, פארק, בתנאי שתהיה גישה נוחה ביניהם, בלי צורך לחצות צירי תנועה מוטורית. בכל מקרה רצוי להפריד בין בנייני מגורים לבין גן ילדים ברצועת ירק ברוחב של 15מ' לפחות.

6)יש למקם גן ילדים במגרש ששטחו ומבנהו יאפשרו את תכנונו ואת בנייתו לפי מפרט זה ולפי פרוגרמות ומפרטים מחייבים של משרד החינוך (ראה חוזר מיוחד א', התשמ"ח, "פרוגרמות לתכנון גני ילדים").

7)יש למקם גן ילדים במגרש שיאפשר את תכנונו במרחק מזערי של 10-8 מ' מכל מבנה שהוא ושל 25 מ', לפחות, מבניין הגבוה ב10- מ' ומעלה מבניין גן הילדים.

8)יש למקם גן ילדים במבנה מגורים או במבנה ציבורי, אלא אם כן יעמוד הגן בכל התנאים המפורטים להלן, וזאת נוסף על כל החוקים והתקנות, הוראות הבנייה והנחיות הבטיחות המפורטים בחוזר זה.

ב.מיקום גן ילדים במבנה ציבורי או במבנה מגורים

1)מיקומו של גן ילדים במבנה ציבורי או במבנה מגורים חייב להיות נפרד לחלוטין מכל מערכת התנועה של הבניין (כניסות, יציאות, דרכי גישה). אם חדר המדרגות, הכניסה ודרך הגישה לגן משותפים גם לדיירי הבניין, יש להתאים את מספר הילדים בגן לדרישות התקנות לתכנון ולבנייה.

2)מבנה הגן, על כל מרכיביו, יהיה יחידה אחת, נפרדת מהמבנה הציבורי או ממבנה המגורים.

3)הכניסה לגן לא תמוקם מתחת למפלס פני הקרקע, והגן לא יהיה גבוה מ4- קומות מצדו האחר.

4)גן הילדים או חצר המשחקים של הגן לא יימצאו בשום פנים ואופן מתחת למרפסות, לרמפות, לגגות של מבנה כלשהו, או מתחת לכל מערכת אחרת שתאפשר נפילת גופים מגבוה על הגן או על חצרו.

5)במקרים חריגים (כגון שכירות זמנית כשאין חלופה אחרת), כשגן הילדים פועל בניגוד לאמור ב4- לעיל, יש להתקין גגון מתאים מעל חצר המשחקים כדי למנוע פגיעה כתוצאה מנפילת חפצים.

6)הכניסות והיציאות של הגן תמוקמנה במרחק רב ככל האפשר מהכניסות ומהיציאות וממקום החנייה של המבנה הציבורי או של מבנה המגורים.

7)אם ימוקם גן ילדים בצמוד לבית ספר יסודי, תחולנה עליו כל המגבלות שהזכרנו לעיל.

4.2.2 דרכי גישה

א.מטרדים טופוגרפיים

1)בסביבה המאופיינת בהרים או בגבעות יש לתכנן את דרכי הגישה אל גן הילדים על קו גובה ישר ככל האפשר ובשיפוע שלא יעלה על 12.5%, וזאת אפילו יהיה צורך בהארכת מסלול ההליכה.

2)בסביבה שבה ייתכנו הצפות או זרמי ניקוז עקב מי גשמים יש לתכנן את דרכי הגישה לגן הילדים באופן שלא יחצו מקומות כאלה או לנקוט אמצעים הנדסיים למניעת סכנת ההצפות של דרכי הגישה לניקוז מי הגשמים לתוך מערכות תיעול.

3)בסביבה שהטופוגרפיה שלה מאופיינת בסלילת דרכים ובעיצוב מגרשי הבנייה במפלסים שונים, כגון טרסות, קירות תומכים וכד', יש להבטיח כי דרכי הגישה תהיינה בטוחות מפני גלישות ומפולות על קרקע, סלעים וקירות תומכים, זרמי מי גשמים המתנקזים במורד וכד'.

4)יש להבטיח, ככל האפשר, שדרכי הגישה מאזור המגורים אל גן הילדים לא תחצינה מקומות שקיימים בהם סיכוני בטיחות בגלל תנועה מכל הסוגים, כגון עורקי תחבורה ראשיים, צמתים, מסילות ברזל ותעלות מים.

ב.כבישים וצמתים

1)אם מיקום גן הילדים, הצמוד לאזור המגורים שאותו הוא משרת, אינו מאפשר גישה בדרך הקצרה, ללא חציית עורקי תחבורה וצמתים, יש להבטיח לילדים דרכי גישה עקיפות אלטרנטיביות.

2)דרך הגישה אל גן הילדים חייבת לאפשר כניסה לשטחו שלא מעורק תנועה ראשי, ורצוי ביותר שהדרך תתאפשר בשביל להולכי רגל או לפחות ברחוב צדדי, שאין בו תנועה מוטורית רבה (רצוי תנועה חד-סטרית).

ג.מסילות ברזל

1) אסור בהחלט לאפשר דרכי גישה אל גן הילדים החוצות מסילות ברזל, ויש לחסום כל דרך גישה כזאת בגדרות המונעות כל אפשרות של טיפוס, עקיפה או חדירה, מעליהן או דרכן.

2)דרך גישה החייבת לחצות מסילת ברזל תיבנה במעבר דו-מפלסי (עילי, באמצעות גשר, או תחתי, במנהרה).

ד.מדרכות ומעברים

עם בניית גן ילדים יש להתקין מדרכה מרוצפת או סלולה לאורך גבולות המגרש עם הרחוב. כמו כן יש לדאוג למסלולי כניסה לנכים.

4.3מגרש גן הילדים וחצרו

4.3.1 כניסה ויציאה, חנייה ושילוט

א. כניסה ויציאה

נכתב ע"י משרד החינוך - האגף לביטחון, בטיחות ולשעת חירום
מוגש ע"י עידן מור - מתנפחים בטיחותיים להשכרה, מתקנים מתנפחים במגוון גדלים ומזרנים מתנפחים במחירים זולים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידן מור

עידנ'ס - אטרקציות לאירועים
מתנפחים
בר ממתקים
שולחנות משחק
השכרת מתקנים מתנפחים
השכרת מתנפחים



 


מאמרים נוספים מאת עידן מור
 
שר התמ"ת הפך תקן חדש של מתקנים מתנפחים לרשמי
שר התעשייה המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, הכריז על רשמיות לשני תקנים שיסייעו לשמירה על בטיחות ילדנו: ת"י 5378- מתקני משחקים מתנפחים ות"י 12586-אביזרים לטיפול בילדים-מחזיק מוצץ.

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 6
ירוע בפארק או גן שעשועים: נפלאים!!! פשוטים להקמה, לתפעול ולקיפול עצמי. יש לציין שגנרטור קטן אחד יכול לספק חשמל לשלושה מתנפחים של עידנ'ס! מקסימום הנאה במינימום הוצאה

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 5
שורה תחתונה – איזה מתנפחים להזמין ומתי: עמודה ראשונה – מתנפחים שלנו עמודה שניה – מתנפחים ענקיים

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 4
4. מתנפחים קשים לקיפול - מכיוון שהשמשונית היא חומר לא כ"כ גמיש (יחסית למתנפחים של Happy Hop) קשה מאוד לקפל אותה, כמובן שהמשקל גם כן לא מוסיף לתענוג וכך יוצא שאדם לא מיומן יכול בקלות להכפיל את מידת המתקן כשהוא מקופל ואז גם הטנדר לא מספיק וצריך משאית...

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 3
3 החסרונות במתנפחים של Happy Hop (מתנפחים של עידנ'ס) : 1. מתנפחים אלה אינם יכולים להכיל מספר רב של ילדים (בין 6 ל-15, תלוי בדגם המתקן ובגיל הילדים).

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 2
מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 2 16 היתרונות במתנפחים של Happy Hop (מתנפחים של עידנ'ס) : 1. מתנפחים קלים מאוד לנשיאה – אפשר להרים מתנפח בקלות ביד אחת ואת המפוח שלו ביד השנייה.

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 1
שלום לכולם, שמי עידן מור ואני מנהל את העסק המשפחתי "עידנ'ס" כבר מספר שנים (אבא שלי בחר את שם העסק... אין לי שיגעון גדלות או משהו...). בתחילת הדרך, בין השנים 2002 ל-2007 תפעלתי 3 משחקיות לילדים, אחת בפ"ת ושתיים בר"ג, אחת במרכז אלרם ברח' ביאליק והשניה ב"מרום סנטר", בשכונת מרום נווה.

מתנפחים לברית או בריתה
מזל טוב! תינוק חדש בא לאויר העולם ואתם מתכוננים לערוך לו את מצוות ברית המילה או שאולי נולדה לכם תינוקת מתוקה ואתם רוצים לפרגן לה במסיבת בריתה? נכון שאתם יודעים שיהיו במקום הרבה ילדים של האחים / בני דודים / חברים / שכנים ועוד אבל אינכם יודעים מהי האטרקציה שתעסיק אותם כל האירוע במינימום הוצאה?

מה ההבדל בין מתנפחים של עידנ'ס לבין מתקנים מתנפחים אחרים בשוק – חלק 3
מה ההבדל בין מתנפחים של עידנ'ס לבין מתקנים מתנפחים אחרים בשוק – חלק 3 שורה תחתונה – איזה מתנפחים להזמין ומתי:

מה ההבדל בין מתנפחים של עידנ'ס לבין מתקנים מתנפחים אחרים בשוק – חלק 2
5 היתרונות במתנפחים הגדולים (מתקני שמשונית בלבד) : 1. מתקנים מתנפחים אלה יכולים להכיל מספר רב של ילדים בהתאם לגודל המתקן. 2. מתנפחים אלה יכולים להכיל ילדים (וחלקם אף מבוגרים) ללא הגבלת גיל ומשקל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI