דף הבית בידור ופנאי הפקת אירועים משרד החינוך - האגף לביטחון, בטיחות ולשעת חירום - חלק 9
משרד החינוך - האגף לביטחון, בטיחות ולשעת חירום - חלק 9
עידן מור 24/11/10 |  צפיות: 2623

משרד החינוך - האגף לביטחון, בטיחות ולשעת חירום - חלק 9

חוזר מנכ"ל סב6(ב), י"ט בשבט התשס"ב, 1 בפברואר 2002

קישור למאמר המקורי - http://cms.education.gov.il/EducationCMS/applications/mankal/arc/sb6bk5_1_33.htm

4.4.3 חלונות

א. שטח החלונות בגן הילדים יהיה לפי התקנות והתקנים המקובלים של המכון לפיתוח מבני חינוך ורווחה.

ב. כאשר הסף התחתון של החלון נמצא בגובה מעל 2מ' מפני הקרקע יהיו החלונות מובטחים מפני כל אפשרות של נפילה חופשית דרכם. החלונות יוגנו מפני נפילה על ידי מניעת הפתיחה של אגף מעל 100 מ"מ (ראה מתקן מגביל פתיחה אוניברסלי של חלונות כאחד מן הפתרונות נגד נפילה דרך חלונות). מפתח מגביל פתיחה יימצא בקופסת ניפוץ אדומה, בידי המורה/הגננת, בארון המפתחות ובידי המנקה של החלונות. כל המפתחות בגן הילדים יהיו זהים. אפשר גם להגן מנפילה על ידי התקנת מעקה מתאים מעל הסף התחתון של החלון או על ידי הגבהת הסף התחתון הקבוע עד 1.5 מ' לפחות מהרצפה.

ב. חלונות הפונים כלפי חוץ ייקבעו באופן שגובה הסף שלהם מהרצפה יהיה 1.20 מ' לפחות, בהתאם לתנאי האוורור והתאורה במקום.

ג. חלון שגובה הסף שלו הוא 1.20-0.6 מ' מפני הרצפה יזוגג בחומר בלתי מתנפץ.

ה. קצהו העליון של החלון יהיה בגובה מזערי של 2 מ' מהרצפה לפחות.

ו. חלונות מכל סוג שהוא בכיתת גן, המותרים בהתאם להנחיות אלה והנפתחים לתוך הכיתה, לא יהיו בשום פנים ואופן מתחת לגובה של 2מ' מהרצפה. חלונות שאגפיהם כן נפתחים כלפי פנים, מתחת לגובה 2 מ', יצוידו בפרזול לקביעת האגף הפתוח או לעצירתו באופן שלא יוכל לשנות את מצבו בחופשיות כתוצאה מרוח או מסיבה אחרת. אין להתקין חלונות מסוג זה ללא פרזול. החלונות ייפתחו בזווית של 180 מעלות.

ז. אין להתקין חלונות גרירה אנכיים המופעלים באמצעות בריחים צדדיים או באמצעות משקולות נגדיים. מותרים חלונות מדגמים המבטיחים את אגף החלון מפני נפילה חופשית, וזאת גם לאחר שימוש במשך זמן רב.

ח. אין להתקין חלונות מרפפות זכוכית.

ט. סוגי החומרים המשמשים להתקנת חלונות ומשקופים לחלונות יותאמו לדרישות התקנים הישראלים הרלוונטיים.

י. במקרים שבהם יותקנו סורגים על החלונות ויש דלת כניסה/יציאה אחת בלבד, יש לדאוג שאחד הסורגים, ורצוי הרחוק מהדלת, יהיה בעל אפשרות לפתיחה מתוך הגן וישמש פתח מילוט נוסף לדלת. אם יש שתי דלתות, אין צורך להתקין פתח מילוט בסורגים. מידות המינימום של הסורג הנפתח תהיינה 0.80מ' רוחב ומטר אחד גובה. צבע הסורג המשמש פתח מילוט יהיה מסוג זוהר, פולט אור משני הצדדים. מעל החלון יותקן שלט זוהר וייכתב עליו "יציאת חירום". מפתח המנעול שעל הסורג יימצא בתוך קופסת ניפוץ צבועה באדום שתיקבע במרחק לא גדול מהמנעול שעל הסורג. מפתחות נוספים מאותו הסוג (מאסטר) יהיו בארון המפתחות של מוסד החינוך ובידי המורה/הגננת וכל אדם האחראי לחדר. קופסת הניפוץ תכיל פטישון להוצאה מהירה של המפתח בשעת חירום.

יא. בגנים חדשים לא יותקנו סורגים.

4.4.4 חדר המדרגות ומדרגות חיצוניות

א.חדר המדרגות

1)יש להעדיף שחדרי המדרגות יהיו נפרדים ומיוחדים לגן, ללא שותפים לשימוש בהם.

2)בשום מקרה אין להתקין מדרגות לולייניות מכל סוג שהוא, ואין להשתמש במדרגות כאלה.

3)במהלך מדרגות אחד תהיינה לא פחות מ3- מדרגות ולא יותר מ11- מדרגות.

4)השטח המזערי הפנוי של חדר מדרגות פנימי של גן ילדים יהיה 14 מ"ר.

5)הנורמות המפורטות לעיל תוגדלנה לפי החישובים הכלולים בהוראות של תקנות התכנון והבנייה, תש"ל1970-.

6)הרוחב המזערי נטו של המדרגות יהיה 1.20מ'.

7)אם הפרש הגבהים בין המפלס של רצפת גן הילדים למפלס של משטח היציאה לרחוב מחייב יותר מ11- מדרגות, יותקנו 2 מהלכים, שבכל אחד מהם יהיו לפחות 3 מדרגות ולכל היותר 11 מדרגות. המהלכים יהיו מקבילים זה לזה.

8)הרוחב המזערי של המשטח האופקי (הפודסט) בחדר המדרגות כנ"ל יהיה צירוף רוחב המהלכים המוליכים אליו וממנו ורוחב ה"עין" שביניהם, ועומקו המזערי לא יפחת מהרוחב המזערי הפנוי של כל מהלך, בתוספת מידת רוחב של מדרגה נוספת בכיוון העלייה.

9)אפשר גם שמהלכי המדרגות יהיו ניצבים זה לזה. במקרה כזה תהיינה המידות המזעריות של המשטח האופקי כרוחב המזערי הפנוי של כל מהלך, בתוספת מידת רוחב של מדרגה נוספת בכיוון העלייה.

10)בנייתם של 2 מהלכי מדרגות הנמשכים בכיוון אחד אינה מומלצת. במקרה שתיבנינה מדרגות בצורה זו, יהיה רוחב המשטח האופקי שווה לזה של מהלכי המדרגות, ועומקו המזערי יהיה 1.20 מ'.

11)רום המדרגה בגן (H) יהיה 15 ס"מ, והשלח (B) יהיה 31 ס"מ, בהתאם לנוסחה 2H+B=61.

12)קצות מהלכי המדרגות והמשטחים האופקיים הגובלים בקירות יהיו צמודים אל הקירות, ללא רווח, ובקצותיהם החופשיים תהיינה הגבהות בגובה של 7 ס"מ לפחות.

ב.מדרגות חיצוניות

1)המדרגות החיצוניות תספקנה את כל דרישות המפרט בפרק זה.

2)רוחב פתחי היציאות או הכניסות למשטחים האופקיים של חדרי המדרגות, בין בקומות ובין ביציאות, יהיה כרוחב הפנוי של מהלך המדרגות לפחות.

3)בכניסה למקלט יהיה רוחב המדרגות לפחות כרוחב מהלכי המדרגות שבקומות.

4)המרחק הפנוי בין המדרגה הראשונה לדלת המקלט יהיה 2.20 מ' לפחות, כדי לאפשר העברת אלונקה.

5)חובה מוחלטת לשמור על מידות זהות ואחידות של כל המדרגות באותו מהלך ובאותו חדר מדרגות (רום ורוחב). פני שטח המדרגה יהיו מעובדים מחומרים ובאופן שימנעו סכנת החלקה. יש לחזור ולטפל בפניו של שטח זה מדי פעם בפעם, כדי למנוע את הפיכתו לשטח חלקלק.

ג.המעקה ובית האחיזה

1)המעקות ובתי האחיזה יהיו בנויים ביחידות רצופות (לא מאלמנטים בודדים), שיאפשרו את אחיזת היד ואת החלקתה על בית האחיזה ברציפות, ללא הפסקה, ובלי להיתקל במכשול כלשהו. מעקה שיינתן להחליק עליו יצויד באמצעים מתאימים למניעת החלקה (כפתורי עצירה וכדומה).

2)גובהו המזערי של המעקה במשטח האופקי ובקצה החופשי של המדרגות יהיה 1.1 מ', מעל לקצה הקדמי של פני שטח המדרגה או לרצפת המשטח. רוחב המעקה לא יעלה על 10 ס"מ (למניעת ישיבה עליו).

3) מאחזי יד יותקנו משני צדי מהלך המדרגות בלי להתחשב ברוחבו. גובהם של מסעדי היד המותקנים בצדי המעקה או בקיר, שיימדד מקצה המדרגה, יהיה 50-45 ס"מ, ומרחקם מהקיר או מהמעקה יהיה 4ס"מ.

נכתב ע"י משרד החינוך - האגף לביטחון, בטיחות ולשעת חירום
מוגש ע"י עידן מור - מתנפחים בטיחותיים להשכרה, מתקנים מתנפחים במגוון גדלים ומזרנים מתנפחים במחירים זולים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידן מור

עידנ'ס - אטרקציות לאירועים
מתנפחים
בר ממתקים
שולחנות משחק
השכרת מתקנים מתנפחים
השכרת מתנפחים



 


מאמרים נוספים מאת עידן מור
 
שר התמ"ת הפך תקן חדש של מתקנים מתנפחים לרשמי
שר התעשייה המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, הכריז על רשמיות לשני תקנים שיסייעו לשמירה על בטיחות ילדנו: ת"י 5378- מתקני משחקים מתנפחים ות"י 12586-אביזרים לטיפול בילדים-מחזיק מוצץ.

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 6
ירוע בפארק או גן שעשועים: נפלאים!!! פשוטים להקמה, לתפעול ולקיפול עצמי. יש לציין שגנרטור קטן אחד יכול לספק חשמל לשלושה מתנפחים של עידנ'ס! מקסימום הנאה במינימום הוצאה

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 5
שורה תחתונה – איזה מתנפחים להזמין ומתי: עמודה ראשונה – מתנפחים שלנו עמודה שניה – מתנפחים ענקיים

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 4
4. מתנפחים קשים לקיפול - מכיוון שהשמשונית היא חומר לא כ"כ גמיש (יחסית למתנפחים של Happy Hop) קשה מאוד לקפל אותה, כמובן שהמשקל גם כן לא מוסיף לתענוג וכך יוצא שאדם לא מיומן יכול בקלות להכפיל את מידת המתקן כשהוא מקופל ואז גם הטנדר לא מספיק וצריך משאית...

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 3
3 החסרונות במתנפחים של Happy Hop (מתנפחים של עידנ'ס) : 1. מתנפחים אלה אינם יכולים להכיל מספר רב של ילדים (בין 6 ל-15, תלוי בדגם המתקן ובגיל הילדים).

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 2
מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 2 16 היתרונות במתנפחים של Happy Hop (מתנפחים של עידנ'ס) : 1. מתנפחים קלים מאוד לנשיאה – אפשר להרים מתנפח בקלות ביד אחת ואת המפוח שלו ביד השנייה.

מתנפחים של עידנ'ס לעומת מתקנים מתנפחים אחרים – חלק 1
שלום לכולם, שמי עידן מור ואני מנהל את העסק המשפחתי "עידנ'ס" כבר מספר שנים (אבא שלי בחר את שם העסק... אין לי שיגעון גדלות או משהו...). בתחילת הדרך, בין השנים 2002 ל-2007 תפעלתי 3 משחקיות לילדים, אחת בפ"ת ושתיים בר"ג, אחת במרכז אלרם ברח' ביאליק והשניה ב"מרום סנטר", בשכונת מרום נווה.

מתנפחים לברית או בריתה
מזל טוב! תינוק חדש בא לאויר העולם ואתם מתכוננים לערוך לו את מצוות ברית המילה או שאולי נולדה לכם תינוקת מתוקה ואתם רוצים לפרגן לה במסיבת בריתה? נכון שאתם יודעים שיהיו במקום הרבה ילדים של האחים / בני דודים / חברים / שכנים ועוד אבל אינכם יודעים מהי האטרקציה שתעסיק אותם כל האירוע במינימום הוצאה?

מה ההבדל בין מתנפחים של עידנ'ס לבין מתקנים מתנפחים אחרים בשוק – חלק 3
מה ההבדל בין מתנפחים של עידנ'ס לבין מתקנים מתנפחים אחרים בשוק – חלק 3 שורה תחתונה – איזה מתנפחים להזמין ומתי:

מה ההבדל בין מתנפחים של עידנ'ס לבין מתקנים מתנפחים אחרים בשוק – חלק 2
5 היתרונות במתנפחים הגדולים (מתקני שמשונית בלבד) : 1. מתקנים מתנפחים אלה יכולים להכיל מספר רב של ילדים בהתאם לגודל המתקן. 2. מתנפחים אלה יכולים להכיל ילדים (וחלקם אף מבוגרים) ללא הגבלת גיל ומשקל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI